روحانی نمایه

رئیس‌جمهور گفت:‌باید به دنیا نشان دهیم سختی و مشکلات را تحمل کنیم اما استقلال و آزادی و اسلامیت نظام را معامله نمی‌کنیم.

به گزارش مشرق، حسن روحانی رئیس‌جمهور کشورمان در نشست هم‌اندیشی مدیران اجرایی سراسر کشور با تأکید بر حفظ وحدت در داخل کشور در شرایط کنونی گفت: نمی‌شود که ما در برابر آمریکا بایستیم و اختلافات درونی خودمان را نیز ادامه بدهیم. یکی بگوید برجام خیلی خوب بود، یکی بگوید برجام بسیار بد بود، یکی بگوید برجام هیچ بود و ... آیا الان زمان این حرف‌ها است؟ 

وی افزود: البته می‌شود ما در داخل روبه‌روی هم بایستیم و با هم دعوا کنیم این هم می‌شود که یک عده‌ای مطالبات مردم را هر روز بالاتر ببرند. می‌شود هم گفت شرایط بسیار عادی است. چرا ارز اینچنین و چرا سکه آنچنان است و چرا بازار اینگونه است و مطالبات مردم بالا برده شود می‌توانیم دعوای داخلی را بیشتر کنیم، می‌توانیم به دولت توهین کنیم و خدای ناکرده دولت هم به دیگران توهین کند، خوب نتیجه چه می‌شود. نتیجه این می‌شود که این مقاومت ما با بالاترین هزینه برای مردم ایران و بالاخص برای فقرا و برای اقشار کم درآمد همراه باشد و مردم بیشترین هزینه را پرداخت کنند.

رئیس جمهور با بیان اینکه ما در تاریخ باید در برابر ملت، وجدان‌مان و در برابر خدا پاسخگو باشیم، اظهار داشت: اینکه ما در مقابل هم بایستیم و به هم نیش و کنایه بدهیم نتیجه‌اش ایستادگی ملت در برابر آمریکا با بالاترین هزینه است و هزینه‌ بالایی را با این روش پرداخت خواهیم کرد وضع ما، اقتصاد و فرهنگ ما بدتر و وحدت‌مان شکننده‌تر و افتراق‌مان بیشتر و شکاف میان ملت بیشتر می‌شود.

روحانی خاطرنشان کرد:‌ راه دیگر این است که در برابر آمریکا تسلیم نمی‌شویم، عزت تاریخی و ملی‌مان را حفظ می‌کنیم و در این مبارزه اراده‌ها آمریکا را به زانو درمی‌آوریم و ملت ایران مثل همیشه تاریخ سربلند خواهد بود و زورگویان و قلدرمآبانه خواهند فهمید که راه غلط و اشتباهی را انتخاب کردند.

وی افزود: این راه، راهی است که ما در آن با کمترین هزینه مقاومت و ایستادگی می‌کنیم. توقعات‌مان را پایین می‌آوریم واقعیت امروز ایران را مدنظر قرار می‌دهیم و همه با هم همکاری می‌کنیم.

رئیس جمهور اظهار داشت: امروز رئیس جمهور دست همه را می‌بوسد. در برابر تمام جناح‌ها و مردم حتی آنهایی که تا امروز بدترین اهانت‌ها را به دولت کرده‌اند خم می‌شوم. من دست آنها را هم می‌بوسم. امروز روز به اهتزاز درآوردن پرچم عزت و عظمت ملت ایران است. ما باید به دنبال نشان دهیم که سختی‌ها و مشکلات را تحمل می‌کنیم اما استقلال‌ و آزادی، و مردم‌سالاری‌ و جمهوریت و اسلامیت نظام و دین و فرهنگ‌مان را معامله نمی‌کنیم.

روحانی خاطرنشان کرد:‌ امروز دولت در خط مقدم این مبارزه است. کسی که در خط اول است باید زیر پای خود مین را هم ببیند و نه آتش موشک و نه آتش‌ هواپیما، نه آتش توپخانه بردبلند، نه آتش حتی خمپاره و ادوات، بلکه آتش تفنگ و تیر مستقیم را هم باید ببیند.

وی افزود:‌ در خط مقدم بودن شبش از شب قدر بالاتر است و من می‌گویم از ۱۸ اریبهشت (از زمان خروج آمریکا از برجام) هر روز و هر شب برای ما روز قدر و شب قدر است. ما در خط مقدم مرز اقتصاد و آبرو و عزت ایران ایستاده‌ایم. ما می‌ایستیم و با افتخار جان‌مان را فدا می‌کنیم و آبروی‌مان را می‌دهیم.

رئیس جمهور اظهار داشت: دولت می‌ایستد اگر کسی فکر می‌کند دولت می‌ترسد و استعفا می‌دهد و کنار می‌دهد اشتباه می‌کند.

روحانی خاطرنشان کرد: همه ما در کنار هم در آخرین روز دولت دوازدهم به عهدمان وفا می‌کنیم ما به مردم وعده دادیم و امانتدار مردم هستیم و من تا پای جان و آبرو و حیثیت با افتخار می‌ایستم. هیچ ترس و هراسی هم نداریم اما شرط این کار این است که اول ما دولتی‌ها فشار را تحمل کنیم.اگر می‌خواهم بگوییم روز فشار و سختی است اما برای دیگران، حتماً ما شکست می‌خوریم و حتماً ما باید اول فشار را تحمل کنیم.

وی افزود: اگر تا به امروز در روز هشت ساعت کار می‌کردیم فردا هم به همان سبک، با همان مدیریت سابق هشت ساعت کار کنیم موفق نمی‌شویم. ما امروز باید به فکر مشاورین جدید باشیم. شرایط ما متفاوت است. ما امروز باید به فکر کارشناس‌های جدید باشیم از افکار همه  استفاده کنیم و وزیر، معاون وزیر،  مدیرکل و... باید احساس کند و باید در عمل نشان دهد که شرایط امروز با دیروز متفاوت است.

رئیس جمهور اظهار داشت: اگر مردم در شرایط جدید باید صرفه‌جویی کنند، ما باید به عنوان دولت شروع‌کننده باشیم.من از رئیس برنامه و بودجه و رئیس سازمان اداری و استخدامی می‌خواهم که تدوین کنند و مسئولیت را می‌پذیرم ما باید در هزینه‌ها صرفه‌جویی کینم و این با شما است و شما باید راه حل بدهید.

روحانی خاطرنشان کرد: نمی‌شود که سفرهای خارجی ما  شرکت‌های ما در سال ۹۷  با سال ۹۶ و ۹۵ یکی باشد. اگر ما در سال ۹۶ در قالب یک هیأت پنج نفره به خارج می‌رفتیم امروز این هیأت باید به دو نفر تقلیل یابد. اگر در سال ۹۶ کارمان را در عرض یک هفته انجام می‌دادیم امروز باید آن را دو روزه انجام بدهیم. اگر با بلیت فست کلاس یا تجاری می‌رفتیم امروز باید با بلیت اکونومی برویم. باید شرایط ما عوض شود و مردم باید این را ببینند. ببینند که ما را از خودمان صرفه‌جویی را آغاز کرده‌ایم. 

وی افزود: اگر ما از خودمان شروع کنیم مردم ما می‌ایستند البته باید تدبیر کنیم و برنامه‌ریزی کنیم. ما برنامه‌یمان را برای مردم باید توضیح دهیم. ما بدون مردم پیروز نمی‌شویم. هر کاری که می‌کنیم باید برای مردم توضیح بدهیم و باید مردم را قانع کنیم. باید مردم بفهمند که ما چه می‌گوییم و چه کار می‌کنیم و اگر ما درست حرکت کنیم حتماً مردم از ما حمایت می‌کنند.

رئیس جمهور اظهار داشت:‌ ما امروز باید برنامه خاص و ویژه‌ای حداقل در چهار، پنج مسئله مدنظر قرار دهیم. موضوع اشتغال، مبارزه با فقر، تنظیم بازار و تولید چهار رکنی است که اگر درست در مورد آنها کار کنیم موفق می‌شویم.

روحانی خاطرنشان کرد:‌ در شرایط سخت بیکاری فشارش مضاعف است اگر فرد بیکار تا دیروز فشاری را تحمل می‌کرده از امروز فشار بیشتری را متحمل خواهد شد. ما باید مشکل بیکاری را با تلاش و توان بیشتر حل کنیم. وزارت کار ما باید با تمام قدرت به صحنه بیاید. ما باید به صورت روان‌تر و آسان‌تر اشتغال ایجاد کنیم. ما باید اشتغال روستایی را تسریع کنیم.

وی افزود: اگر ما بخواهیم با سبک کاری سال ۹۶ کشور را اداره کنیم باید بدانیم که ناموفقیم ما باید شرایط جدید را مدنظر قرار دهیم. وزیر کار باید هر ماه در دولت بگوید که برای اشتغال چه کاری کرده است. وزیر مسکن باید بگوید که برای اشتغال چه کار کرده است. ما می‌توانیم در بخش صنعت ساختمان اشتغال ایجاد کنیم.

وی گفت: باید وزیر کار هر ماه در دولت بگوید من برای اشتغال چه کار کرده‌ام، باید وزیر مسکن بگوید برای اشتغال چه کار کرده است؛ ما می‌توانیم در بخش صنعت ساختمان یک حرکت بزرگ ایجاد کنیم، اشتغال و امید ایجاد کنیم.، هیچ کس امروز حق ندارد اگر زمینی که نیاز فوری امروزش نیست هر دستگاه و شرکت دولتی در اختیار وزارت مسکن برای ساختمان قرار ندهد، این الزام است و من این را دنبال می‌کنم. 

روحانی اضافه کرد: اگر ببینم بخشی، زمینی بدون استفاده را واگذار نکرده در سال ۹۷ حتماً بدانید این زمین را از آن دستگاه خواهیم گرفت، ما همه باید به میدان بیاییم، باید  اشتغال را درست کنیم. باید یک تحول بزرگ امسال ایجاد کنیم این وظیفه همه ما است و باید در زمینه اشتغال به میدان بیاییم؛ هر موردی که می‌تواند اشتغال را به حرکت در آورد سازمان برنامه و بودجه، وزرای اقتصادی، ستاد اقتصادی کارشان باید همین باشد. اگر می‌خواهید نقدینگی سرگردان را درست هدایت کنید باید سهام‌تان را در بورس بفروشید، اگر می‌خواهیم در خط مقدم باشیم معنی‌اش همین است.

رئیس جمهور ادامه داد: باید بگذریم، باید در راه خدا با جان و مال فداکاری کنیم، سهام‌تان را در بورس بیاورید و بگذارید مردم پولشان را بیاورند، کارخانه‌ها و بنگاه‌های سودده‌تان را بیاورید این الزام، مصوبه و ابلاغ است که به تمام دستگاه‌ها گفته شده است، اگر آورده شود یک حرکت جدید شروع می‌شود. تمام وزارتخانه‌ها و همه دستگاه‌هایی که می‌توانند اوراقی را منتشر کنند کوتاه‌مدت، متوسط و بلندمدت هر وزارتخانه‌ای که می‌تواند مثل وزارتخانه‌های اقتصادی به میدان بیایند و اوراق را منتشر کنند، با هر سودی که مورد تصویب قرار می‌گیرد در اختیار مردم بگذارند تا مردم احساس راحتی کنند و ببینند پولشان در جایی گذاشته می‌شود که هم سود بالاتر می‌برند و هم کشور یک حرکت بزرگ در آن تحقق می‌یابد و محیط زیست‌شان بهتر و تولیدشان بیشتر می‌شود. 

وی افزود: ما باید تولیدمان را به حرکت در آوریم، من به همه تولیدگران سراسر کشور می‌گویم و به همه کارآفرینان، پشتیبانان آنها، بانک‌ها، واردکنندگان و صادرکنندگان می‌گویم ما امروز می‌توانیم تولیدمان را به حرکت در بیاوریم با تعهدی که من می‌کنم که مواد اولیه کارخانجات تولیدی که از خارج باید وارد شود تعهد می‌کنیم به قیمت ارز رسمی، ارز در اختیار او قرار دهیم و این تعهد ما است. من از همه تولیدگران خواهش می‌کنم در صف مقدم در کنار دولت بیایند، بازار در کنار ما بیاید، ما در کنار آنها می‌رویم، تولیدکنندگان و کارآفرینان در کنار ما بیایند.

روحانی تصریح کرد: آنهایی که می‌خواهند بعداً و سال آینده برای مجلس کاندیدا شوند در استان‌ها و شهرستان‌ها تبلیغاتشان را خیلی زود شروع کرده‌اند و توقعات مردم را بالا می‌برند استانداران و فرمانداران مصاحبه کنند و به مردم بگویند سوءاستفاده نکنند و بفهمند در این شرایط کشور اگر راه دیگری را انتخاب کردند مردم به آنها رأی نمی‌دهند این کار وظیفه ما است همه به میدان بیاییم و آن را انجام دهیم.

وی گفت:‌ ما توقعاتمان را پایین بیاوریم و همزمان تولید را بالا ببریم. من از مردم سؤال می‌کنم مردم عزیز، سروران ما، ولی‌نعمتان ما که ما خادم شما هستیم شما به ما بگویید که راه چیست؟ باید همه ما به تولید کمک کنیم و همه به تولید داخلی کمک کنیم، امروز یک فرصت برای تولید داخلی است، وقتی ما دهها و صدها قلم کالای مصرفی را ممنوع می‌کنیم یعنی ایجاد فرصت برای تولید داخلی. تولیدگران و کارآفرینان به مردم بگویید و مصاحبه کنید کارخانه‌ها را دو شیفت کنید و بگذارید کارگران شما رفاه بیشتر ببینند، تولید بیشتر شود، امروز دیگر تولید دست شما نمی‌ماند، اگر در داخل است زود مصرف می‌شود و اگر در خارج است و صادر می‌کنید سود بالاتری نصیبتان می‌شود. 

رئیس جمهور یادآور شد: بیایید یک حرکت بزرگ در تولید ایجاد کنیم ما به حمایت تعهد می‌کنیم، من دیروز از قوه قضاییه خواهش کردم قوه قضاییه از فضای کسب و کار حمایت کند، مجلس از فضای کسب و کار حمایت کند. من قول می‌دهم هر چه لازم است در جلسه سران سه قوه تصویب خواهیم کرد و دنبال می‌کنیم. دیروز مقام معظم رهبری یک جمله‌ای به من فرمودند که شما مصوبات این دو جلسه را تصویب کردید و برای من فرستادید و صبر کردید تا من تأیید کنم هر چه تصویب می‌کنید همان لحظه ابلاغ کنید و من از شما حمایت می‌کنم.

روحانی ادامه داد: وقتی سه قوه با هم هستند مقام معظم رهبری حمایت می‌کنند ما می‌توانیم در این شرایط به راحتی مسیر را بپیماییم و از مشکلات راحت می‌توانیم عبور کنیم. سومین موضوع مبارزه با فقر است نگذاریم به فقرای ما سخت بگذرد و نگذاریم به اقشاری که درآمدشان پایین است این وظیفه بودجه ما است، وظیفه سازمان برنامه و بودجه ما است و وظیفه همه دستگاه‌های ما است، وظیفه وزارت کار ما که حمایت کنیم از اقشاری که در فشار هستند، بودجه‌ای و غیربودجه‌ای از هر طریقی چرا که وظیفه بزرگ ما است و آن را باید انجام دهیم.

وی ادامه داد: تنظیم بازار امروز به عنوان یک وظیفه بزرگ است، قیمت‌گذاری یک مرکزیت خواهد داشت یک جا قیمت تعیین می‌کند و محصولاتی که در اختیار مردم قرار می‌گیرد اولین وظیفه، وظیفه دولتی‌هاست و شرکت‌های دولتی؛ شما باید کنترل کنید، استانداران، فرمانداران، بخشداران؛ مدیر کل‌ها و فرمانداران در همه سطوح خودمان باید نظارت کنیم و بالای سر آن بایستیم، نگذاریم جنس گران شود. 

روحانی افزود: شرکت دولتی با سرمایه دولتی دارد تولید می‌کند و در این ۵۱ روز وزیر مربوطه برود بررسی کند و ببیند قیمت را بالا برده یا خیر اگر نبرده ما دست آن تولیدکننده را می‌بوسیم و اگر بالا برده ما باید پاسخگو باشیم و به مردم بگوییم چرا این کار را کردید. نباید بگذاریم مردم در فشار قرار بگیرند، تنظیم بازار به عنوان یک رکن بزرگ امروز برای ما است. بخش خصوصی امروز یک فرصت بزرگ دارد، بخش خصوصی امروز باید بیاید به میدان؛ ما در مبارزه با آمریکا بخش خصوصی کنار دولت باشد، خیلی از کارها است ممکن است آمریکایی‌ها برای ما سد و مانع درست کنند برای شرکت‌های دولتی و دولت و بخش خصوصی باید راه‌حل پیدا کند و باید راه‌حل جدید پیدا کند و نیازمندی‌های کشور و ملت بزرگ ما را تأمین کند.

روحانی افزود: ما در کنار بخش خصوصی هستیم، امروز روز گله‌گذاری نیست روز حمایت از همدیگر است باید همدیگر را کمک کنیم و تمام وزرایی که در زمینه تولید، واردات و صادرات نقش دارند از بخش خصوصی حمایت کنند و از بخش خصوصی کمک بگیرند چون آنها ممکن است راه‌حل‌های جدید داشته باشند و آن را اجرا کنند.

رئیس جمهور تصریح کرد: الان که تابستان است و ما به مردم می‌گوییم در آب و برق صرفه‌جویی کنند ما باید در خط مقدم باشیم، دولت، ادارات و وزارتخانه‌های ما در خط مقدم باشند، من از وزرا خواهش می‌کنم و از آنها می‌خواهم و ابلاغ می‌کنم تمام زیرمجموعه‌تان امسال آب و برق‌شان را در سه ماهه تابستان کنترل کنند. اگر بالاتر از پارسال بود مسئول آن بخش را عوض کنید و الان به آنها ابلاغ کنید. خودمان باید راه صرفه‌جویی را پیدا کنیم، ما همه دولتی‌ها به مردم اعلام کنند از امروز برای خدمت به مردم یک ساعت به کار موظفمان داوطلبانه اضافه می‌کنیم. بنا بود ساعت ۳ بروم ۴ می‌روم و اگر ۴ بنا بوده ۵ می‌روم. اگر ما این کار را کردیم مردم پشت‌سر ما خواهند آمد اما اگر در این شرایط سخت بنا بود سر ساعت ۴ اداره را ترک کنم ۳:۵۰ دقیقه ترک کردم معلوم است که احساس نمی‌کنیم در خط مقدم قرار داریم. 

وی ادامه داد: من می‌خواهم هم خدمات را بالا ببریم مخصوصاً آموزش و پرورش، آموزش عالی، بهداشت و درمان، وزارت کشور، استانداری‌ها و دستگاه‌های مختلف، خدمات را تسهیل کنیم و ارزان‌تر بدهیم. اگر قیمتی می‌خواهد در خدمات بالا رود نباید امسال از حد تورم بالاتر رود. تورم ما باید تلاش کنیم تک‌رقمی بماند من می‌دانم در ماه‌های بعد خیلی سخت است اما می‌توانیم تلاش کنیم، تلاش کنیم و خدمات را بیش از تورم نباید بالا ببریم و این یعنی دولت از خودش آغاز کرده است.

روحانی ادامه داد: من خواهش می‌کنم همه فرهیختگان، دانشگاهیان، هنرمندان، آنهایی که مراجع اجتماعی هستند، تمام ورزشکاران به حمایت بیایند. امروز روزی نیست که چه ما و چه دیگران دنبال حاشیه‌سازی باشیم، من خواهش می‌کنم تمام دستگاه‌های دولتی با مردم مرتب حرف بزنید و از مردم کمک بگیرید اما به حاشیه‌ها جواب ندهید آنچه مربوط به اقتصاد می‌شود خوب جواب دهید چون روی اعتماد و زندگی مردم مؤثر است؛ حالا در فضای مجازی خوشی و تفریح می‌کنند و ممکن است یک مسئولی را با یک زبانی برخورد کنند نرنجیم مهم نیست مردم خودمان هستند اما اگر کسی می‌خواهد اخلال کند و تشویش افکار عمومی کند و آنها را ناامید کند پاسخ دهیم، روابط عمومی‌ها امروز یک مسئولیت سنگین‌تری بر دوش دارند. همان لحظه که حرفی گفته می‌شود و نارواست آنی پاسخ و جواب دهیم. مردم بدانند و وقتی مردم بدانند حمایت می‌کنند و در کنار ما می‌آیند.

رئیس جمهور ادامه داد: اگر مشکل ما و فشار ما فقط خارجی باشد که آمریکا و صهیونیسم به ما فشار می‌آورند و خارجی‌ها فشار می‌آورند حتماً ما موفق می‌شویم اما اگر فشار خارجی با فشار داخلی توأم شود دیگر خطر و فشار نیست مهلک است و می‌تواند ضربه سنگین به کشور وارد کند. در داخل همه متحد باشیم کنار هم قرار بگیریم، گله‌ها را کنار بگذاریم. در این شرایط و با شجاعت کار کنیم ما الان در یک صحنه مبارزه قرار داریم نترسیم که فردا چه می‌شود. ما مصوبه‌ای را گذراندیم که دستگاه‌های نظارتی قبل از عمل دستگاه‌های اجرایی و حین عمل وارد نشوند و این ابلاغ شده است.

روحانی خاطرنشان کرد: مردم ما باید احساس کنند زندگی ضروری روزمره‌شان تامین می‌شود. آقای وزیر صمت باید با وضوح و صراحت به مردم بگوید چه اقلام جنس‌هایی به وفور تامین می‌شود و قیمتش تغییر نمی‌کند یا اگر تغییر کند در حد ۴ یا ۵ درصد است و اگر این اقلام نیاز به ارز دارد ما ارز آن را در هر شرایطی تامین می‌کنیم. 

وی افزود: صمت ثبت سفارش بانک مرکزی در ارزی که پرداخت می‌کند باید به مردم اطلاع دهد باید در سایت‌ها به مردم بگویید چه کاری،‌چه مقدار ارز ۴۲۰۰ تومانی داده‌ایم. ما به تنهایی قادر نیستیم که کنترل کنیم و باید از مردم کمک بگیریم. مردم می‌توانند کمک ما باشند و نظارت کنند و لذا بگذارید مردم بفهمند که چه کسی برای چه کاری پول گرفته است و همچنین باید قیمت جهانی کالاها به مردم گفته شود. با دلار ۴۲۰۰ تومانی قیمت کالاها را حساب کنید و به مردم بگویید تا همه مطلع شوند. 

رئیس جمهور اظهار داشت: باید ما به مردم بگوییم که مخصوصا در ابتدای سال ۹۷ به چه کسی و با چه قیمتی و برای چه کالایی ارز داده‌ایم و فرد مورد نظر چه مقدار کالا وارد می‌کند.

روحانی خاطرنشان کرد: مردم نباید برای مواد مصرفی روزمره‌شان همچون غذا و دارو دغدغه داشته باشند باید این دغدغه را برطرف کنیم و این وظیفه و رسالت ما است و شما مسئولین باید از مردم استمداد بجوئید و آنها باید کمک کنند و البته مردم بی‌تردید کمک می‌کنند. 

وی افزود:ما در برابر فشارهای بیرون نباید عصبانی شویم و نباید عجله کنیم و نباید سست شویم بلکه باید قاطع و محکم ایستادگی کنیم، من شک ندارم که اگر همه باهم باشیم و با تدبیر عمل کنیم و در کنار هم باشیم از این وضعیت عبور می‌کنیم. 

رئیس‌جمهور اظهار داشت: در زمان جنگ شبی پیش آمد من مطلع شدم که در سراسر کشور شرایط ما به گونه‌ای است که یک سیستم پدافند هوایی موشکی ما (هاگ) بیشتر نمی‌تواند کار کند و این به این خاطر بود که قطعات حساس و خاصی بود که ما آنها را مصرف کرده بودیم و تمام شده بود. خیلی پیرامون این موضوع مشورت کردیم و به من گفتند این کار هیچ راهی ندارد مگر اینکه خودت بنویسی و مسئولیتش را بپذیری که تمام سایت‌ها خاموش شود و یک سایت به نوبت کار کند  می‌دانستم اگر بامقام بالاتر هم مشورت کنم او هم با مشکل مواجه می‌شود و من این مسولیت را برعهده گرفتم و نوشتم و امضا کردم و ابلاغ کردم.

روحانی خاطرنشان کرد: در جریان این کار حتی سیستم پدافندی‌ که برای زندگی امام و برای حفظ ایشان کار می‌کند من ناچار شدم بگویم خاموش شود و ما با احتمالاتی که برای وجود خطر در مناطق مختلف می‌دادیم سامانه‌ها آن منطقه را روشن و سامانه دیگر مناطق را خاموش می‌کردیم. 

وی افزود: ما روزهای سختی را داشتیم،‌ریسک‌های بزرگی را پذیرفتیم ، من اگر می‌خواستم ریسک نپذیرم ممکن بود حادثه‌ای رخ دهد و به من بگویند چرا این کار را کردی اما این ریسک را به عنوان فرمانده قبول کردم و شبها هم به خاطر نگرانی نمی‌خوابیدم اما با توکل به خدا و ایثار دانشمندان از این وضعیت عبور کردیم. 

رئیس‌جمهور اظهار داشت: ما امروز باید خودمان را آماده کنیم و تمام شرکت‌های دانش‌بنیان امروز باید یک احساس وظیفه سنگینی داشته باشد. 

روحانی خاطرنشان کرد: امروز ممکن است کاری را که تا دیروز شش ماه برای  آن تحقیق می‌کردیم تا به نتیجه می‌رسید امروز لازم است این شش ماه به سه یا چهار ماه تقلیل یابد. همه باید به صحنه بیاییم برای اینکه بتوانیم مقابله کنیم.

وی افزود:‌ فکر نکنید اگر یک رئیس جمهوری امروز تمام مقررات بین‌المللی را زیر پا می‌گذارد و به تمام مسلمانان جهان ظلم می‌کند بدون پاسخ خواهد ماند و پاسخش را روزی خواهد دید اینگونه نیست که این زخم برای ما باشد. اما ما سرمایه‌ای داریم که ترامپ ندارد. ما خدایی را بالای سر داریم و امید به رحمت خدا داریم و اگر خدا ما را یاری کند هیچکس بر ما پیروز نمی‌شود. 

رئیس جمهور اظهار داشت: اگر احساس ما مسئولین اجرایی این باشد که در خط مقدم هستیم اگر تولیدکنندگان این احساس را داشته باشند که امروز بار مسئولیت بر دوش آنها است، اگر تمام کسانی که در زمینه اقتصاد تلاش می‌کنند احساس کنند که ما امروز در برابر یک قلدر ایستاده‌ایم و باید پیروز شویم تردید نکنید خداوند ما را پیروز می‌کنیم ما از مشکلات عبور می‌کنیم و از این مقطع حساس تاریخی با افتخار عبور خواهیم کرد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 91
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 79
  • IR ۲۰:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۶
    اقای روحانی حرف های که دیروز بهتون می زدیم رو امروز خودتون دارید به ما می زنید ! بله سختی رو تحمل میکنیم وقتی ببینیم شما هم تن به کار میدید نه اینکه لباس مارک دار امریکایی بپوشید و... چیزی که مشخصه سختی رو برای ما مردم می خوای نه خودت .
    • IR ۲۰:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۶
      46 4
      خدا کنه دولتی ها به خودشون بیان و ...
    • IR ۲۰:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۶
      3 91
      حسن روحانی عالی شده. داره راه راست رو پیدا میکنه
    • US ۲۰:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۶
      17 66
      صحبت های روحانی عالی بود..در راستای همدلی...طیف تندرو اصلاح طلب ارزو داشت روحانی حاشیه سازی کند..
    • IR ۲۱:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۶
      99 6
      اینقدر ساده نباشید نفاق پیچیده تر شده گول این حرفا رو نخورید ایهاالناس
    • IR ۲۱:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۶
      42 3
      ریاست جمهوری 3 دوره ای شده ایران؟
    • NL ۲۱:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۶
      55 1
      اینا کارشون حرف درمانی چند تا معاهده یه طرفه باقی مونده و رهاشدگی اقتصاد و جولان رانت و تورم و قیمت ها رو ببینیم یا حرف هایی که ساعتی بعد تغییر میکنه
    • IR ۲۲:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۶
      86 3
      زده نابود کرده مملکت رو ، حالا یاد مقاومت افتاده
    • FR ۰۳:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۷
      18 0
      بنده فکر میکنم فراماسون در بطن نظام چنان نفوذ کرده که دیگر تشخیص آن کار حضرت جبرائیل است .
  • IR ۲۰:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۶
    70 4
    تحمل سختیها!!! برای شما!!!!
    • IR ۰۱:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۷
      72 0
      معلوم نیست چه می گوید؟ کدام استقلال ؟ هسته ای را با دست خودمان به دستور آنها تغییر دادیم و چه کارهای دیگر در این ۴۰ سال که نکردید. حالا آمدی چی می گی روحانی؟
  • AE ۲۰:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۶
    55 16
    اگر سختی برای همه باشد موافقم
  • IR ۲۰:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۶
    34 8
    جمهوری اسلامی اگر همان بشود که گفته بود همه چیز درست میشود اما
  • IR ۲۰:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۶
    36 1
    دنده به دنده . بزن دنده سنگین
  • IR ۲۰:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۶
    7 48
    افرین. چه عجب حرف خوب زدید
    • IR ۲۰:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۶
      60 0
      هرچی گفت معامله نمی کنیم معامله کرده بوش بعدا درمیاد میگی نه؟ نگاه کن .
  • IR ۲۰:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۶
    ن از مخالفان سرسخت نه تنها روحانی بلکه اصلاح طلبان بوده و هستم، البته نه مطلق که تعصب و مطلق گرایی در امور اینچنینی عین حماقته. بلکه برخی رفتارهاشون را نمیپسندیدم و البته در مقابل جناح راست شاید حتی شدیدتر و قائل به یک رویکرد سوم بودم. ولی در برابر وضعیت کنونی همچنان با نقد مسائلی چون کمی اشرافیگری دولت و کم تحرکی و بعضا انفعال هاش و همراهی نمایشی با برخی سیاسیون افراطی، تمام قد هر کاری از دستم بر بیاد میکنم تا دولت برابر فشار خارجی دلقک هایی چون نتانیاهو با اون پارچ آب و توپ فوتبالش و ترامپ فاسد مقاومت کنه. هر کاری در حوزه شخصی و اجتماعی و توان محدود خودم از خاموش کردن یک چراغ بیشتر، تا حمایت از تولید داخلی و کمک به افراد فقیر و ... اصولا اپوزیسیون و غارتگرانی که در هر تجمعی شروع به آشوب می کنند و اتش زدن اموال عمومی و ابروی کشور را بردن و عمیق تر کردن تحریم دشمن ( امیدوار کردن ترامپ و پمپئو به اینکه با تحریم بیشتر کشور از درون دچار جنگ داخلی میشه مثل سوریه ) و شعارش شعار قرون وسطایی و ارتجاعی درود به رضاخان هست و لیدرش مریم رجوی و رضا پهلوی و حامیش نتانیاهو ترامپ را حتی از گشنگی بمیرم نمیخوام که به قدرت برسه، تا پای جان هم در برابرش می ایستم و ترجیح میدم دولت فعلی و حکومتش را به هر اشغالی چون این ها که بارها قبلا به این خاک و کشور و سرزمین و نه حکومت و دولتش خیانت کردند چه در جنگ عراق و چه تحریم ها.... مشرق لطفا منتشرش کن
    • IR ۲۲:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۶
      6 107
      آفرین.ضمن اینکه دولت باید کوتاهی هایش رو جبران کنه ما مردم هم در حد توان خود باید کمک کنیم.
    • IR ۰۳:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۷
      10 80
      میزان منفی مثبت های پست های اینچنینی نشون میده در کل وقتی سایر پست ها چند منفی و مثبت متعارف دارند و یک پست اینچنین یعنی اون سرویس مجازی نشینی که در توئیتر خصوصا فعالیت دارند و در آلبانی از چند هزار نفر تبعیدی ذلت بار منافین تشکیل شدند چندان هم بیراه نیست حرف ازشون که با لشگر مجازی بن سلمان بعد خرید درصدی از سهام توئیتر شدند سربازان مزدور دشمنان ایران در فضای مجازی.
    • IR ۰۳:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۷
      11 69
      قشنگ مشخص هست با واکنش خاص به تک نظرهایی مثل این، این دسته چماق به دستها در هر اعتراضی واقعا به چه خائنان کثیفی وابسته هستند. دار و دسته های مریم رجوی و رضا پهلوی که سرشون در اخور بن سلمان سعودی است طوری که خودشون هم انکارش نمی کنند و استاد و منتورشون نتانیاهو و ترامپ! :) همین را هم آشکار کنه کافیه :) انقدر برقصید براشون تا مزدتون را داده نداده تفتون کنند تو اغوش همون صدام ملعون.
  • IR ۲۰:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۶
    4 39
    خوبه. به راه راست هدایت شدید. افرین
    • IR ۲۳:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۶
      13 1
      تا گوش به فرمان رهبر نباشه پشت سرهم ناکامی را خواهد دید
    • شایان GB ۰۵:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۷
      7 0
      راه راستش به سمت امریکا بود الان دیگه همه راه ها رو چپ کرده.
  • IR ۲۰:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۶
    31 1
    این ........ هرچیزی که گفت معامله نمی کنیم معامله کرده و گندش بعدا درمیاد
  • NL ۲۰:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۶
    31 0
    وای تو هرچی رو گفتی معامله نمیکنیم دقیقا برعکسش رو با شدت و حدت میکنی جرواجر میکنی خسن
    • NL ۲۱:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۶
      27 0
      بالمره کشور رو کردی تو گونی
  • IR ۲۰:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۶
    38 7
    چقدر نادانند کسانی که می گویند هدف آمریکا خروج ایران از برجام است . بنظرم ما رئیس جمهور نمیخواهیم که هر۴ سال کشور را به سمت وسویی می کشاند . رهبر حکیم و فرزانه کافیست .
  • شهرام IR ۲۰:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۶
    32 2
    آقای رییس جهور فقط میخوای خودتو خالی کنی یا ما را سرکار بذاری ... خواهشا به جایی این وعده ها ... خواهشا فوری به داد مردم برس جایگاهت هم حفظ میشه... دکترای کلید دارید حلش کنید!!
  • IR ۲۰:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۶
    39 1
    مشکل از خود ایشان شروع شد ،زمانی که ظالمانه برای حذف رقیب به هر حرف و توطئه ای مشغول شد، گاه از خزانه خالی گفتند و گاه از شرایط ته دره،،، انصافا آنروز به فکر تیز شدن دندان طمع دشمنان نبودند یا ،،،
    • IR ۲۱:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۶
      36 1
      در اوج خودشیفتگی بود و هنوز هم همانست عوض نشده
  • IR ۲۰:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۶
    32 2
    مشکل از خود ایشان شروع شد ،زمانی که ظالمانه برای حذف رقیب به هر حرف و توطئه ای مشغول شد، گاه از خزانه خالی گفتند و گاه از شرایط ته دره،،، انصافا آنروز به فکر تیز شدن دندان طمع دشمنان نبودند یا ،،،
  • IR ۲۱:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۶
    34 0
    اگر سختی را باید جلوی دشمن تحمل کرد تحمل میکیم ولی همه باهم .تبعیض را تحمل نمیکنیم هیچوقت
  • IR ۲۱:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۶
    20 0
    آقای روحانی در داخل اختلاف بر سر اداره کردن کشور توسط شماست ، کمی فقط کار کن وگر نه کدوم اختلاف اگر شما برای خودت دشمن نتراشی و بدو بیراه نگی به دو نفر منتقد خیرخواه
  • IR ۲۱:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۶
    21 0
    اینا همه حرفه!! وقتی عمل کردید میشه کار درست و دوست داشتنی!
  • محمد IR ۲۱:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۶
    15 9
    ای کاش از اول اینطور میبودی ای کاش نگاهت همیشه به داخل باشه
    • IR ۰۲:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۷
      9 0
      سر کاری محمدجان. بدجور سرکاری.
  • IR ۲۱:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۶
    38 0
    آقای کلیدی دیدی آمریکا عاشق چشم و ابروی شما ها نیست و در اولین فرصت وقتی جاده را صاف کردی مضمحل تان می کنند - کسانی که به کشور خیانت می کنند برای جلب نظر بیگانه برای همیشه از چشم ملت ایران می افتد.
  • ناشناس US ۲۱:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۶
    23 0
    سختی، مقاومت و گرسنگی با هم فرق دارند. اگر مقاومت نکنیم به گرسنگی میافتیم اما اگر مقاومت کنیم پیروزیم
  • IR ۲۱:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۶
    35 1
    اقای رییس جمهور چرا دیر فهمیدی؟ دیروز به کسانی که همین حرفها را میزدند لقب نادان و بیسواد میدادید و هر وقت گفتند به آمریکا اعتماد نکنید گفتید دلواپسان بیسواد!!! حالا هم دیر نشده، آمریکا را شناختی!؟ دشمن را دیدی؟ ملت مقاوم را چطور؟ پس شروع کن که وقت تنگ است ملت در عرصه اقتصاد به جهادگر نیاز دارد و به دیپلمات اقتصادی مجاهد یا علی مدد
    • IR ۲۱:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۶
      16 0
      فردا که وقت نداره شاید یک روزی وقت داشته باشه و بخواد به حرفهای قشنگش قکر کنه و ۱۴۰۰ تصمیم بگیره
  • IR ۲۱:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۶
    32 2
    یعنی همه خفه بشوند کور بشوند کر بشوند که جناب روحانی نمیتواند تحمل کند و نیاز به وحدت پیدا کرده آنهم از نوع خودش !
  • IR ۲۱:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۶
    30 1
    شما نمیخواد سختی رو تحمل کنی نمایش اشرافیت و خلق و خوی خودت رو کمی تعدیل کن و به مردم سختی نده
  • IR ۲۱:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۶
    19 1
    حالا بگید چرا رفت توچال !!حال و هوا ش عوض شد وگرنه همه بدبخت میشدیم
  • IR ۲۱:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۶
    29 0
    آقای روحانی دیگه چیزی برای معامله نمونده همه رو دادی رفت
  • IR ۲۱:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۶
    3 12
    سلام- همه باهم وحدت کلمه
  • IR ۲۱:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۶
    28 0
    همش حرفه تا زمانی که عملی ازش ندیدم باور نمیکنم
  • IR ۲۱:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۶
    18 0
    دوباره یاد برره افتادم
  • IR ۲۲:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۶
    17 0
    خخخخخخخهها
  • IR ۲۲:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۶
    8 0
    اگر رهبری نبودند ، حسن فریدون ، استقلال و همه چیز مملکت رو با گرین کارت معامله میکرد .
  • IR ۲۲:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۶
    16 0
    سختی را همه با هم باید تحمل کنیم . نه اینکه چند هزار آقا زاده در کشورهای خارجی با بیت المال خوشگذرانی کنند و ما اینجا بدبختی بکشیم . همه آقازاده های خارج نشین باید برگردند داخل یا اینکه کلا همه خانواده بروند خارج . دستشان باید از بیت المال کوتاه شود .
  • US ۲۲:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۶
    7 0
    اطلاع دادن کافی نیست یا اعدام کنید رانت خواران را یا اتش به اختیار بدید مردم خودشون بکشندشون
  • IR ۲۲:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۶
    14 0
    الهی بمیری روباه
  • IR ۲۲:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۶
    11 0
    ویلاها ی چند هزار متریتون.
  • احسان IR ۲۳:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۶
    0 16
    من به رئیسی رای دادم. سخنان امروز جناب روحانی نشان از یک رویکرد و یک باور جدید است. با این رویکرد بنده یکی از طرفداران و حامیان ایشان خواهم شد. تفکری که عقبه ی ان مقاومت باشد قطعا جواب میدهد...
    • IR ۱۱:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۷
      13 0
      زمان معاویه بودی شک نکن طرفدارش میشدی چون حرفای قشنگی درباره اسلام میزد... گول حرفاها رو نخورید. روحانی واقعی رو میخاید بشناسید برید سخنرانیای زمان انتخاباتشو گوش کنید
  • IR ۲۳:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۶
    15 0
    وَ إِذا لَقُوا الَّذينَ آمَنُوا قالُوا آمَنَّا وَ إِذا خَلَوْا إِلي‏ شَياطينِهِمْ قالُوا إِنَّا مَعَکُمْ إِنَّما نَحْنُ مُسْتَهْزِؤُنَ و چون مؤمنان را می بینند می گویند: ما ایمان آورده ایم و چون با شیطانهای خود خلوت می کنند می گویند ما با شمائیم ، ما ایشان را مسخره می کنیم . سوره بقره آیه 14
  • IR ۲۳:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۶
    7 0
    حسن 1 حسن 2 حسن دنده به دنده حسن کرکر خنده !!!!
  • IR ۲۳:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۶
    5 0
    فردا منتظر حرفهای متناقض ایشون باشید
  • حمزه IR ۲۳:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۶
    0 14
    ماشاالله رییس جمهور.انشاءالله همچون چه کسانی که رأی دادن چه ندادن،از امروز با همتی جهادی بهترین کشور دنیا رو می‌سازیم.
  • US ۲۳:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۶
    7 0
    از این حرف های روحانی بوی استعفا میاد
  • US ۲۳:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۶
    20 0
    شیخ متوجه شده که نمیتونه تا اخر دوره ریاست جمهوری بمونه.. . بوی الرحمن میاد
  • مجید IR ۲۳:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۶
    8 0
    جناب رئیس جمهور، اگه راست میگید، لطفا از اون خونه ی گرون قیمتتون در شمال شهر تشریف بیارید در یک آپارتمان در جنوب شهر زندگی کنید. بعد مردم حرفهاتون رو باور میکنن و کمکتون می کنن.
  • IR ۰۰:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۷
    2 9
    باید ب دولت ایشان کمک کرد تا گندی که توی این پنج سال زده، توی سه سال باقی مونده بیشتر نشه
  • افوس IR ۰۰:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۷
    58 0
    مردم عزیز دقت لطفا!!! این سخنان رییس جمهور نه بخاطر کشور و مردمه نه بخاطر اینکه مثلا تازه فهمیده آمریکا ناکثه!!!! خیلی واضحه ، اصلا احتیاجی به تحمل سختی نیست! چرا که مسبب این وضعیت نه دشمنان خارجی و نه تحریمه!! (حداکثر تاثیر تحریم 15درصد)، -دوباره برجام و دوباره فروش ایران 2-فرار از پاسخگویی و رو به غرب شدن مردم از ترس لولوی تحریم!!!3-مهمتر ازهمه ناامیدی مردم از انقلاب اسلامی و استقلال خواهی؟ مشرق بازهم میخوای بایکوتم کنی؟؟؟##نفوذ، اشرافیگری، خیانت
  • ملائی IR ۰۰:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۷
    6 0
    شما برو توچال با لباس برند امریکائی حال کن چه کار با مشکلات داری
  • IR ۰۰:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۷
    7 0
    اگر استقلالتو معامله نمیکنی پس چرا ظریف گیر داده به FATF ؟
    • بیکاروبگرد NL ۰۷:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۸
      1 0
      اگر استقلال داشتیم با حرف و پاره کردن برجام توسط خارج از مرزها اقتصاد ارز سکه بازار دل پیچه نمی گرفتند
  • IR ۰۰:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۷
    10 0
    امریکا ثابت کرده به نوکران اش رحم نمیکند
    • IR ۱۷:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۷
      1 0
      ماشالله بعضی نوکرارو از در بیرون میکنن , از پنجره می چپن تو که باید من نوکری کنم و انقلاب رو سرنگون کنم.
  • IR ۰۱:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۷
    5 0
    الکی میگه
  • IR ۰۱:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۷
    6 1
    ای کاش به جای حرف زدن عمل میکردید تا مردم هم خیالشان راحت میشد نه اینکه هر روز فقط حرف حرف حرف
  • شایان GB ۰۵:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۷
    8 0
    روحانی خاطرنشان کرد:‌ راه دیگر این است که در برابر آمریکا تسلیم نمی‌شویم، عزت تاریخی و ملی‌مان را حفظ می‌کنیم و در این مبارزه اراده‌ها آمریکا را به زانو درمی‌آوریم...... شما که با بتن ریزی تسلیم شدید دیگر چه چیزی برای تسلیم دارین؟
  • IR ۰۵:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۷
    5 1
    چقدر پریشان گویی پرزیدنت ! حال مردم از شنیدن بد میشه لطفا حرف نزن
  • شایان GB ۰۵:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۷
    7 0
    خب این سلبریتی ها که گفتی عمری بدون خواسته شما هم ازتون حمایت میکنند چون از حامیان کدخدا هستید شما ها.
  • شایان GB ۰۵:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۷
    5 0
    تمام وزارتخانه‌ها و همه دستگاه‌هایی که می‌توانند اوراقی را منتشر کنند کوتاه‌مدت، متوسط و بلندمدت هر وزارتخانه‌ای که می‌تواند مثل وزارتخانه‌های اقتصادی به میدان بیایند و اوراق را منتشر کنند، با هر سودی که مورد تصویب قرار می‌گیرد در اختیار مردم بگذارند تا مردم احساس راحتی کنند و ببینند پولشان در جایی گذاشته می‌شود که هم سود بالاتر می‌برند و هم کشور یک حرکت بزرگ در آن تحقق می‌یابد و محیط زیست‌شان بهتر و تولیدشان بیشتر می‌شود.
  • محمد علی FR ۰۶:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۷
    8 0
    اگر شب قدر را ذره ای ادراک میکردی اولا میفهمیدی بالاتر از آن وجود ندارد ثانیا در شب قدر امت اسلامی؛ اظهار فقر در درگاه قدس الهی میکردی در نه در پیشگاه کدخدا.
  • IR ۰۷:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۷
    6 1
    هنوز زوده كاسه چه كنم چه كنم دست بگيري تا 1400خيلي مونده
  • IR ۰۸:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۷
    6 1
    من ناراحتتم خسته نشی عزیز دلم.
  • IR ۰۸:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۷
    9 0
    سختی رو تحمل کنیم وقتی هسته ای هم تعطیل باشه همان چیزی هست که امریکایها می خوان برد-باخت
  • صبور IR ۱۰:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۷
    12 2
    جناب رییس چرا در روز روشن اطلاعات غلط به مردم می دهید . حضرت آقا کی گفتن هر چه تصویب شود من تایید می کنم . ایشان مکرر گفتن من در امور اجرایی دخالت نمی کنم و دولت خود باید متوجه شود . من در مواقع حساس که میبینم و لازم است وررو می کنم
  • IR ۱۰:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۷
    14 0
    این آقای روحانی هر وقت اومد گفت مردم خیالشون در ارتباط با موضوعی راحت باشه چون دولت کنترل میکنه ما ملت ایران چهارستون بدنمون میلرزه
    • حسین IR ۱۱:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۷
      5 0
      آخرشم از رهبر انقلاب خرج کرد حالا گفته نگفته با خداست
  • صاد IR ۱۱:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۷
    4 0
    با سلام ؛ کامنت های ما را که تابحال پخش نکرده اید . انجا که گفت : « سختی و مشکلات را تحمل کنیم اما استقلال و آزادی و اسلامیت نظام را معامله نمی‌کنیم. » دارد مردم را تحریک میکند ، این همان سیاه نمایی است که انجام دادند و در دی ماه به شکست انجامید و حال دارند اینکار را بگونه ای دیگر انجام میدهند ، از نظر مردم این استقلال چیست که این فرد میگوید ؟ معلوم است ، سپاه ، حضور در سوریه و ... و کلا همه اش به اسلام این جمهوری بر میگردد ، خودشان میدانند ، یک نفر آدم عادی هم بیاید می بیند که کسی که خانه اش در ولنجک است ، کسی که رئیس جمهور این نظام است ، کسی که مدیر ساده این نظام هم باشد ، ککش هم نمیگزد از این تحریم ها ، از این گرانی ها /....؛ بنابراین معنی حرفش در نظر قاطبه مردم این میشود : مردم ایران اقتصاد و ... را تحمل میکنند و ما نیز در ولنجک خوش میگذرانیم . حال ، مردم تحریک نمیشوند به خیابان بیایند با این حرف ؟ از یک شمال تهران نشین ؟ در مستند فروشنده دو بخوبی به عملیات روانی دشمن اشاره میکند که در آغاز همه اش نفی مذاکره است ، اما بعد به یکباره می بینیم که هسته ای را میفروشند [ قبل از مذاکرات هسته ای و در همان سال 92 و ... هم مذاکرات و تعطیل کردن صنعت هسته ای را نفی میکردند اما همه دیدند بعد چه کردند ] این مستند را اگر ببینید و این حرفهای دولتمردان را هم ببینید خواهید فهمید که اینها همه زمینه چینی وقتی مردم بخواهند و تحریک شوند و عقلشان را دست اینان بدهند ( و به طبع برگه رأی و ... را ) دیگر کاری بر نمی آید
    • محمد GB ۰۱:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۸
      1 0
      آفرین حقا که حق گفتی.
  • IR ۱۱:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۷
    5 3
    دیگه کار از کار گذشته!
    • GB ۰۰:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۸
      0 0
      جلوی ضرر از هر کجا گرفته بشه منفعت برای ملت و ضرر برای دشمنان ایران عزیز.
  • IR ۱۳:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۷
    1 0
    آقای رییس جمهور سخنان بسیار خوب و وحدت آفرینی فرمودند بنظرم برای اثبات این مطالب آقای قالیباف را به ریاست تیم افتصادی منصوب بفرمایند تا هم عدم جناح گرایی و حذب گرایی ایشان اثبات شود و هم جنگ افتصادی یک فرمانده لایق و کارآمد پردا کند
  • IR ۱۳:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۷
    1 0
    جاسوسارو دودستی دادید به آمریکا مثل جیسون رضاییان شما باشید استقلالتون هم میدید ..
  • فرشاد US ۱۹:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۷
    1 0
    آقای کلید ساز میشه بفرمائید اگر بتن ریختن قلب راکتور اراک و تعطیلی نطنر و فردو آنهم بعد از 30 سال آنهم توسط یک رئیس جمهور حقوقدان از نوع تحصیل کرده انگلیسیش که بلد خوب با دنیا صحبت بکند و دلار ارزان کنداز دست دادن عزت و استقلال نیست پس چیست.
  • IR ۱۹:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۷
    1 0
    ان المنافق فی درک اسفل من النار...منافق از کافر بدتر است...
  • IR ۰۰:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۸
    1 0
    هيچ حاي دنيا استقلال را باسختي حفظ نميكنند . با عقلانيت بلندمدت حفظ ميكنند . اين چيزيه كه جاش در ميان ما خالي است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس