کد خبر 870530
تاریخ انتشار: ۱۰ تیر ۱۳۹۷ - ۲۱:۲۰
فیسبوک نمایه

دیگر کسی تردیدی ندارد که فیس بوک به منظور کسب درآمد اطلاعات خصوصی کاربران خود را در اختیار بسیاری از شرکت های فناوری می گذارد.

به گزارش مشرق، اما تا به حال ابعاد وگستردگی این نوع فعالیت ها مخفی باقی مانده بود تا آنکه پاسخ فیس بوک به درخواست اعضای کمیته انرژی و بازرگانی کنگره باعث افشای جزئیاتی بی سابقه در این زمینه شد.

بیشتر بخوانید:

فیسبوک و توییتر صفحات «الاعلام الحربی» را مسدود کردند

براساس پاسخ ۷۴۷ صفحه ای فیس بوک به کمیته یادشده، این شبکه اجتماعی اطلاعات کاربران خود را با ۵۲ شرکت فناوری به اشتراک می گذارد. از جمله این شرکت ها می توان به شرکت چینی علی بابا اشاره کرد.

در این فهرست شرکت های چینی دیگری نیز حضور دارند که از جمله آنها می توان به هواوی، لنوو و اوپو اشاره کرد. فیس بوک مدعی است همکاری خود با ۳۸ شرکت در این فهرست را به پایان سانده که از جمله آنها می توان به اچ پی اشاره کرد.

همچنین همکاری با ۷ شرکت در این فهرست از جولای سال ۲۰۱۸ به پایان می رسد و تعاملات با یک شرکت دیگر هم در ماه اکتبر تمام می شود. در عین حال همکاری با سه شرکت شامل اپل، آمازون و توبی هم قرار است ادامه یابد. فیس بوک در آینده همکاری های محدودی با علی بابا، موزیلا و اوپرا هم خواهد داشت.

با توجه به فشارهای کنگره و افکار عمومی فیس بوک قصد دارد دامنه همکاری های خود با شرکت های دیگری را در سال های آینده محدود کند که از جمله آنها می توان به Hinge  و  Spotify اشاره کرد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس