جهانگیری

اسحاق جهانگیری در جلسه علنی یکشنبه مجلس در دفاع از لایحه اصلاح بخشی از ساختار دولت، مدعی شد اگر وزارت صنعت، تشکیل نشود در ماه‌های آینده کارخانه‌های متعددی تعطیل می‌شود.

 سرویس اقتصاد مشرق - لایحه‌ای که با عنوان اصلاح بخشی از ساختار دولت موسوم شده، سال گذشته از سوی دولت یازدهم به مجلس ارائه شد که هدف از آن، چرخش به عقب با تفکیک وزارتخانه‌هایی بود که در دولت دهم و با تصویب مجلس ایجاد شده بود.

دولت قصد داشت وزارت صنعت، معدن و تجارت را مجددا به دو وزارتخانه صنعت و بازرگانی تفکیک کند. بر اساس این لایحه، همچنین وزارت راه و شهرسازی به دو وزارتخانه پیشین مسکن و راه تفکیک می‌شد و وزارت ورزش و جوانان هم به وزارت ورزش و سازمان ملی جوانان تبدیل می‌شد.

در صورت تصویب این لایحه از سوی مجلس، حسن روحانی می‌توانست کابینه دولت دوازدهم را بر مبنای وزارتخانه‌های جدید به مجلس معرفی کند،‌ اما در خردادماه سال 1396 دوفوریت این لایحه رای نیاورد و این مسئله موجب شد دولت دوازدهم بر مبنای شاکله سابق به مجلس معرفی شود.

عدم تصویب فوری لایحه تفکیک وزارتخانه‌ها چند بار موجب انتقاد و گلایه دولتمردان شد و با توافق علی لاریجانی و حسن روحانی مقرر شد این لایحه در مجلس مجددا بررسی شود به همین دلیل اوایل امسال، کمیسیون مشترکی در مجلس به ریاست الیاس حضرتی نماینده حامی دولت تشکیل شد که این کمیسیون هم لایحه دولت را رد کرد.

سپس هفته گذشته برخی نمایندگان حامی دولت مثل مصطفی کواکبیان و محمدعلی وکیلی تقاضای در اولویت قرار گرفتن لایحه اصلاح بخشی از ساختار دولت در دستورکار مجلس را مطرح کردند که آن هم رای نیاورد.

نهایتا امروز یکشنبه کلیات این لایحه در صحن علنی مجلس در دستور کار قرار گرفت و اسحاق جهانگیری و محمود واعظی به عنوان نمایندگان عالی رتبه دولت در مجلس حضور پیدا کردند تا نمایندگان را مجاب سازند به این لایحه رای مثبت دهند.

در جریان رسیدگی به این لایحه، لاریجانی هیچ یک از اخطارها و تذکرات نمایندگان  مجلس مبنی بر مغایرات این لایحه با اسناد بالادستی نظام را نپذیرفت و لایحه را به رای گذاشت اما رای نیاورد.

نکته مهم در سخنان جهانگیری در جلسه امروز مجلس این بود که وی هشدارهای اغراق‌آمیزی درباره رای نیاوردن لایحه تفکیک وزارتخانه‌ها مطرح کرد.

جهانگیری با بیان اینکه «هدف‌گیری اصلی اقتصاد کشور در مرحله اول بخش صنعت و بازرگانی است» اضافه کرد: در این دو بخش نیازمندیم که از چابکی، سرعت عمل و تصمیم‌گیری به موقع برخوردار باشیم به همین دلیل حتی یک روز تاخیر در ایجاد وزارت بازرگانی آن هم به معنای نهادی که باید هم و غم آن برای کنترل قیمت‌ها، بازار و مایحتاج مردم و کالای مورد نیاز باشد، به معنای وارد شدن فشار به زندگی مردم است. همچنین یک لحظه تردید در تعیین وزیر مشخصی به عنوان مسئول در بخش صنعت بدان معناست که در ماه‌های آینده با کارخانه‌های تعطیل شده متعددی مواجه خواهیم شد.

معاون اول رییس‌جمهور توضیح داد: اگر وزیر صنعت بخواهد موارد مربوط به بخش بازرگانی را مورد بررسی قرار دهد، بخش صنعت رها می‌شود کما اینکه اکنون فشار جدی وجود دارد که بخش صنعت و کارخانه‌ها به تعطیلی کشانده شود.

وی در عین حال یادآور شد: اگر این تفکیک رخ ندهد از فردا می‌گوییم که بخش صنعت، مسکن و حمل و نقل به راحتی قابل اداره نیست و مشکل‌ساز خواهد شد. ما می‌خواهیم مجلس به این لایحه تفکیکی رای دهد تا دولت بتواند سازمان مناسب را طراحی کند. 

 علیرغم دفاع جهانگیری از کلیات لایحه اصلاح بخشی از ساختار دولت با هدف تفکیک سه وزارتخانه صنعت، معدن و تجارت، ورزش و جوانان، راه و شهرسازی، مجلس به این کلیات رای نداد.

اکنون که این لایحه رای نیاورده است، باید از جهانگیری پرسید آیا با عدم تشکیل وزارت صنعت، واقعا قرار است در ماه‌های آینده کارخانه‌های متعددی تعطیل شود و با عدم تشکیل وزارت بازرگانی، فشار به زندگی مردم دوچندان خواهد شد؟

اگر جهانگیری راست گفته است، پس شریعتمداری و معاونان وزارت صنعت، چه کاره‌اند؟ ستاد تنظیم بازار چه وظایفی بر عهده دارد؟ آیا اختیارات دستگاه‌های دولتی در تنظیم بازار، ناکافی است که جهانگیری این ادعا را مطرح کرده است؟

نکته جالب دیگر این که اگر فرد دیگری مدعی می‌شد که قرار است در ماه‌های آینده کارخانجات متعددی تعطیل شود و فشار به مردم دوچندان شود، جهانگیری و سایر دولتی‌ها وارد میدان می‌شدند که چرا عده‌ای قصد دارند اوضاع اقتصاد را آشفته جلوه دهند و به تحریم‌های آمریکا کمک کنند؟

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 74
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 21
  • IR ۰۵:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۴
    80 6
    40 ساله تحریم هستیم هنوز بلد نیستند
    • NL ۰۹:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۴
      36 0
      از یک سو تو بخش اقتصادی میگن واگذاری طبق اصل فلان و کوچیک سازی دولت از اون طرف برمیگردن وزارت خونه اضافه میکنن، الانش ادغام شده ها زیر یه نفر نمیتونه اداره بشه هماهنگی توش نیست دو تا بشه هرکی ساز خودش رو بزنه و مردم باز صحبت ها رو تو تریبون ها بشنون، بالاخره باید این 2-3 سال یه جور بگذره دیگه هر روز حاشیه به جای کار
    • IR ۱۰:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۴
      42 2
      مسئول محترم این‌جایی که دارید اقتصادش را منهدم می‌کنید، وطن ماست اگرشما گرین‌کارت یا اقامت کانادا دارید و اگربچه‌های شما در غرب زندگی می‌کنند، بچه‌های ما قرارست اینجا در ایران بزرگ شوند. مطمئن باشید تاوان ‎خیانت اقتصادی و ایجاد ‎بحران عمدی را خواهیدپرداخت قبل از اینکه فرارکنید.
    • دولت ورشکسته IR ۱۴:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۴
      9 0
      دولتی که مدعی کوچکسازی بود الان دنبال بزرگتر شدن است بعد از نقدینگی ۵برابری
  • IR ۰۵:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۴
    97 2
    روحانی آردش را بیخته و الکش را آویخته است. دولت حالا به سواری می‌ماند که از اسب افتاده ولی همچنان زین را رها نمی‌کند. چنین وضعیتی، ورای اینکه دولت معمولی روحانی را نامحبوب‌تر می‌کند، صورت منافع ملی را نیز با روی زمین کشیده شدن، بیشتر و بیشتر خراش خواهد داد. دولت باید زین را رها کند تا ما بیش از این روی خار و خاشاک مسیر برجام کشیده نشویم و زخم‌های‌مان عمیق‌تر نشود! این عبارت که حالا کم کم رنگ کلیشه می‌گیرد اینجا به‌درد می‌خورد که: یک پایان تلخ، بهتر از یک تلخی بی‌پایان است. مردم از همان ابتدا درک واضحی از شق‌القمرهایی که روحانی وعده می‌داد نداشتند؛ جامعه آبستن تردید بود در مواجهه با روحانی و کلید معروفش، لذا در پیروزی‌اش هم موجی ایجاد نشد و شوقی غلیان نکرد.
    • US ۰۹:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۴
      13 5
      خیلی عالی آنالیز کردی. کاش مشرق چند نویسنده مثل شما استخدام می کرد. از ترجمه کوگل مشرق حال خواندن از ما گرفته شده. ما می گوییم... حرف های حق ما را سانسور می کند و انوقت می نویسد لاریجانی به وظایفش در مجلس عمل نمی کند مشرق توبه کن. راه باند روحانی و لاریجانی ها همه بسوی ..است. توبه کن. بگذار مثل 9 دی باشید تا مثل روزی نامه وطن فروشان
  • IR ۰۶:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۴
    104 6
    این دولت عملا داره باج خواهی میکنه و هرروز ارکان نظامو تهدید می کنه! قرار نیست کسی جلوی این دولت بی عرضه ی طلبکار وایسه؟!
    • علی IR ۰۷:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۴
      56 1
      آخه به خیال جهانگیری دلار 4200 تومنه و یورو هم 4900 . تورم هم که تک رقمیه 9 درصد . قیمت سکه هم حبابه و به زودی میترکه.
    • علی IR ۰۷:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۴
      22 1
      آخه به خیال جهانگیری دلار 4200 تومنه و یورو هم 4900 . تورم هم که تک رقمیه 9 درصد . قیمت سکه هم حبابه و به زودی میترکه.
    • IR ۰۷:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۴
      67 5
      روحانی داره راه بنی صدر رو میره
    • IR ۰۷:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۴
      51 2
      روحانی داره راه بنی صدر رو میره
    • IR ۱۱:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۴
      27 0
      کی باید جلوشو بگیره؟ مجلسی که کیلویی رای آورده و تنها افتخاری که تا بحال کسب کرده سلفی با موگرینی بوده؟
  • IR ۰۶:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۴
    84 16
    یادتونه احمدی نژادو چقدر اذیت کردید؟ پس جونتونم دربیاد باید تحمل کنید . تا نابودی اقتصاد چند لایحه دیگر .
    • IR ۰۷:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۴
      25 7
      بابا بی خیال این حرف ها . همیشه از هم دیگه طلبکار بودیم . تقصیر مردم چیست؟؟؟ اینکه به روحانی رای دادند؟؟؟؟ مشکل از مردم نیست مشکل از دولت است
    • IR ۰۷:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۴
      43 36
      مطمئن باش روحانی به‌زودی استعفا خواهد داد و جایش را افراد دلسوزی هم چون رییسی و قالیباف پر خواهند کرد.
    • IR ۰۷:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۴
      65 7
      تحمل نمیکنیم . روحانی باید استعفا بده .
    • عادل IR ۰۸:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۴
      15 2
      استعفا یعنی فرار از پاسخگویی به وعده‌های داده شده. وقتی کسی با اختیار خودش کاندید شده و برنامه‌های خودش رو برای کشور گفته و مردم هم انتخاب کردن، استعفا معنی نداره. رئیس جمهور بعدی رو هم مردم انتخاب میکنند.
    • IR ۱۲:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۴
      0 0
      اسحاق رو را بررررررررررررررررم
    • IR ۱۴:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۴
      5 1
      به IR ۰۷:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۴ مشکل دقیقا از مردمی است که اولا کفران نعمت کردند و ثانیا به خاطر کنسرت و شجریان به روحانی رای دادند.
  • IR ۰۶:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۴
    25 2
    دولت خاتمی سال 82 به خط پایان خود رسید دولت احمدی نژاد سال 90 و دولت روحانی سال 97 چه رابطه ای وجود دارد؟
    • IR ۰۹:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۴
      11 0
      یعنی دولت توی ایران باید ۵ ساله باشد
    • IR ۰۹:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۴
      8 0
      یک دوره پنج ساله
    • IR ۱۰:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۵
      0 0
      یعنی به این گاگولها نباید دو بار رای داد
  • IR ۰۷:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۴
    53 32
    در آینده ی نزدیک شاهد استعفای روحانی و جهانگیری خواهیم بود . امیدوارم اشخاصی دلسوز و مردم دوست همچون رییسی و قالیباف روی کار بیایند.
  • IR ۰۷:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۴
    8 22
    دولت علت گران شدن ارز را (هول زدن مردم) اعلام کرد.
  • IR ۰۷:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۴
    23 2
    قبلاً کارخونه ها رو تعطیل کردید ، به خاطر این که نرخ ارز 3700 ثابت بمونه . حالا دلیلتون واسه تعطیلی کارخونه ها چیه؟؟؟دولت چهار سال جلوی گران شدن طبیعی نرخ ارز رو گرفت الان داره نرخ ارز فوران می‌کنه.
  • IR ۰۷:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۴
    45 4
    اقاي جهانگيري مردم از روحاني بگذرند از شما نميگذرند
  • IR ۰۷:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۴
    37 3
    هدف دولت نابودي كامل است
    • IR ۱۴:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۴
      1 1
      برجام اینقدر خاصیت داشت که با پاره کردن آن این همه گرانی شدت پیدا کرده ؟
  • IR ۰۷:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۴
    29 5
    خدا خودش به خیر بگذرونه از تهدید این جماعت باید ترسید چون تا حالا هر چی تهدید کردند عملی شده
    • IR ۰۹:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۴
      11 14
      هیچی نمیشه خیالت راحت خدا با انقلابی هاست این ها برنامه داشتن بری کامنت زیر سایت های غرب گرا و ببینی حتی طرفدارانشون همش تهدید به نبودی نظام میکنند و مسخره بازی میکنند اما شمشیر های ما غلاف واسه زدن گردن این نانجیب های غربگرا
  • IR ۰۸:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۴
    32 5
    خاک بر سر این دولت . این دو لت آبر وی دولت قبلی را برد و خدا آبروی اینها را می برد. ............
    • IR ۰۹:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۴
      28 7
      خاک بر سر اونایی که به این دولت بی عرضه دوباره رای دادن خودکرده را تدبیر نیست
    • IR ۰۹:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۴
      24 4
      خاک بر سر اونایی که به این دولت بی عرضه دوباره رای دادن خودکرده را تدبیر نیست
  • IR ۰۸:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۴
    42 1
    از عمد مملکت رو رها کردن که همه جا بهم بریزه.
  • ناشناس IR ۰۸:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۴
    30 2
    کدخدای ده که مرغابی بود وای به حال ده که رسوایی بود وقتی رییس دولت اونه،معاون و سخنگوی دولت هم بهتر از این در نمیاد
  • IR ۰۸:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۴
    25 3
    تمام هم و غم الان معاون اول این هست که وزیر صنعت مدیر خودروسازی کارگزارنی را عوض نکنه!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!و ایشان میخواد سریع وزیر جدید بیاره و آقای شریعتمداری را وزیر بازرگانی بکنه. اونوقت این مملکت با اینا میخاد فعال باشه؟!!!!!!!!!!!!
  • IR ۰۸:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۴
    20 5
    اصلاح طلب اصلگرا خدا بیامرزتتون با این سیاست های غلطتون
  • علی IR ۰۸:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۴
    23 3
    آقای جهانگیری میتواند و توانسته است بیشتر کارخانجاتی که به قیومیت و با نام بانک گردشگری تصاحب کرده اند هر زمان که بخواهند تعطیل کنند و اینکه بیشترشون رو هم برادر گرامیشان قبل از این کارها تعطیل کرده اند و مبارکشان باد که اینان هن گوشه ای از مملکت را در تصرف دارند
  • پینوکیو IR ۰۸:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۴
    6 2
    چشم بسته غیب گفتی .اینو نون خشکی هم میدونه .با...یی که شما گفتی وعده هایی که شما دادی ازین گنده تر هم میشه
  • US ۰۸:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۴
    24 0
    جناب جهانگیری یادته توی مصاحبه ها و سخنرانی های ریاست جمهوری توی مناظرات یادته چی میگفتی. واقعا که کشور دارید از بین می برید. خجالت بکشید.
  • IR ۰۹:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۴
    10 0
    احتکار و گران‌فروشی ،رانت ،عین دزدی است،از رهبری برای یک اقدام حکومتی حمایت میکنیم ،فصل الخطاب مسلم ایشان هستند،هر درایتی داشته باشند برای عزت ایران سربلند بردیده،ایران پابرجاست،جانم فدای سید علی
  • IR ۰۹:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۴
    13 0
    اقای جهانگیری یادش رفت بگه مثل برجام هرروزتاخیرچندمیلیارد کشورضررمیکنه
  • IR ۰۹:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۴
    14 0
    از حالا دارند آدرس میدن برای شورش و آعتشاش
  • IR ۰۹:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۴
    10 0
    به عقیده اینجانب نقشه دولت محترم تدبیر و امید برای اقتصاد کشور که هم اکنون نیز با قدرت تمام در حال اجرا می باشد این است که پاهاشون رو گذاشتن اینور و اونور اقتصاد و وسطش اساسی.
  • سوخته IR ۰۹:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۴
    9 0
    از دولت بی تدبیر بغیر از این بعید است
  • ۱۰:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۴
    22 1
    هدف این دولت ناراضی نمودن مردم هست و متاسفانه مجلس هم باآن همسو هست...بایستی رییس جمهور استیضاح و عزل گردد
  • الی IR ۱۰:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۴
    1 1
    واسه من بیکارییم حسرت بچه های کوچیکم مریضیم مهم نیست.مهم اینه امنیت داریم.اگه داعش اینجا نیست واسه ناموسمون عوضش توقم ابادان عرافی هاهستند.ولی مهم اینه امنیت داریم
  • IR ۱۰:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۴
    4 0
    بیچاره دختر وزیر کارخانه ها تعطیل بشن مجبور میشه دوباره با اون 200میلیون که الان ارزشش100 برابر شده بره جنس وارد کنه!!! بعدم با اقای روحانی بشینن مردومو ببینن و گریه کنن ؟؟؟؟
  • IR ۱۰:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۴
    1 1
    ای کاش سرزمینم در این آشفته بازار .کی روش اقتصادی وامنیتی خود را پیدا میکرد .تا شاید به سر منزل مقصود نزدیکتر میشد .آیا واقعا راه حلی برای این مشکلات وجود ندارد؟
  • IR ۱۰:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۴
    2 0
    باید دولت از افراد سنگین خود را رها کند و افراد کارآمد و انقلابی بیاورد اسب لاغر میان بکار آید روز میدان نه گاو خرباری
  • NL ۱۰:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۴
    7 0
    الان حالا بهانه دولت شده تشکیل وزرات صنعت -آقای جهانگیری چرا موقع عید متولی اسکناس نو فقط بانک گردشگری بود بابا اول خودتون رو اصلاح کنید همه چیز خودبه خود اصلاح میشود
  • IR ۱۰:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۴
    10 0
    من نظرم این است که اگر رییس مجلس عزل شود نصف مشکل اقتصادی حل میشود.
  • IR ۱۰:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۴
    17 1
    روحانی و تیمش استعفا بدن خیلی سنگین تره
  • میرزا ۱۰:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۴
    6 0
    جالبه تر از همه اونهایی هستند که اوضاع را می بینند و طرفداری کردند و الان دم نمی زنند . چقدر اینها ...
  • IR ۱۰:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۴
    7 2
    آخه اسلاحتلبای احمق صنعت و معدن چه فرقی با صنعت داره؟ تمام هنر شما بازی با اسمه
  • IR ۱۰:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۴
    11 0
    از بی لیاقتی تو و رییست و همکاران در دولت باید اینطور بشه
  • هادی IR ۱۰:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۴
    11 1
    رحمت به دوران بنی صدر .مگر حسن کلید ساز ازبنی صدر با تقواتره؟
  • آریامنش US ۱۰:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۴
    11 1
    همه کشورها برای بهره وری بیشتر ، دولت را کوچک میکنند... در کشور ما هر روز دولت بزرگتر میشود.
  • IR ۱۱:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۴
    0 10
    برای من سوال هست که چرا این همه وزارت خانه را در یک وزارت خانه قرار دادن چه ارتباطی بین هم هست از اول کار اشتباهی بود
  • IR ۱۲:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۴
    5 0
    لياخوف كجايي؟
  • IR ۱۲:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۴
    13 1
    اینا دارن انتقامشونو از فتنه سال88 میگیرن...
  • IR ۱۲:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۴
    19 12
    فقط قالیباف و اصول گرا های متعهد و کاردان مثل او می توانند کشور را از وضعیت کنونی اقتصاد و نابسامانی آن نجات دهند
    • GB ۱۹:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۴
      0 0
      قالیباف و رییسی و جلیلی انقلابی هستند نه اصولگرا
  • قاسم IR ۱۴:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۴
    7 0
    شایدصدروز کامل نشده .صبرکنید
  • امینی IR ۱۴:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۴
    10 0
    کلید حسن شکسته
  • ۱۵:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۴
    9 0
    اقتصاد تون هم مثل برجامتون رفت تو کما ...علی برکت الله
  • ۱۵:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۴
    15 0
    روحانی و جهانگیری و دار ودسته اش را باید بریزنند تو خلیج فارس
    • حسن قفل ساز IR ۱۵:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۴
      0 0
      چرا توی خلیج فارس؟ این جماعت عاشق کشورهای غربی هستند بریزن در آبهای مدیترانه
    • US ۲۰:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۴
      0 0
      داداج چرا خلیج فارس؟؟ خلیج مکزیک بهتره
    • IR ۱۲:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۶
      0 0
      خلیج بنگال در سنگال
  • حسن قفل ساز IR ۱۵:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۴
    0 0
    این دولت یک مرد میخواهد که اونم دکتر احمدی نژاد است بخدا قسم اگر همین امروز رئیس جمهور شود کشورهای غربی از خواسته های بی جای خود پا پس خواهند کشید
  • محمد IR ۲۰:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۴
    0 0
    اینها میوه های برجام هست!
  • IR ۲۲:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۴
    0 0
    دولت هرجا بخواهد کار نشود یا ادغام می کند یا جداسازی چو چون سه سال وقت می بره هر تفکیک یا ادغام

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس