مصرف برق

با وجود اینکه وزارت نیرو تصمیم داشت تا بار مصرف را در محدوده ۵۵ تا ۵۶ هزار مگاوات کنترل کند، مصرف برق دیروز از مرز ۵۴ هزار مگاوات عبور کرد و امروز خاموشی هایی در پایتخت رقم زد.

به گزارش مشرق، این روزها که دمای هوا روز به روز بالا می رود، تامین برق مورد نیاز وسایل سرمایشی در صدر تامین نیازهای مردم قرار می گیرد. وسایلی که به گفته کارشناسان بسیاری از آنها از استانداردهای لازم در مصرف برق برخوردار نیست.

در عین حال مصرف غیربهینه برق در دستگاههای اجرایی نیز چشمگیر است و علیرغم توافقاتی که برای کاهش مصرف برق دستگاههای اجرایی صورت گرفته بود اما همچنان اتلاف برق در این دستگاهها شدید است، به طوری که در ساعات شب به هنگام عبور از جلوی ساختمان بعضی ادارات دولتی، برق روشن اتاقها در بسیاری از طبقات، جلب توجه می کند.  

بیشتر بخوانید:

ذخیره برق نیروگاه‎های کشور صفر شد

مصرف برق در ساعات پیک دیروز ۵۴ هزار و ۲۷۵ مگاوات گزارش شد که این رقم در سال گذشته در همین زمان برابر با ۴۲ هزار و ۲۵۱ مگاوات بود.

این حجم از مصرف در ساعات پیک در حالی رقم خورد که مسوولان مربوطه، سقف تامین برق پایدار بدون خاموشی کشور را ۵۵ تا ۵۶ مگاوات اعلام کرده اند. به این ترتیب ، به دلیل حجم بالای مصرف،  شاهد خاموشی هایی در کشور و همچنین در پایتخت هستیم که به نظر می رسد علت آن حجم بالای مصرف باشد چرا که به گفته یک مقام آگاه شبکه توزیع برق مشکل چندانی ندارد و قادر به تامین برق است.

در همین ارتباط، حسین صبوری، مدیرعامل شرکت توزیع برق تهران صبح امروز گفته بود که با صرفه جویی ۱۰ درصدی از سوی مردم در ساعات پیک، امسال در تابستان خاموشی نخواهیم داشت. 

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 5
  • غیر قابل انتشار: 8
  • سید IR ۱۵:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۶
    42 2
    دولت به مردم میگوید در مصرف برق صرفه جویی کنید ولی هزاران هزار شاید هم در سراسر کشور میلونها لامپ تزیینی شهرداریها و بانکها و موسسهات دولتی تاصبح بی جهت روشن هستند
    • شایان GB ۱۹:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۶
      5 3
      مشرق تو که از کالاهای داخلی و غیره تبلیغ میکنی که مردم تشویق بشن برای خرید چرا از زبان فارسی دفاع نمیکنی؟ ساعات پیک چیه دیگه. ساعات پیک در اروپا ساعات شلوغ که مدارس تعطیل میشن و پیک آپ میشن pick up. بهتر نبود میگفتی ساعات شلوغی یا ساعات مصرف زیاد؟ نه اونکه انتقاد و پیگیری میکنی از برنامه ماه عسل و میهمان برنامه و نه از این مورد ساعات پیک!
  • علیرضا IR ۱۷:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۶
    13 0
    دیروز هم در غرب تهران دو ساعت و نیم قطعی برق داشتیم.
  • IR ۱۷:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۶
    17 3
    اگر به بانکها گفته شود فقط شبها بیخودی چراغ روشن نزارین ما مشکل برق نخواهیم داشت . هر بانک ببینید فقط توی تهران چند تا شعبه داره ؟ خب نباید مواد غذایی ملت توی یخچال خراب بشه بخاطر این بی ملاحظاتی ها . نباید توی گرما همه عرق بریزن چون برق در ادارارات دولتی زیاد مصرف میشه . الان همه ادارات یخ هستند از بس کولرشون با دور تند روشنه . خب چرا همیشه مردم باید هزینه مدیریت نا صحیح رو بدن ؟
    • IR ۲۱:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۶
      10 4
      ادارات چنان سرد است که زمستان اینقدر سرد نیست. اداره ای که من توش کار می کنم شب تا صبح سیستم سرمایش روشن است وقتی صبح وارد سالن میشم من که شخصا مثل بید می لرزم.
  • سید IR ۱۹:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۶
    5 2
    موتور سوارم وقتی دیگه طاقتم بسر می آید در گرما برای لحظاتی به اولین بانکی که میرسم چند لحظه در آنجا مینشینم و خنک که شدم دوباره بکارم در خیابان ادامه میدهم واقعا دستشان درد نکنه عجب هوای خنکی داره اونجا
  • IR ۲۰:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۶
    1 0
    مبارک باشه
  • IR ۲۰:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۶
    0 0
    شیرازم دو روزه برق قطع میشه.متطقه ما ساعت دو ظهر برق رفت تا چهار
  • IR ۲۱:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۶
    3 2
    تهران و اون بالاها برقم بره مشکلی ندارن زیر سایه درخت تو پارک میشینن تا برق بیاد ولی ما جنوبیا باید پخته بشیم و تو سایه هم گرمتر زیر افتابه..امروزم برا ما شروع شد یساعت برق رفتن اینم ساعت 1 تا 2 ظهر..

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس