کد خبر 868318
تاریخ انتشار: ۴ تیر ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۸
هری کین

برتری ۶ بریک تیم ملی انگلیس مقابل پاناما علاوه بر رقم زدن قاطعانه‌ترین برتری تاریخ آنگلوساکسون‌ها در ادوار جام‌جهانی، رکوردهای جالبی را هم برای تیم گرت‌ ساوت‌گیت ثبت کرد.

به گزارش مشرق، هری کین، دومین گلزن برتر فصل گذشته لیگ برتر انگلیس با  رقم زدن یک هت‌تریک نامرغوب (شامل ۲ پنالتی و یک ضربه که با برخورد به پایش تغییر جهت داد و به گل تبدیل شد) پس از جف هورست ( در فینال جام ‌جهانی ۱۹۹۶) و گری لینکر ( در جام‌جهانی ۱۹۸۶) به سومین بازیکن انگلیسی زننده ۳ گل در یک بازی جام‌جهانی تبدیل شد. کین تا قبل از تکمیل هت‌تریکش همراه مارادوناو لوکاکو، تنها بازیکنان تاریخ جام جهانی بودند که در ۲ بازی متوالی، ۲ گل به ثمر رساندند.

بهترین برد

 برتری ۶ بریک بدون هیچ تردیدی بهترین برد تاریخ انگلیس در جام‌جهانی بود. آنگلوساکسون‌ها پیش از این برتری ۳ بر صفر را به عنوان بهترین پیروزی خودشان در جام‌جهانی به یاد داشتند و البته شاید لازم نباشد بدترین باخت «سه‌شیر» را به یاد بیاوریم؛ شکست ۴ بریک در بازی جنجالی مرحله یک‌هشتم‌نهایی جام‌جهانی ۲۰۱۰ مقابل دشمن قدیمی، آلمان؛ آن هم در حالی که گل سالم و از خط رد شده لمپارد به تشخیص اسپینوزا، کمک‌داور بازی پذیرفته نشد.

رکوردها

*مسی برای زدن ۵ گل در جام‌جهانی هزار و ۴۴۴ دقیقه زمان می‌خواست اما کین با تنها ۱۵۲ دقیقه بازی در جام‌جهانی ۵ گله شد.

* پیش از این، بیش‌ترین تعداد گل انگلیس در یک بازی جام‌جهانی در بازی نهایی جام سال ۱۹۶۶ شکل گرفت؛ جایی که آن‌ها در خانه ۴ بر ۲ آلمان را بردند.

*کین تا به حال ۵ درصد همه گل‌های انگلیس در ادوار جام‌جهانی را به ثمر رسانده است؛ آن هم با سابقه تنها ۲ بازی در این رقابت‌ها!

*استونز پس از فرانسیس در جام‌جهانی ۱۹۸۲ به دومین گلزن منچسترسیتی در جام‌جهانی با لباس انگلیس تبدیل شد.

*جوردن هندرسون با ۳ تکل سالم بیش از همه بازیکنان پاناما در نیمه اول، تکل موفق داشت.

*هری کین برای اولین بار از جام‌جهانی ۲۰۰۲، انگلیس را از روی نقطه پنالتی در جام‌جهانی به گل رساند.

منبع: وب سایت برنامه نود

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس