کد خبر 869747
تاریخ انتشار: ۸ تیر ۱۳۹۷ - ۲۲:۵۵
کانادا و امریکا

وزیر خارجه کانادا اعلام کرده که این کشور در پاسخ به جنگ تعرفه‌ای آمریکا، از یکشنبه هفته آینده تعرفه‌های تلافی‌جویانه‌ای اعمال می‌کند.

به گزارش مشرق، در حالی که تنش‌ها بین کانادا و آمریکا بر سر مواضع تعرفه‌ای دولت دونالد ترامپ همچنان ادامه دارد، اتاوا به اقدام واشنگتن در اعمال تعرفه‌های ۲۵ درصدی فولاد و ۱۰ درصدی آلومینیوم علیه کانادا پاسخ داد.

وزیر خارجه کانادا روز جمعه اعلام کرد که کشورش از روز یکشنبه به جنگ تعرفه‌ای آمریکا با اعمال تعرفه به ارزش ۱۲.۶ میلیارد دلار روی کالاهای آمریکایی  پاسخ می‌دهد.

طبق گزارش «هیل»، «کریستیا فریلند» با ابراز ناخرسندی از وضعیت پیش آمده بین کانادا و آمریکا در نتیجه مواضع دولت ترامپ گفت: «امیدوارم که عقل سلیم در نهایت پیروز شود».

وزیر خارجه کانادا ادامه داد: «ما (کانادا) تنش را تشدید نخواهیم کرد و البته عقب نشینی هم نخواهیم کرد».

وی افزود: «مایه تاسف است که ما چنین تدابیری را اتخاذ کردیم اما تعرفه‌های (اعمالی) آمریکا برای کانادا چاره‌ای جز دفاع از صنایع و کارگرانمان نگذاشت».

دهم خرداد ماه بود که با وجود هشدارهای متحدان واشنگتن، وزیر بازرگانی آمریکا اعلام کرد که از این پس بر واردات فولاد و آلومینیوم از کانادا، مکزیک و اتحادیه اروپا تعرفه اعمال می‌شود

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۳:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۸
    8 0
    وزیر خارجه کانادا گفته : تعرفه‌های (اعمالی) آمریکا برای کانادا چاره‌ای جز دفاع از صنایع و کارگرانمان نگذاشت ... دولتمردان ما یاد بگیرند
  • GB ۰۱:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۹
    11 0
    اگر به جای کاندا ایران بود هیچ کاری نمی کرد میگفت باشه تنش نشه اصلاح طلب ها هم که اصلا میگفتن حق امریکاست نوش جونش

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس