کد خبر 868761
تاریخ انتشار: ۲۰ تیر ۱۳۹۷ - ۰۷:۱۵
شهید محمد زهرابی - دزفول - کراپ‌شده

در پایان به کسانی که تیراندازی کرده بودند، هدایایی می‌داد و این کار او در سال‌های پس از پیروزی انقلاب اسلامی و در ایام دهه فجر هم ادامه داشت و با این کار به بچه‌های نوجوان و جوان شناخت و بصیرت می داد.

گروه جهاد و مقاومت مشرق - محمد، یک تفنگ بادی داشت که با آن به شکار پرندگان می‌پرداخت، اما در دی‌ماه سال ۱۳۵۷ و اوج گیری انقلاب اقدام به یک کار جدید کرده بود. او عکس محمد رضا و پدرش رضا خان پهلوی را روی یک سیبل چسبانده بود و آن را در محله جهت بازی نوجوانان و جوانان کوی مسلم ابن عقیل(ع) قرار می داد. ابتدا خودش به سمت عکس شاه تیراندازی می کرد و پس از پاره شدن عکس و اصابت چند تیر به چشم و دهانش، نوجوانان و جوانان محله را دعوت به تیراندازی به سمت سیبل می‌کرد. در پایان نیز به کسانی که تیراندازی کرده بودند، هدایایی می‌داد و این کار او در سال‌های پس از پیروزی انقلاب اسلامی و در ایام دهه فجر هم ادامه داشت و با این کار خود به بچه‌های نوجوان و جوان شناخت و بصیرت می‌داد.

 عدم تعلق به دنیا
در اوایل پیروزی انقلاب اسلامی، زمین‌های کشاورزی که خان‌های آن موقع از مردم به زور گرفته بودند را بین مردم محروم و مستضعف تقسیم می‌کردند و به این طریق اشتغالزایی جهت جوانان و خانواده‌های مستضعف جامعه به دستور حضرت امام خمینی(ره) صورت گرفت. در یکی از روزهای تقسیم زمین بین مردم، زن داییِ محمد خطاب به او می گوید: محمّد جان! تو هم برو ثبت نام کن و مدارکت را تحویل بده تا یک قطعه زمین کشاورزی به تو بدهند و بوسیله آن امرار معاش کنی. در پاسخ این تقاضا به زن دایی‌اش می‌گوید: من اهل این دنیا و وابسته به آن نیستم و به زمین کشاورزی نیازی ندارم. مقصد و هدفم جای دیگر است و می‌خواهم برای رسیدن به آن ، سبک بار باشم  و از زرق و برق دنیا خوشم نمی‌آید.

شهید محمد زهرابی؛ ۲ فروردین ماه سال ۱۳۴۰ در روستای شوهان از توابع شهرستان دزفول در خانواده‌ای مذهبی به دنیا آمد به سبب عشق و علاقه پدرش به پیامبر اعظم(ص) او را محمد نام نهادند.

در دوران کودکی محمد، مادر خود را از دست داد. سپس جهت تحصیل و یادگیری حرفه برای اشتغال به نزد خانه دایی‌اش در منطقه غرب پل جدید دزفول آمد. در راهپیمایی‌ها و تظاهرات آغاز انقلاب در دزفول حضور فعال داشت و اعلامیه‌های حضرت امام(ره) را به روستای خود می‌برد و روشنگری می‌کرد. در فروردین ماه سال ۱۳۵۹ به خدمت مقدس سربازی رفت و در اسفندماه سال ۱۳۶۰ خدمتش پایان یافت. سپس عضو بسیج و بعدا کادر سپاه پاسداران شوش دانیال(ع) شد و در عملیات‌های مختلف شرکت کرد پس از آن به علت رشادت بسیار در عملیات فتح‌المبین او را به عنوان فرمانده گروهان و سپس فرمانده گردان شهید دانش از تیپ ۱۵ امام حسن مجتبی(ع) انتخاب کردند و در عملیات‌های الی بیت‌المقدس، رمضان، محرم و والفجر مقدماتی شرکت کرد و در هجدهم بهمن ماه سال ۶۳  در عملیات والفجر مقدماتی در منطقه شیب میسان عراق به فیض عظیم شهادت نائل آمد.

پیکر مطهرش در ۲۶ اردیبهشت ماه سال ۷۲ تفحص و شناسایی شد و در ۲۸ تیرماه سال ۱۳۷۲ در گلزار شهدای شوش دانیال (ع) به خاک سپرده شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۲:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۰
    19 8
    رحمت واسعه الی بر شهیدان صراط توحیدی ولایت

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس