کد خبر 870752
تاریخ انتشار: ۱۱ تیر ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۲
پرچم نمایه اتحادیه اروپا و امریکا

اتحادیه اروپا هشدار داده در صورتی که واشنگتن به اقدامات خود در زمینه اعمال تعرفه به خودروهای اروپایی ادامه دهد این اتحادیه تعرفه متقابلی به ارزش ۳۰۰ میلیارد دلار به کالاهای آمریکایی اعمال خواهد کرد.

به گزارش مشرق، پایگاه تحلیلی «فایننشال تایمز» در گزارشی نوشت: اتحادیه اروپا هشدار داده در صورتی که آمریکا به اقدامات خود در زمینه اعمال تعرفه به خودروهای اروپایی ادامه دهد این اتحادیه تعرفه متقابلی به ارزش ۳۰۰ میلیارد دلار به کالاهای آمریکایی اعمال خواهد کرد.


بر اساس بیانیه اتحادیه اروپا به وزارت بازرگانی آمریکا، این اتحادیه طرح‌های مشخصی در پاسخ به اقدام آمریکا مبنی بر اعمال احتمالی تعرفه به خودروهای وارداتی از اروپا، برنامه‌ریزی کرده است.

فایننشال تریبون گزارش داد: سران اتحادیه اروپا در حال رسیدن به این نتیجه هستند که ترامپ تعرفه‌های جدیدی به خودروهای وارداتی از این اتحادیه اعمال خواهد کرد.

بیشتر بخوانید:

تبدیل «سال براندازی» به «قرن براندازی»!

ترامپ: اتحادیه‌اروپا هم مثل چین بد است؛ فقط کوچک‌تر است


طی هفته‌های اخیر و در پی اقدام ترامپ مبنی بر اعمال تعرفه ۱۰ درصدی به آلومینیوم و تعرفه ۲۵ درصدی به فولاد اتحادیه اروپا، جنگ تجاری میان آمریکا و اتحادیه اروپا بالا گرفته است.

اتحادیه اروپا نیز در اقدامی تلافی‌جویانه تعرفه گمرکی بر لیستی از کالاهای وارداتی از آمریکا اعمال کرد.

در ادامه این تنش تجاری روز جمعه گذشته ترامپ هشدار داد در صورتی‌که اتحادیه اروپا اعمال تعرفه با کالاهای آمریکایی را لغو نکند وی نیز تعرفه ۲۰ درصدی را به انواع خودروهای وارداتی از اروپا اعمال خواهد کرد.

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۲:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۱
    0 1
    اروپا از ترسش هیچ غلطی نمی کنه امریکا هم این را میدونه چون نفت دست امریکا و متحدنیش هست

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس