آب خوزستان

وزیر نیرو فروش آب به کشورهای همسایه را به شدت تکذیب کرد و اعلام کرد مشکل آب خوزستان با بهره‌برداری از پروژع تونل آبرسانی غدیر تا ۱۵ تیر ماه برطرف می‌شود.

به گزارش مشرق، در فضای مجازی خبرهایی مبنی بر انتقال آب کارون به کشورهای همسایه منتشر شده است که این اخبار در کنار مشکل کمبود و شوری آب در شهرهای آبادان و خرمشهر، دلخوری‌ها و نگرانی‌هایی را برای هموطنان در این مناطق به وجود آورده است.

اما در این زمینه، وزیر نیرو با تکذیب انتقال و فروش آب به دیگر کشورها، گفت: هیچ تصمیم، طرح و پروژه‌ای برای انتقال و فروش آب به خارج از کشور وجود ندارد.

در همین زمینه:

فیلم/ حرف‌های شنیدنی جناب خان با شمخانی

عکس/ آب شرب گل‌آلود در آبادان

وزیر نیرو اخیرا در یک نشست خبری تصریح کرد: قرارداد فروش آب به کویت که قبلا در دهه هشتاد مطرح شد با مخالفت بنده در آن زمان و الان جلوگیری شد، این صحبت‌های من هم باعث نمی‌شود عده ای در فضای مجازی دیگر درباره این موضوع صحبت نکنند، موضوع آب می‌تواند ایجاد تحرکات کند و من از هوشیاری اصحاب رسانه تشکر می‌کنم طرح مطلب در این موارد را با روابط عمومی سازمان آب هماهنگ کنند.

وزیر نیرو با اشاره به کاهش میزان بارش ها در سال آبی۹۶-۹۷ (مهر ماه ۹۶ تا پایان شهریور ۹۷) گفت: از ۱۱۵۷ شهر کشور حدود ۳۳۴ شهر در شرایط تنش آبی قرار دارند و بعد از قرائت این گزارش با دستور رئیس‌جمهوری کار برای بهبود وضعیت این شهرها با همکاری سازمان برنامه و بودجه آغاز شد و بودجه‌ای نیز برای انجام پروژه‌های مختلف در زمینه اصلاح وضعیت آب در شهرها و روستاها اختصاص داده شد که در مجموع به انجام چهار طرح با بودجه‌هایی به ترتیب ۴۳۲ میلیارد تومانی، ۸۰ میلیارد تومانی، ۲۰۰ میلیارد تومانی و ۲۸۸ میلیارد تومانی انجامید و قرار است که مجموع این چهار طرح در ۱۹۵ پروژه و در ۲۷۰ شهر اجرایی شود.

اردکانیان درخصوص مشکلات کمبود آب شرب در استان خوزستان گفت: دو استان تحت تاثیر مشکل آب هستند، ما در آبادان و خرمشهر مشکل شوری آب داشتیم چون در حالت مد بودیم آب شور بیشتر وارد رودخانه می شد تمهیداتی داشته‌ایم و با انتقال آب تونل غدیر این مشکلات حل می‌شود و ان‌شاءالله تا ۱۵ تیرماه طرح آبرسانی غدیر به بهره برداری می‌رسد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 1
  • محمد IR ۰۰:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۹
    1 1
    تا زمانی که مردم آب و بیکاری و نون می خوان همین آش همین کاسه فقط باید قانون کی چی داره از کجا آورده اجرایی بشه تا همه چیز درست بشه ؟
  • IR ۰۱:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۹
    2 2
    جایی که دمای هوا بالای 50 درجه است، برای زندگی توجیه دارد. یا مصرف برق بالاست یا آب. بهتر نیست به مرور به مناطق خوش آب و هوا، مهاجرت بکنند؟
    • IR ۱۲:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۹
      0 0
      کل ایران جز شمال همینه
    • NL ۱۲:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۹
      0 1
      عوضش زمستان مصرف گاز کمتری دارند
    • IR ۱۳:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۹
      0 0
      میلیونها نفر کجا مهاجرت کنند؟ ضمنا مگر جاهایی دیگر وکیل مهاجرت می کنند؟ ضمنا با تدبیر این مشکلات بر طرف میشود

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس