کد خبر 868416
تاریخ انتشار: ۴ تیر ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۳
طلا

10 کشور جهان از جمله ایران و روسیه برای جلوگیری از اثرات منفی دلار بر ارزها در پی خریداری طلا هستند. روسیه به تازگی ۶۰۰ هزار اونس طلا خریداری کرد.

به گزارش مشرق، روسیه ۶۰۰ هزار اونس دیگر طلا خریداری کرد تا حجم ذخایر طلای خود را بیش از پیش افزایش دهد. این شیوه‌ای است که سال‌ها است کارشناسان برای جلوگیری از نوسانات ارز روی آن تأکید دارند. 

البته این فقط روسیه نیست که به دنبال متنوع ساختن ذخایر خود در قالب طلا است بلکه کشورهایی نظیر ایران،‌هند، ترکیه، مکزیک، قرقیزستان، قزاقستان، بلاروس، ازبکستان، تاجیکستان، مغولستان و البته چین ذخایر طلای خود را افزایش می‌دهند.

در این میان تحریک ترامپ و اقتصاد شکننده و نیز اعمال سیاست‌های خارجه یک خطر جدی برای دلار و دیگر ارزهای جهان نیز محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید:

وعده روحانی محقق می شود؟! +عکس

کاهش ارزش منابع مالی آمریکا و وضعیت مالی سال‌ها است آرام آرام برای آمریکا اتفاق می‌افتد اما در زمان بوش پسر و اوباما رشد بیشتری داشت. 

در حال حاضر ترامپ میراث‌دار بدهی سنگین آمریکا است که ۲۰ تریلیون دلار تخمین زده می‌شد که تنها طی ۱۷ ماه گذشته این بدهی با ۶درصد رشد ۲۱.۱۶ تریلیون دلار شد.

از سوی دیگر جهان به سمت چند قطبی شدن پیش می‌رود که در آن چین به عنوان بازیگر اصلی خواهد بود و در کنار این مسئله وجود آمریکا این جهان چند قطبی را تشدید خواهد کرد.

در حال حاضر خطر جدی برای آمریکا و اقتصاد جهان این است که اگر جنگ تجاری آمریکا با چین افزایش یابد روسیه و دیگر کشورها هم این وضعیت را تعمیق خواهند داد.

این مسئله باعث کاهش شدید دلار خواهد،‌نرخ بهره بالا و تشدید تورم در کشور خواهد شد.

این وضعیت سناریویی است که می‌تواند قیمت طلا را به شدت بالا ببرد و وضعیت را برای سرمایه‌گذارانی که به فکر کسب درآمد بیشتر هستند بهتر کند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۶:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۴
    2 2
    یه جوری میگی طلا انگار طلا خودش نوسان نداره.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس