عباد الله عبداللهی فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء

با تلاش قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا(ص) و راه‌اندازی فاز دوم پالایشگاه ستاره خلیج فارس، میزان تولید بنزین یورو ۵ از ۱۲ به ۲۴ میلیون لیتر در روز و تولید نفت گاز نیز از ۴ به ۸ میلیون لیتر در روز می‌رسد.

به گزارش مشرق، با مجاهدت و تلاش‌های شبانه‌روزی قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا(ص)، پالایشگاه میعانات گازی ستاره خلیج فارس نخستین پالایشگاه طراحی‌شده بر اساس خوراک میعانات گازی کشور با ظرفیت پالایش 360 هزار بشکه در روز در قالب سه فاز 120 هزار بشکه‌ای با هدف تولید بنزین، گازوییل، گاز مایع و سوخت جت در 25 کیلومتری غرب بندرعباس در زمینی به مساحت 700 هکتار احداث شده است.

تولید روزانه 36 میلیون لیتر بنزین با کیفیت یورو5، 14 میلیون لیتر گازوییل سبک و سنگین، بیش از 3 میلیون لیتر سوخت جت، بیش از 4 میلیون لیتر گاز مایع، 130 تن گوگرد جامد و 425 تن هیدروژن از محصولات نهایی این پالایشگاه به شمار می‌رود.

فاز نخست این پالایشگاه در اردیبهشت سال 96 افتتاح شد. قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) در نظر دارد با تأمین مالی پروژه، فاز سوم آن را تا پایان سال به بهره‌برداری برساند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۹:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۷
    23 1
    به این می گویند اقتصاد مقاومتی باید همینگونه در دیگر بخشهای نفت و گاز از توانائی داخلی استفاده شود درود بر سپاه و قرار گاه خاتم الانبیاء
    • IR ۱۱:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۸
      2 5
      زیاد جو گیر نشو. قرارگاه فقط پیمانکار طرح بوده. دانش فنی و تجهیزات کلیدی مال کس دیگه است.
  • IR ۲۰:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۷
    17 2
    صنعت خودرو و مسکن نیز به سپاه واگذار شود مطمئنا نتیجه خوبی خواهیم گرفت
  • IR ۰۳:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۸
    6 0
    دمشون گرم سپاهیا واقعن غیرتی هستن و اهل کار. سلامتیشون صلوات

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس