روحانی

رئیس‌جمهور روز گذشته به سوئیس سفر کرد و در این سفر برخی اعضای کابینه نیز وی را همراهی می‌کردند.

به گزارش مشرق، حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور روز گذشته(11 تیر 1397) به منظور انجام دو سفر اروپایی به سوئیس و اتریش راهی زوریخ شد.

یکی از مواردی که در این مسئله در بین شبکه‌های اجتماعی بازتاب داده شد تعداد همراهان رئیس‌جمهور در این سفر بود، برخی کاربران با فرض اینکه تمامی وزرا و افرادی که در پاویون برای بدرقه رئیس‌جمهور حاضر شده بودند قرار است به سوئیس بروند، انتقاد و آن را مغایر با اظهارات اخیر رئیس‌جمهور توصیف کردند.

ببینید:

فیلم/ خط و نشان روحانی برای آمریکایی ها

هرچند حضور برخی افراد در این سفر جای نقد دارد اما واقعیت این است که تمامی  افراد حاضر در پاویون قرار نبود رئیس‌جمهور را در سفر به سوییس و اتریش همراهی کنند و صرفا برای بدرقه رئیس‌جمهور در آن مراسم حاضر شده بودند.

بر همین اساس تعداد همراهان رئیس‌جمهور مطابق عکس‌هایی که سایت ریاست‌جمهوری از دیدارهای روحانی در سوییس منتشر کرده، شامل محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه، سیدحسن قاضی‌زاده هاشمی وزیر بهداشت،‌ مجید تخت روانچی معاون سیاسی دفتر رئیس‌جمهور، حسام‌الدین آشنا مشاور فرهنگی رئیس‌جمهور،‌ سورنا ستاری معاون علمی و فناروی رئیس‌جمهور، محمد خزایی ئیس کل سازمان سرمایه گذاری و کمک‌های اقتصادی و فنی، علیرضا معزی دبیر شورای اطلاع‌رسانی دولت،‌ پرویز اسماعیلی معاون ارتباطات و اطلاع‌رسانی دفتر رئیس‌جمهور، امیر ولیوند آجودان رئیس‌جمهور، بهمن حسین‌پور رئیس تشریفات رئیس‌جمهور، کاظم روحانی‌نژاد از مسئولان اطلاع‌رسانی و فرد دیگری که عمدتا وظیفه عکس‌برداری و فیلم‌برداری از رئیس‌جمهور را با گوشی تلفن همراه دارد، می‌شود.

پیشتر رئیس‌جمهور در دیدار مدیران ارشد اجرایی با تاکید بر لزوم صرفه‌جویی در کشور گفته بود:‌ امروز وزیر، معاون وزیر و مدیر کل باید احساس کند و در عمل نیز نشان دهد که شرایط امروز با قبل متفاوت است و اگر مردم باید صرفه‌جویی کنند، دولت باید این کار را آغاز کند. در این زمینه از روسای سازمان‌های برنامه و بودجه و اداری و استخدامی می‌خواهم که آیین‌نامه‌ای برای صرفه‌جویی در هزینه‌ها تدوین کنند. نمی‌شود به سفرهای خارجی دولتی‌ها و شرکت‌های دولتی در سال 97 با سال قبل یکسان باشد. اگر سال قبل هیاتی 5 نفره به خارج می‌رفت، امروز باید هیات دو نفره به خارج برود. همچنین اگر تا دیروز با بلیت فرست کلاس به مسافرت می‌رفتیم، امروز باید با بلیت اکونومی به سفر برویم. امروز باید دولتمردان کار را از خود آغاز کنند.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس