تیم ملی ایران

شرایطی که برای تیم ملی فوتبال کشورمان در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه رقم خورده کاملا شبیه به اتفاقات جام جهانی ۱۹۹۸ فرانسه است!

سرویس ورزش مشرق – تیم ملی فوتبال کشورمان امشب در شرایطی رودرروی پرتغال بازی سوم مرحله گروهی اش را برگزار می کند که در مسابقات ۱۹۹۸ فرانسه هم مشابه آن برای شاگردان جلال طالبی و یاران علی دایی رخ داده بود!

* تفاضل گل صفر!

در آن دوره تیم ملی ایران با شکست دادن تیم ملی آمریکا با نتیجه دو بر یک و دریافت یک گل از یوگوسلاوی تفاضل گل صفر داشت. درست مانند امروز که تیم ملی مان با زدن یک گل مقابل مراکش و دریافت یک گل از اسپانیا تفاضل صفر دارد!

* یک برد یک باخت!

در جام جهانی فرانسه تیم ما با یک باخت ۰-۱ به یوگوسلاوی شروع کرد و با برد ۱-۲ مقابل آمریکا به صعود امیدوار ماند تا برای بازی سوم بی انگیزه نباشد. امروز اما برعکس آن سال ما با برد شروع کردیم و با یک باخت (به اسپانیا) مثل آن روزها برای بازی سوم به صعود امیدواریم!

* بازی آخر با قهرمان یورو!

در سال ۹۸ حریف سوم دور گروهی تیم ملی آلمان بود. تیمی که در سال ۱۹۹۶ قهرمان جام ملتهای اروپا (یورو – ۹۶) شده بود و امشب هم ما در دیدار سوم با قهرمان یورو ۲۰۱۶ باید مصاف بدهیم!

* حریفان مشابه در دور یک هشتم!

در آن سال (۱۹۹۸) تیم های اول و دوم گروه ما در صورت صعود باید با تیم های مکزیک و هلند از قاره آمریکا و اروپا دیدار می کردند و در این دوره (۲۰۱۸) هم تیم های اول و دوم گروه مان با اروگوئه و روسیه از آمریکا (البته از نوع جنوبی) و اروپا دیدار خواهند داشت.

* تیم های هم امتیاز ۱۹۹۸ و ۲۰۱۸!

در جام جهانی فرانسه تیم های آلمان و یوگوسلاوی هر دو با ۴ امتیاز بالاتر از ایران بودند و امروز هم تیم های اسپانیا و پرتغال با همین تعداد امتیاز رده های بالای تیم ملی مان را به خود اختصاص داده اند! آن روز آمریکا تیم حذف شده و بدون شانس بود و امشب تیم مراکش تیم حذف شده و بی شانس است!

* تنها تفاوت شاگردان طالبی و کی روش!

در این مدت بارها و بارها در مصاحبه های بازیکنان تیم خاطره انگیز ۱۹۹۸ فرانسه شنیده و خوانده ایم که آنها برای بازی سوم رودرروی آلمان انگیزه و جاه طلبی برای برد نداشتند و فقط می خواستند بد نبازند ولی در تیم کی روش نه تنها کسی به باخت فکر نمی کند بلکه یاران مسعود شجاعی می خواهند به دور بعد جام جهانی هم صعود کنند و به دنبال آن قطعا به شکست دادن پرتغال می اندیشند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس