کد خبر 211439
تاریخ انتشار: ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۶:۳۵

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گفت: نامزدهای انتخاباتی از دفاع مقدس فقط برای شعار استفاده نکنند و این موضوع را به عمل گرایی تبدیل کنند.

به گزارش مشرق به نقل از فارس، بهمن کارگر با بیان اینکه دفاع مقدس جایی نیست که بتوان با آن شوخی کرد، اظهارداشت: با این حال اگر برخی از نامزدهای انتخاباتی به ارزش‏های دفاع مقدس در خاطرات خود اشاره کنند نکته مثبتی است.

وی با بیان اینکه روحیه استقامت را می‎توان از دفاع مقدس گرفت، عنوان کرد: برای تبیین سال‎های دفاع مقدس باید همه حوزه‎ها فعال بوده و منحصر به حوزه‎ای خاص نباشد.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با ابراز تاسف از اینکه در ترویج و نشر آثار دفاع مقدس چندان موفق نبوده‎ایم، ابراز داشت: تا پایان برنامه پنجم توسعه اتفاقات خوبی را در این حوزه مهم شاهد هستیم.

وی با اشاره به گوشه‎ای از اقداماتی که در این حوزه قابل پیگیری است، عنوان داشت: تاسیس اولین خبرگزاری دفاع مقدس، سازمان سینمایی و همچنین حوزه هنری و ادبیات دفاع مقدس توسط بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس انجام می‎شود.

کارگر با بیان اینکه خبرگزاری دفاع مقدس به طور تخصصی به تهیه اخبار، گزارش‎ها و مطالبی با موضوع دفاع مقدس و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت می‎پردازد، ادامه داد: سازمان سینمایی و هنرهای نمایشی و حوزه هنری و ادبیات دفاع مقدس کشور نیز با هدف تولید آثار هنری، فیلم و عکس با موضوع دفاع مقدس و حمایت از آثار این بخش در سال جاری راه‎اندازی می‎شود.

وی با تاکید بر اینکه باید با استفاده از ظرفیت‎های بخش‎های مختلف فرهنگ ایثار و شهادت را به عنوان یک اصل مهم در جامعه و از جمله در بین جوانان نهادینه کرد، اظهار کرد: در حال حاضر پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس زیر نظر بنیاد فعال می‎کند که کار تایید اسناد جنگ و همچنین تربیت راویان دفاع مقدس را بر عهده دارد.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با اشاره به سفر راهیان نور ابراز داشت: میزان اعزام‎‌های این سفر معنوی از 400 هزار نفر در سال 84 به بیش از 4 میلیون نفر در سال گذشته رسیده است.

وی همچنین با اشاره به احداث موزه دفاع مقدس در مشهد عنوان داشت: در این زمینه باید رسانه‎ها به کمک بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آمده و با پیگیری این موضوع سبب نتیجه دادن آن شوند.

کارگر خاطرنشان کرد: در حال حاضر بیش از 90 درصد استان‎های کشور دارای پارک موزه دفاع مقدس هستند و غیر از خراسان رضوی هیچ استانی زمین پارک موزه‎اش بلاتکلیف نیست.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس