کد خبر 869853
تاریخ انتشار: ۹ تیر ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۶
سکه نمایه

بعد از گذشت حدود ۲ ماه از پیش فروش سکه های در سررسیدهای مختلف، طرح معاملات اوراق گواهی سکه از فردا آغاز می‌شود و طرح‌های دیگری برای محدودیت در تحویل سکه‌ها از سوی مسئولان مطرح شده است.

به گزارش مشرق، نوسان قیمت در بازار سکه منجر به کلید خوردن پیش فروش سکه در مدت اخیر شد به طوریکه از بهمن ماه این طرح در نوبت اول آغاز شد و با تغییراتی در سررسید و قیمت در فروردین ماه به پایان رسید.

تقاضا برای استفاده از این طرح بعد از تغییرات در زمان سررسید در روزهای اولیه به دلیل فاصله قیمتی که با نرخ در بازار داشت به حدی بالا گرفت که بعد از مدتی پیش فروش سکه یک ماهه و سپس سه ماهه بسته شد.

بعد از توقف تدریجی پیش‌فروش سکه در چند سررسید، بانک مرکزی در اواسط اردیبهشت ماه توقف کلی پیش‌فروش سکه را اعلام کرد و بعد از بالا گرفتن نوسانات قیمت خبرهایی از تحویل زودتر از موعد سکه‌ها در تیرماه برای سررسید یک ماهه به گوش رسید.

بیشتر بخوانید:

تعهد بانک مرکزی در رابطه با تحویل سکه‎های پیش فروش شده

بعد از گذشت حدود ۲ ماه از اتمام پیش فروش و تحویل سکه‌های با سررسید یک ماهه، حال افزایش قیمت سکه و رسیدن آن به مرز ۳ میلیون تومان باعث شد تا مسئولان در این زمینه به فکر ایجاد محدودیت‌هایی برای تحویل سکه‌های پیش فروش شده بیافتند و طرح‌هایی را مطرح کنند.

با جریانات پیش آمده و پیش فروش ۳۰ تا ۴۰ هزار تایی سکه توسط افرادی طرح دو فوریتی مجلس و ایجاد محدودیت در واگذاری سکه در روز یکشنبه بررسی می‌شود .

جزئیات این طرح به گونه ایست که اگر کسی هزاران سکه پیش خرید کرده باشد ۱۰ سکه به وی تحویل داده می‌شود و مابقی پول به آنان داده می‌شود.

از نظر برخی کارشناسان بلوکه کردن سکه‌های پیش فروشی با وجود فروش شفاف و شرایط کاملا یکسان برای تمام افراد باعث می‌شود اعتماد مردم در این زمینه تا حد زیادی کم شود و در این بین با وجود اطلاعات تمام افراد ثبت نامی می‌توان پیگیری را برای افرادی که به طور کلان سکه خریداری کرده اند انجام داد.

از آنجایی که موعد تحویل سکه‌ها با فواصل زمانی متفاوت به بازار اثرگذاری تدریجی دارد طرح معاملات اوراق گواهی سپرده از سوی بانک مرکزی مطرح شد تا در اقدامی جدید امکان عرضه تمامی حواله‌های پیش فروش شده در بورس فراهم شود.

این طرح از فردا ۱۰ تیرماه آغاز می‌شود و با وجود تعهد بانک مرکزی برای تحویل تمامی سکه‌های پیش فروش شده باید دید از این طرح چقدر استقبال می‌شود و معامله این اوراق چه تاثیری بر روند قیمتی سکه خواهد داشت.

گفتنی است سکه‌های تحویل یک ماهه یک میلیون و ۵۹۰ هزار تومان، سه ماهه یک میلیون و ۵۴۰ هزار تومان، شش ماهه یک میلیون و ۴۷۵ هزار تومان، نه ماهه یک میلیون و ۴۱۰ هزار تومان، یک ساله یک میلیون و۳۵۰ هزار تومان، ۱۸ ماهه یک میلیون و ۲۴۵ هزار تومان و ۲۴ ماهه یک میلیون و ۱۱۶ هزار تومان پیش فروش شده است.

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 8
  • غیر قابل انتشار: 0
  • احمد FR ۱۱:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۹
    4 5
    راحت ترین کار در این مملکت دلالی و رانت خواری و اختلاس است این پول ها بایستی در چرخه تولید بکار گرفته شوند!!!
  • IR ۱۵:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۹
    1 6
    ندادن سکه هاودادن محدود نفری 15عدد خوبست ولی ادامه پیش فروش باکارت ملی به افرادی که نگرفته اند نفری 10 عدد برای کاهش قیمت ها ضروری است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس