مرکل

صدراعظم آلمان بار دیگر بر پایبندی کشورش به توافق برجام با ایران تأکید کرد، ولی اعلام کرد شرکت‌هایی که قصد ادامه همکاری با ایران را پس از تحریم‌های آمریکا دارند، باید ریسک این کار را خودشان تقبل کنند.

به گزارش مشرق، آنگلا مرکل که روز دوشنبه پس از دیدار با نخست وزیر چین سخن می گفت اعلام کرد که برلین به توافق هسته‌ای ایران پایبند خواهد ماند.

وی گفت: «ما به توافق هسته‌ای پایبند می مانیم. به نظر ما (این توافق) به خوبی مورد مذاکره واقع شده است.»

بیشتر بخوانید:

هشدار درباره لوزان اروپایی

به گزارش رویترز، مرکل گفت "موارد بیشتری" نیز هستند که باید با ایران بر سر آن ها مذاکره کرد، ولی افزود بهتر این است که طرف ها در توافق باقی بمانند.

با این حال، صدر اعظم آلمان افزود شرکت‌هایی که می‌خواهند خطر مواجه شدن با اقدامات تنبیهی آمریکا را به جان خریده و به همکاری تجاری با ایران ادامه دهند، خودشان باید تصمیم بگیرند که آیا حاضر به ریسک کردن هستند یا نه.   

پس از خروج دولت آمریکا از توافق هسته‌ای برجام و اعلام موج جدیدی از تحریم‌های یکجانبه علیه ایران، بسیاری از شرکت های خارجی از بیم جریمه های سنگین توسط آمریکا، تصمیم به خروج از ایران گرفته اند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ناشناس IR ۲۰:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۸
    17 4
    مركل تخم شيطان
  • محمد IR ۲۱:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۸
    17 2
    1- اینم نتیجه ی مذاکره و اعتماد کردن به اروپا! کاملا واضح و مشخص هست که با وجود تحریم های آمریکا هیچکدوم از شرکت های اروپایی حاضر به همکاری با ایران نخواهند شد. اروپا نه توان مقابله ی با آمریکا رو داره و نه حتی تمایلش رو 2- اروپایی ها فقط بخاطر اینکه بگن ما نوکر آمریکا نیستیم و از خودمون استقلال و اختیار داریم اوون متن مضحک و خنده دار رو به جای تضمین پرت کردن جلوی ایران! خدا می دونه فقط چقدر به ریش روحانی و ظریف خندیدن و بازم می خندن! باور کنید پول های خودمون رو هم که تو آلمان هستن اینها بهمون پس نخواهند داد
  • IR ۲۳:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۸
    2 0
    غلط کردن بایددقت کنن
  • IR ۲۳:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۸
    3 1
    مردی نیست بگوید برجام از اول هم مرده بود حالا هم فاتحه برایش خواندند
  • امیر کبیر IR ۰۰:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۹
    1 0
    ترامپ می کوشد ابهت گمشده امریکا را به آن برگرداند و این خروج های معنا دار ایشان از معاهدات بین المللی ناشی از همین نکته می باشد در واقع اروپا بدون امریکا توان ادامه حیات را در خود نمی بیند . و دولتمردان ما باید به این باور برسند که لندن و پاریس و برلین در زمین امریکا توپ می زنند خام اندیشی است کسی فکر کند که آنها دارند برای نجات برجام تلاش می کنند .
  • IR ۰۰:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۹
    2 1
    اونا می دونن هرمقدار هم بزنن تو سر ما این دولت بازم کوتاه میاد حتی حاضره تنهایی تو برجام بمونه
  • IR ۰۹:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۹
    2 1
    اینا دارن ایران رو سر کار می زارن وای خدا ، دولت چرا نمیفهمه آخه
  • علی IR ۱۰:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۹
    3 1
    پایبندی به برجام یعنی چی ولی شرکتها خودشان باید ریسک تجارت با ایران را بپذیرند ؟ این بود تعهدی که اروپایی ها دادند ؟ اروپا ماموراست تا با فرسایشی کردن مذاکرات به منافع اقتصادی ایران ضربه جدی وارد کند و ایران را وادار به دادن امتیازات در حوزه موشکی و منطقه ای و حقوق بشر کند این همان خواسته ترامپ است آیا دولت درک میکند ؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس