صعود برزیل به یک چهارم نهایی با غلبه بر مکزیک

تیم ملی برزیل در ۲۰ دوره حضور در جام های جهانی ۵ بار ناکامی را در مرحله یک چهارم نهایی تجربه کرده است.

سرویس ورزش مشرق – دوستداران تیم ملی فوتبال برزیل این روزها منتظر درخشش ستاره های طلایی این تیم در دیدار با بلژیک (جمعه ۱۵ تیر ساعت ۲۲:۳۰) هستند تا برای دوازدهمین بار به جمع ۴ تیم برتر جام جهانی راه یابند و در نهایت ششمین قهرمانی در جهان را کسب کنند.

تاریخچه دیدار تیمهای برزیل و بلژیک در جام جهانی تنها یک بازی را نشان می دهد و آن هم برد ۲-۰ طلایی پوشان در مرحله یک هشتم نهایی جام جهانی ۲۰۰۲ است که با گلهای ریوالدو و رونالدو حاصل شد.

رونالدو در محاصره بازیکنان بلژیک - یک هشتم نهایی جام جهانی ۲۰۰۲

تیم ملی برزیل پرافتخارترین تیم جهان در همه ادوار جام های جهانی با ۵ عنوان قهرمانی پس از پیروزی برابر مکزیک به دیدار یک چهارم نهایی رسید و در سوی دیگر جدول بلژیک با برتری برابر ژاپن در یک دیدار دراماتیک به این مرحله رسید و حریف برزیل شد.

سلسائو تا کنون ۵ بار در مرحله یک چهارم نهایی بازنده بوده و از صعود به جمع ۴ تیم بازمانده است. اتفاقاً برزیل هر ۵ بار برابر یک حریف اروپایی ناکام بوده که سهم فرانسه و هلند دو بار و مجارستان یک بار بوده است. آیا بلژیک هم با حذف برزیل در ۲۰۱۸ به جمع این سه تیم خواهد پیوست؟

فرانسه در سالهای ۱۹۸۶ و ۲۰۰۶ دو بار در مرحله یک چهارم نهایی جام جهانی حریف برزیل شد و هر دو بار توانست این تیم را از رسیدن به نیمه نهایی محروم و حذف کند. فرانسه در صورت عبور از اروگوئه و صعود برزیل به نیمه نهایی با این تیم رودررو خواهد شد.

زیدان و هم تیمی هایش در فرانسه در یک چهارم نهایی جام جهانی ۲۰۰۶ برزیل را با ستاره ای چون کاکا ۱-۰ شکست داده و حذف کردند

برزیل در سالهای ۱۹۷۴ و ۲۰۱۰ هم دو بار با تیم هلند در یک چهارم نهایی روبرو شد و در آن دو دوره هم با شکست برابر لاله های نارنجی از حضور در نیمه نهایی بازماند.

مجارستان سومین تیمی است که توانسته در یک چهارم نهایی برزیل را متوقف کرده و مانع از رسیدنش به مسابقه پای فینال جام جهانی ۱۹۵۴ شود.

اتفاق مشترک بین هر سه تیمی که ۵ بار مانع از رسیدن برزیل به نیمه نهایی جام های جهانی شده اند این است که هرگز نتوانستند در همان سال به عنوان قهرمانی برسند!

فرانسه در سال ۱۹۸۶ به دیدار رده بندی رفت و سوم شد و در سال ۲۰۰۶ با نایب قهرمانی جام را ترک کرد.

هلند در جام های جهانی ۱۹۷۴ و ۲۰۱۰ هر دو بار با عبور موفق از برزیل به فینال رسید ولی در هر دو مسابقه باخت و به نایب قهرمانی رسید.

هلند در جام جهانی ۲۰۱۰ برزیل را در یک چهارم نهایی ۲-۱ شکست داد و از دور مسابقات حذف کرد

مجارستان هم که در جام جهانی ۱۹۵۴ با ستاره معروفش پوشکاش برزیل را حذف کرده بود پس از رسیدن به فینال مغلوب تیم آلمان غربی شد و به نایب قهرمانی بسنده کرد.

جالب است بدانید در دوره هایی که بازیها در مرحله یک هشتم نهایی و یک چهارم نهایی به صورت حذفی برگزار می شده، برزیل تنها یکبار در مرحله یک هشتم نهایی حذف شده و آن هم مربوط به جام جهانی ۱۹۹۰ است که با تک گل «کانیگیا» به آرژانتین باخت و حذف شد. اتفاقا آرژانتین هم در آن دوره نتوانست قهرمان شود!

 ایتالیا و المان تنها تیم هایی هستند که در نیمه نهایی برزیل را شکست داده و در نهایت قهرمان شده اند؛ در جام جهانی ۱۹۳۸ ایتالیا در نیمه نهایی ۴-۲ برزیل را برد و به فینال رفت و قهرمان شد و در جام جهانی ۲۰۱۴ آلمان با برد تاریخی ۷-۱ برابر برزیل به فینال رفت و در نهایت به قهرمانی رسید.

البته ایتالیا در جام جهانی ۱۹۸۲ در مرحله دوم مسابقات که در ۴ گروه ۳ تیمی برگزار می شد، در گروه آرژانتین و برزیل بود و موفق به شکست ۳-۲ برزیل شد و با ایستادن در صدر گروه خود به جمع ۴ تیم نیمه نهایی راه یافت و در نهایت هم قهرمان شد.

برزیل در دو جام جهانی ۱۹۳۴ و ۱۹۶۶ هم در مرحله اول حذف شد؛ در سال ۱۹۳۴ که دور اول به صورت حذفی بود برزیل ۳-۱ به اسپانیا باخت ولی اسپانیا در یک چهارم نهایی با شکست برابر ایتالیا در ضربات پنالتی حذف شد!

در سال ۱۹۶۶ هم برزیل که مدافع عنوان قهرمانی بود در گروه پرتغال و مجارستان و بلغارستان بود و با یک برد ۲-۰ برابر بلغارستان و دو باخت مشابه ۳-۱ مقابل مجارستان و پرتغال از صعود بازماند. اما پرتغال در نهات سوم شد و مجارستان هم در یک چهارم نهایی به شوروی باخت و حذف شد.

به نظر می رسد نفرین برزیلی ها از حذف زودهنگام از جام جهانی هرگز تیم های برنده را راحت نگذاشته و داغ قهرمانی را بر دلشان گذاشته و هر تیمی که برزیل را در مرحله گروهی، یک چهارم نهایی و مراحل حذفی برده عاقبت به خیر نشده است!

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • صدای حق IR ۰۹:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۵
    17 5
    چرا قهرمانی فرانسه با شکست برزیل در جام جهانی در فرانسه از قلم افتاد در آن دیدار به یاد ماندنی و به لطف بازی زیبای‌ زین‌الدین‌ زیدان و ضربه سر زیبا و طلایی این باریکن‌ ارزنده فرانسه جام‌ قهرمانی را به بالای سرا برد
    • علی IR ۱۵:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۵
      9 2
      اگه گزارش رو دقیق و کامل خونده باشی درباره شکست های برزیل غیر از فینال و در مراحل حذفی نوشته شده.... فرانسه تو فینال برزیل رو برد همونجوری که اروگوئه سال 1950 هم در آخرین بازی برزیل رو برد... گزارش خوب و جالبی بود
  • US ۱۶:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۵
    0 0
    الان بهترین فرصت برای برزیل هست تا قهرمان شود و فاصله تعداد قهرمانیهای خودشو با تیمهای تعقیب کننده{المان و ایتالیا که حذف شدند}بیشتر کنه در نبود بزرگانی چون ارژانتین.اسپانیا.پرتغال.هلند.
  • رفیعی ۱۲:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۶
    0 0
    دوران تیکی تاکی بدون هدف و متکی به بودن به یک بازیکن خاص تموم شده این بلژیک چون یک تیم به تمام معنا و منسجم هست پس به احتمال قوی قهرمانه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس