کد خبر 870888
تاریخ انتشار: ۱۱ تیر ۱۳۹۷ - ۱۷:۴۶
محمدمهدی تندگویان

معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان گفت: برای ارتقای جسارت و وجود خلاقیت در دولت ضرورت بهره‌گیری از جوانان احساس می‌شود.

به گزارش مشرق، محمدمهدی تندگویان معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان عصر امروز (دوشنبه، ۱۱ تیر) در دومین همایش ملی جوانان و قانونگذاری که در سالن همایش‌های مرکز پژوهش‌های مجلس برگزار شد، با تمجید از همکاری و تعامل مناسب مجلس و مرکز پژوهش‌ها با بخش جوانان وزارت ورزش، گفت: در مجلس دهم با توجه به وجود فراکسیون جوانان، تعامل مناسبی میان وزارت ورزش و مجلس صورت گرفت که این تعاملات بسیار سازنده است.

بیشتر بخوانید:

جلالی: سن برخی وزرا از مدیریت گذشته است

وی افزود: متأسفانه لایحه دولت در رابطه با تفکیک بخش جوانان از وزارت ورزش برگشت خورد، در حالی که نیاز است جمعیت جوان کشور که یک چهارم ظرفیت کشور را در اختیار دارند، یک نماینده مستقیم در دولت داشته باشند. حال مهم نیست این نماینده تحت چه عنوان در دولت حضور داشته باشد؛ وزیر یا رئیس سازمان باشد.

معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان تصریح کرد: وقتی از جوانان سخن می‌گوییم، در واقع در رابطه با آینده کشور صحبت می‌کنیم و انتظار داریم آینده کشور به نحوی جدی گرفته شود که بتوانیم در تصمیم‌گیری‌ها در دولت نماینده مستقیم داشته باشیم. البته در حال حاضر نیز مأموریت‌های ما کاملا مشخص است و با توجه به اینکه موضوع جوانان موضوعی فرابخشی است، انتظار داریم تمامی دستگاه‌ها و نهادها در این رابطه با وزارت ورزش و جوانان همراهی داشته باشند.

**۲۹ نهاد در ستاد ساماندهی امور جوانان، وزارت ورزش را یاری می‌دهند

تندگویان با یادآوری اینکه به طور تقریبی ۲۹ نهاد در ستاد ساماندهی امور جوانان، وزارت ورزش را یاری می‌دهند، اضافه کرد: مجلس و مرکز پژوهش‌ها نیز در این زمینه می‌توانند کمک مناسبی به وزارت ورزش بدهند.

وی، تشکیل مجلس ملی جوانان را یکی از ضرورت‌های امروز جامعه جوان دانست و افزود: در این زمینه وزارت ورزش آمادگی برگزاری انتخابات در سراسر کشور را دارد و این موضوع مسئله‌ای است که خاستگاه جوانان است، وزارت ورزش در این زمینه تجربه بسیار خوبی دارد و پیش از این انتخابات مجامع استانی جوانان را با حضور گسترده جوانان برگزار کرده است.

معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان بیان کرد: جوانان نیاز دارند مسائل و مشکلات خود را در قالب لوایح و طرح‌های تخصصی و مختص خودشان در مجلسی تحت عنوان مجلس ملی جوانان طرح و از این طریق به نتیجه برسانند.

تندگویان با تأکید بر اینکه همواره سعی کردم نماینده جوانان در دولت باشم تا نماینده دولت در میان جوانان، اظهار داشت: در زمینه قوانین و مقررات در چند حوزه، مجلس می‌تواند برای جوانان مؤثر واقع شود که یکی از مهم‌ترین آنها، روان‌سازی تسهیلات برای اشتغال جوانان است.

وی تصریح کرد: انتصابات در حوزه‌های مختلف نیز باید به‌گونه‌ای باشد که از جوانان بیش از پیش استفاده شود و به‌گونه‌ای کشور اداره شود که اعتماد به جوانان بازتعریف شود، همانطور که عنوان شد، در ابتدای انقلاب، میانگین سن کابینه دولت شهید رجایی، ۴۵ سال بود و مهم‌ترین پست این دولت یعنی وزارت نفت به جوان ۲۹ ساله‌ای به نام شهید تندگویان داده شد که با موافقیت و نثار جان خود این سنگر را حفظ کرد.

معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان گفت: در حال حاضر دولت دچار کهولت در مدیریت شده است و برای ارتقای جسارت و وجود خلاقیت در دولت ضرورت بهره‌گیری از جوانان احساس می‌شود.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس