فیلم/روحانی:خروج آمریکا مفتضح ترین گزینه بود

امروز دیگر امیدواری دولت به ادامه برجام با اروپا هم نیست و هرچه بود صحبت از مقاومت بر سر حفظ جمهوریت و اسلامیت و استقلال نظام بود.

مشرق - سخنان روز گذشته حسن روحانی رئیس جمهور در نشست هم اندیشی مدیران اجرایی، با سخنرانی‌هایی که در سال‌های دولت یازدهم و ماه‌های دولت دوازدهم از او سراغ داشتیم متفاوت بود؛ روزهایی که منتقدان هیچگاه از سخنرانی‌های رئیس جمهور دست خالی باز نمی‌گشتند و حسن روحانی متکی بر ریل‌گذاری صورت گرفته - عمدتا مبتنی بر دستاوردهای برجام - روزهای پررونقی را به تصویر می‌کشید.

بیشتر بخوانید:

روحانی: سختی را تحمل می‌کنیم اما استقلالمان را معامله نمی‌کنیم

حالا در روزهایی که جریان‌های سیاسی همچنان نسخه ادامه مذاکره با ترامپ می‌پیچند و برای آن نامه امضا می‌کنند؛ رسانه‌هایشان از حل و فصل موضوعات موشکی و منطقه‌ای و ... با آمریکا - برجام‌های بعدی - سخن می‌گویند و همچنان راه رستگاری در خانه کدخدا جستجو می‌کنند، حسن روحانی موضعی قاطع می‌گیرد؛ موضعی که احتمالا به مذاق آنان خوش نخواهد آمد و تیغ‌ها تیزتر از گذشته بر دولت و رئیس جمهور مورد حمایتشان کشیده خواهد شد.

رئیس جمهور تکلیف را یکسره کرد، آنجا که با صراحت گفت دیگر حتی یک نفر از هشتادویک میلیون نفر از مردم ایران با مذاکره با استکبار جهانی که حالا در کالبد فردی به نام ترامپ در اعلی درجه آن متجلی شده است، موافق نخواهد بود.

امروز رئیس جمهور جنگ اقتصادی را پذیرفته است و مهمتر آنکه اقتضائات آن را هم به صراحت گفت و تاکید کرد که این صرفه‌جویی باید از خود دولت شروع شود. مبارزه با فساد داخلی در شرایط جنگ اقتصادی هم از دیگر ضرورتهایی است که در نشست مسوولان قضایی بر آن تاکید شد و سران قوا و بویژه رئیس جمهور بر برخورد قاطع با اخلالگران اقتصادی - که حالا تروریست اقتصادی خوانده می‌شوند-، تاکید کردند.

دیگر امیدواری دولت به ادامه برجام با اروپا هم نیست و هرچه بود صحبت از مقاومت بر سر حفظ جمهوریت و اسلامیت و استقلال نظام بود.

حالا روحانی پیکان انتقاد و مطالبه را به سمت اعضای کابینه‌اش نشانه گرفته است و از وزرایش مطالبه می‌کند که بگویند چه کرده‌اند. بر صداقت بیشتر با مردم و شفافیت تاکید می‌کند.

و در نهایت امروز رئیس جمهور آب پاکی را روی دست کسانی که نسخه استعفای دولت را از آنسوی مرزها پیشنهاد دادند تا پیام فروپاشی سیاسی را به دشمنان مخابره کنند، ریخت. دولت مستقر در جمهوری اسلامی با تمام انتقاداتی که می‌توان به آن داشت، تداوم استقرارش یعنی تداوم جمهوریت و استقلال و احترام به رأی مردم؛ هرچند که کابینه نیاز به ترمیم و تقویت داشته باشد که البته با صحبت‌های امروز رئیس جمهور، ناگفته پیداست که برای تحقق آنچه ایشان روز گذشته تصویر کردند، دستکم باید انتظار چند تعویض در تیم دولت را داشته باشیم.

به امید اینکه حامیان دیروز و منتقدان امروز و همه احزاب و گروهها، با نگاه رو به آینده همراه دولت باشند و با درک شرایط اضطراری در جنگ اقتصادی، از تخریب و سیاه نمایی پرهیز کنند. اقتدار نظام در گرو اقتدار دولت و تمام نهادهای آن است و تضعیف هریک، ضربه‌ای بر پیکر نظام خواهد بود.

** سلیمانی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۹:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۷
    6 1
    آنچه مشخص است این است که تیم تخریب روحانی در داخل کشور به مراتب خطرناک تر از دشمنان خارجی است.
  • IR ۰۹:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۷
    4 0
    افرین مشرق

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس