«محمد عمرانی» سفیر ایران در نواکشوت به وزارت خارجه موریتانی

یک شبکه خبری سعودی مدعی احضار سفیر ایران در موریتانی شد، اما خبر خبرگزاری موریتانی و سفیر جمهوری اسلامی ایران، این خبرسازی را رد کردند.

به گزارش مشرق، شبکه العربیه سه‌شنبه‌شب، در خبری مدعی شد، «محمد عمرانی» سفیر ایران در نواکشوت به وزارت خارجه موریتانی احضار شده است.

این رسانه سعودی ادعا کرد که علت این احضار، اعتراض به نوع پوشش رسانه‌ای ایران از محتوای خبر دیدار اخیر «محمد عمرانی» با «اسماعیل ولد احمد شیخ» وزیر خارجه جدید موریتانی است.

پیگیری گروه سیاست‌خارجی فارس و تماس با محمد عمرانی سفیر ایران در نواکشوت نشان داد آنچه رسانه سعودی العربیه نقل کرده کذب است و صحت ندارد.

عمرانی به «گروه سیاست خارجی فارس» گفت بنا به دعوت مدیرکل منطقه‌ای وزارت خارجه موریتانی با او دیدار کرده و خبر احضار درست نیست.

بیشتر بخوانید:

موریتانی سفیر ایران را احضار کرد

سفیر ایران گفت: «روز دوشنبه یازدهم تیرماه دیداری  با خانم مریم منت اوفی مدیرکل منطقه‌ای وزارت خارجه موریتانی داشتم. این دیدار در ادامه رایزنی با مقامات رسمی صورت گرفت».

همچنین محتوای خبر خبرگزاری رسمی موریتانی (وما) از دیدار سفیر ایران، خبر شبکه العربیه را رد می‌کند. خبرگزاری موریتانی روز سه‌شنبه نوشت: خانم مریم بنت اوفی مدیر امور آسیا-آمریکای وزارت خارجه روز دوشنبه در دفتر خود با آقای محمد عمرانی سفیر جمهوری اسلامی ایران در نواکشوت دیدار کرد... دو طرف در این دیدار درباره روابط دو جانبه و راه‌های توسعه آن گفت‌وگو کردند...». 

این مقام موریتانیایی در این دیدار از انتشار برخی خبرها از محتوای دیدار سفیر ایران با وزیر خارجه موریتانی، ابراز ناخرسندی شده است.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در نواکشوت روز چهارشنبه ششم تیر ماه با «اسماعیل ولد الشیخ» وزیر خارجه موریتانی دیدار و گفت‌وگو و وزیر خارجه موریتانی در این دیدار آمادگی خود را برای توسعه روابط خوب و سازنده با جمهوری اسلامی ایران اعلام کرده بود.

در این ملاقات که به عنوان معارفه و تبریک انتصاب وزیر خارجه موریتانی انجام شد، اسماعیل ولد الشیخ بر گسترش روابط با ایران تـأکید کرد.

وزیر خارجه موریتانی همچنین با امیدواری به دیدار و گفت‌وگو با محمدجواد ظریف وزیر خارجه ایران در آینده نزدیک، از پیام تبریک وی تشکر و «بهترین سلام‌ها و درودهای خود» را به وی تقدیم کرد.

این، دومین بار طی مدت اخیر است که برخی رسانه‌ها مثل رسانه‌های سعودی (شبکه العربیه) مدعی احضار سفیر ایران در موریتانی می‌شوند. اوایل خرداد ماه گذشته نیز اخباری مبنی بر احضار سفیر ایران در نواکشوت به وزارت خارجه موریتانی منتشر شد، در حالی سفیر روز سه‌شنبه هشتم خرداد با «اسلکو احمد» وزیر خارجه وقت موریتانی به صورت معمول ملاقات کرد و پیام کتبی وزیر امور خارجه ایران با موضوع روابط دوجانبه و تحولات منطقه‌ای و بدعهدی آمریکا در خروج از برجام را تسلیم همتای موریتانیایی او کرده بود.

در آن زمان هم مدیرکل منطقه‌ای وزارت امور خارجه موریتانی در تماس با رسانه‌ها  این شایعه و برداشت ناصحیح  را تکذیب کرد و گفت که «روابط با جمهوری اسلامی ایران عادی است و این ملاقات بنا به درخواست سفیر ایران صورت گرفته است».

به نظر می‌رسد با تکرار اقدام شبکه العربیه در انتشار خبر اشتباه از روابط دو جانبه تهران و نواکشوت، خبر نادرست جدید این رسانه سعودی، اشتباه سهوی نیست.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس