کد خبر 870952
تاریخ انتشار: ۱۱ تیر ۱۳۹۷ - ۲۱:۳۹
زندانیان نمایه

فعالان حقوقی و فعالان شبکه های اجتماعی بحرین طی روزهای گذشته با ابراز نگرانی شدید از وضعیت زندانیان سیاسی در زندان مرکزی بحرین "جو" از وخامت اوضاع این زندانیان در بازداشت خبر میدهند.

به گزارش مشرق به نقل از رسانه های بحرینی، فعالان حقوقی و فعالان شبکه های اجتماعی بحرین طی روزهای گذشته با ابراز نگرانی شدید از وضعیت زندانیان سیاسی در زندان مرکزی بحرین "جو" از وخامت اوضاع این زندانیان در بازداشت خبر میدهند.

بیشتر بخوانید:

بیلبوردهای "مرگ بر آمریکا" در خیابان‌های بغداد +عکس

اعزام زندانیان سعودی به جنوب سوریه

خانم ابتسام الصایغ مدافع حقوق بشر بحرینی در این خصوص با ذکر شواهدی از ممانعت از انتقال زندانیان سیاسی بیمار به درمانگاه نوشته است: در خصوص وضعیت سلامت زندانیان سیاسی کوتاهی میگردد و این امر باعث افزایش تعداد زندانیان سیاسی مبتلا به بیماری های خطرناک شده است.

الصایغ همچنین در گزارشهای خود آورده است: مسوولان زندان برق زندانها را قطع کرده و زندانیان ساعتهای طولانی در هوای بشدت گرم بحرین بدون وسایل خنک کننده باقی مانده اند، و همچنین در  بسیاری از موارد وعده غذایی کمی که در اختیار آنها قرار میگرد، فاسد بوده است که به مسمومیت زندانیان منجر شده است.

الصایغ از دیگر روشهای سختگیری و بد رفتاری با زندانیان سیاسی را قطع تماس تلفنی آنها بطور کامل با خانواده هایشان ذکر کرده است.

شبکه خبر الوفاقیون نیز این اقدامات بحرین را "قتل" آرام زندانین سیاسی خوانده و خواستار تحرک برای نجات این زندانیان شد.

مرکز حقوق بشر بحرین در گزارشی تعداد زندانیان محروم از تماس را ۸۰ نفر خوانده و آورده است خانواده این زندانیان بعلت بی خبری از فرزندانشان در نگرانی شدید بسر میبرند.

گفتنی است فعالان بحرینی در شبکه های اجتماعی گزارش داده اند که تعداد زیادی از زندانیان سیاسی در زندان جو طی روزهای گذشته به مدت یک روز کامل در محوطه خارجی زندان زیر گرمای آفتاب نگه داشته شده اند که به بیهوش شدن برخی از آنها انجامیده است و مسوولان زندان به اهانت وضرب و شتم آنها و تفتیش اهانت آمیز وسایل شخصی اشان اقدام نموده اند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۲:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۱
    6 0
    اللّٰهم العن و أهلک آل خلیفه و آمریهم و أعوانهم و محبیهم لعنا وبیلا و هلاکا سریعا

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس