کد خبر 870700
تاریخ انتشار: ۱۱ تیر ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۳
جان بولتون نمایه

مشاور امنیت ملی رئیس جمهوری آمریکا در یک عقب‌نشینی آشکار در خصوص سوریه گفت که واشنگتن با باقی‌ماندن بشار اسد در قدرت مشکلی ندارد، اما خواهان کمک روس‌ها برای بیرون راندن ایرانی‌ها از سوریه هستیم.

به گزارش مشرق، مشاور امنیت ملی رئیس جمهوری آمریکا خواهان همیاری روس‌ها در بیرون راندن آنچه «نظامیان ایران در سوریه» خواند، شد.

جان بولتون که با شبکه سی‌بی‌اس گفتگو می‌کرد، عنوان داشت که باقی‌ماندن بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه در قدرت برای آمریکا مسئله‌ای راهبردی نیست و رئیس جمهور ترامپ امیدوار است که برای خارج کردن «نیروهای ایرانی» از سوریه بتواند کمک روس‌ها را جلب کند.

مشاور امنیت ملی ترامپ همچنین به این نکته اشاره کرد که تلاش‌های بشار اسد - رئیس جمهوری سوریه - برای در هم شکستن «معارضان» جزو نگرانی‌های اصلی دولت ترامپ در منطقه نیست.

بیشتر بخوانید:

پوتین خیال بولتون را راحت کرد

ترامپ: توافق هسته‌ای با کره شمالی شاید به نتیجه نرسد

بولتون در شرایطی این موضع را اعلام کرده است که نیروهای ارتش سوریه با پشتیبانی نیروهای متحد خود توانسته است در جنوب سوریه و استان درعای این کشور پیشرفت‌های مهمی به دست آورد و تا نزدیکی‌های مرز اردن و جولان اشغالی به پیش رود و تروریست‌ها را دچار شکست و وادار به تسلیم کند.

وی در ادامه با اشاره به دیدار برنامه‌ریزی شده ترامپ و پوتین در هلسینکی گفت که حضور ایران در سوریه از جمله مسائلی است که «دو رئیس جمهوری می‌خواهند آن را به صورت تفصیلی مورد بحث و بررسی قرار دهند.»

به گفت بولتون، «احتمال‌هایی درباره انجام مذاکراتی گسترده‌تر بر سر کمک به بیرون کردن نیروهای ایرانی از سوریه و بازگشت آن‌ها به ایران وجود دارد، که می‌تواند گام مهمی رو به جلو باشد.»

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۱:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۱
    13 0
    ترامپ معلوم نیست چه اتویی دست صهیونیستها داره که از انتقال سفارت و معامله قرن و فشار بر ایران همه و همه در راستای اهداف و خواسته های صهیونیستهاست.
  • IR ۱۱:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۱
    15 0
    تا تروریستها در عرصه سوریه یکه تازی میکردند هر کاری بر علیه دولت سوریه میکردند وقتی دیدند کارشون نتیجه نمیده و ارتش سوریه به لطف دوستانش داره بر تروریستها غلبه میکنه الان میخوان رابطه خودشونو با اسد مثلا درست کنن و با این گفتار بین ایران و سوریه شکاف بیندازند
  • AU ۱۲:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۱
    2 0
    مشرق:مشاور امنیت ملی رئیس جمهوری آمریکا در یک عقب‌نشینی آشکار در خصوص سوریه گفت... خوبی مشرق! این واژه ((عقب‌نشینی آشکار)) اینجا چکاره است؟ بر هر کسی واضح آشکار است که بدون ایران و حزب الله, تمام سوریه و عراق خوراک چند هفته بلعیده شدن توسط آمریکا و وهابیون است.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس