کد خبر 871958
تاریخ انتشار: ۱۵ تیر ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۳
تخلف ارزی

نائب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: سازمان تعزیرات حکومتی و قوه قضائیه، تخلفات مربوط به واردات 270 میلیون دلاری موبایل را پیگیری می‌کنند.

به گزارش مشرق، عین‌الله شریف‌پور نائب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به صحبت‌هایی مبنی بر بین‌المللی شدن فرودگاه ماکو اظهار کرد: بنده از بحث بین‌المللی بودن آن اطلاع چندانی نداشته اما به زودی وزیر راه و شهرسازی و معاون اول رئیس جمهور سفری به استان داشته و راه آهن مراغه ارومیه و هم فرودگاه ماکو را به طور همزمان افتتاح می‌کنند.

وی با اشاره به جلسه اخیر خود در کمیسیون امنیت ملی تصریح کرد: در این جلسه با توجه به اینکه اقتصاد مملکت با برخی مشکلات مواجه است، چالش‌ها و موانع پیش رو بررسی و راهکارها و پیشنهادات لازم ارائه شد و همچنین در فراکسیون شفاف سازی مجلس شورای اسلامی نیز وزرای ارتباطات و صنعت و معدن دعوت شده بودند.

سازمان تعزیرات حکومتی تخلفات واردات 270 میلیون دلاری موبایل را پیگیری می‌کند

نائب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی افزود: در این رابطه از وزیر ارتباطات در مورد 270 میلیون دلاری که جهت واردات موبایل تخصیص یافته بود سوالاتی شد و وی نیز با صراحت و جسورانه در رابطه با تامین و تخصیص 270 میلیون دلاری که برای واردات گوشی موبایل شده بود توضیحات لازم را ارائه داد و مقرر شد پیگیری لازم از طریق سازمان تعزیرات حکومتی و قوه قضائیه انجام گیرد.

بازار ثانویه ارز کلید خورد

وی در ادامه با بیان اینکه در 22 فروردین امسال، نظر کمیسیون اقتصادی به دولت و مسئولان اقتصادی این بود که در مورد ارز، یک بازار ثانویه راه اندازی و قیمت توسط بازار تعیین شود گفت: با توجه به اینکه قیمت را عرضه و تقاضا در بازار مشخص می‌کند بنابراین در موضوع ارز نیز باید بازار ثانویه راه اندازی کرده اما متاسفانه در این کار تعلل صورت گرفت و تمکین نشد و همین خود سبب شد که با مشکلات کنونی مواجه شویم اما جا دارد از دولت تقدیر کرد که بازار ثانویه ارز را کلید زد.

شریف‌پور با ابراز خرسندی از اینکه زمانی که ارز و طلا در بازار با مشکل مواجه شد شورای هماهنگی اقتصادی تشکیل یافت اظهار کرد: در این رابطه جلساتی بین سران سه قوا به صورت مرتب و هفتگی تشکیل و مشکلات و موانع به صورت شفاف در آن مطرح و تصمیمات لازم انجام گرفت و خوشبختانه امروز این هماهنگی که بین قوای سه گانه وجود دارد موجب یک هم افزایی شده و اجازه افزایش این تنش ها و التهابات بازار را نداده بود.

کالاهای اساسی با دلار 4200 وارد می شود

وی در ادامه با بیان اینکه دولت هم اکنون تمامی کالاها را به سه گروه تفسیم کرده است افزود: در این رابطه گروه کالاهای اساسی مثل روغن، برنج، قند و شکر با دلار 4200 و به هر میزان که نیاز باشد، وارد می‌شود.

نائب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: خوشبختانه وضعیت کالاهای اساسی در کشور مطلوب بوده و جای هیچ گونه نگرانی وجود ندارد و با همین رقم دلاری وارد می شود.

وی تصریح کرد: برخی کالاها نیز مواد اولیه و یا کالای واسطه ای بوده یعنی اگر مواد اولیه نباشد، آن کالا کامل نمی‌شود و در این زمینه نیز خوشبختانه مشکلی وجود ندارد و علاوه بر آن، کالاهای غیرضروری که از محل ارزی که از طریق صادرات بازمی‌گردد، از محل 20 درصد صادرات تامین می‌شود.

پتروشیمی ماکو به دنبال جذب سرمایه گذار

شریف‌پور در مورد آخرین وضعیت مجتمع پتروشیمی ماکو گفت: در این رابطه نیز مشکل تخصیص گاز وجود داشت و خوشبختانه هم اکنون تخصیص آن به پایان رسیده و منطقه آزاد زمین مورد نیاز را واگذار کرده است و حتی هم اکنون کارگاه ها مستقر شده و بنابراین به دنبال تامین منابع مالی از داخل و خارج از کشور هستند.

وی بیان کرد: هم اکنون با توجه به تنش‌های ارزی که در کشور وجود دارد این کار اندکی با کندی به پیش می‌رود و بنابراین مقرر شده تا پیگیری‌های لازم در این زمینه انجام شود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس