کد خبر 870319
تاریخ انتشار: ۱۰ تیر ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۵
اسباب بازی

گاهی در انتقال مفاهیم دینی و تربیتی از رسانه‌های اشتباه استفاده می کنیم. آنگاه که می خواهیم با کودکانمان تنها از رسانه ی منبر بهره بگیریم. در حالیکه کودک با رسانه ی منبر ارتباط برقرار نمی کند.

به گزارش مشرق، چند سال پیش مدیرعامل کوکاکولا می گفت: می دانم پنجاه درصد از بودجه تبلیغاتی کوکاکولا هدر می رود. اما نمی دانم کدام پنجاه درصد.

تبلیغات پیچیده است. چرا که شما باید پنج عامل پیچیده را بطور بهینه و دقیق مدیریت کنید. مخاطب هدف تبلیغات، مفهومی که می خواهیم انتقال دهیم، زمان ارسال پیام، بودجه تبلیغاتی متناسب و رسانه ای مناسب برای انتخاب با مخاطب.

هر یک از این ۵ عامل را که اشتباهی انتخاب کنیم، بودجه تبلیغاتی به همان اندازه هدر می رود.

بدیهی است، در تبلیغات مذهبی هم توجه به این عوامل غیرقابل اجتناب است. گاهی در انتقال مفاهیم دینی و تربیتی از رسانه‌های اشتباه استفاده می کنیم. آنگاه که می خواهیم با کودکانمان تنها از رسانه ی منبر بهره بگیریم. در حالیکه کودک با رسانه ی منبر ارتباط برقرار نمی کند. از این رو، علاوه بر اینکه باید منبر را جذابتر کنیم، می توانیم از رسانه های دیگر نیز استفاده کنیم.

سری خشت مقدس (Brick Bible) لگو را میتوان یک تلاش هنرمندانه در جهت به تصویر کشیدن تمامی داستانهای کتاب مقدس توسط کمپانی دانست. این مجموعه با ایجاد انگیزه، تمایل افراد، مخصوصا کودکان را به دانستن محتوای کتاب مقدس افزایش میدهد و باعث میشود که کودکان همراه با تفریح کردن به آموزش مسائل مذهبی نیز بپردازند. متن تمامی داستانها از کتاب مقدس استخراج شده است و به وسیله یک هنرمند مشهور به نام الب اسپرلینگ با تکه های لگو به تصویر کشیده شده و عکس برداری شده است.

الب اسپرلینگ، نویسنده و تصویرساز

علاوه بر در دسترس بودن داستانها در وبسایت حدود نیم میلیون نسخه چاپی از آن در اختیار خرده فروشان قرار گرفته است. این مجموعه در دو سری مجزا ارائه شده، که یک سری برای خردسالان میباشد و یک سری برای کودکانی که توانایی خواندن دارند ارائه شده است. در کتابی که برای کودکان ارائه شده ۶ داستان از داستانهای کتاب مقدس به تصویر کشیده شده است که در آن سرگذشت حضرت مسیح، حضرت نوح، حضرت یونس و برخی دیگر پیامبران پرداخته شده است.

منبع: سایت گروه پژوهشی اقتصاد فرهنگ

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس