کی روش

سرمربی تیم ملی گفت: ما چیزی برای از دست دادن نداریم. ما همان لذتی را مقابل پرتغال می‌بریم که از بازی با اسپانیا بردیم. اگر کمی شانس بیاوریم که همیشه لازم است می‌توانیم بازی را ببریم.

به گزارش مشرق، کارلوس کی‌روش در نشست خبری قبل از دیدار مقابل پرتغال گفت:ابتدا باید اجازه بدهید یک صحبت کوتاه حرف هایم شروع کنم. برای تیم ملی افتخاری است که اینجا باشد.

* زنده‌ایم و به صعود امیدواریم

وی ادامه داد: ما هنوز زنده ایم و با تمام امیدها و تعهدات خود برای صعود تلاش می کنیم. همانطور که گفتم پرتغال نه تنها کاندیدای قهرمانی جام جهانی است بلکه یکی از محبوب ترین کاندیداها برای قهرمانی است.

* درس‌هایمان را مقابل مراکش و اسپانیا آموختیم

کی‌روش گفت: می دانیم که درس های خودمان را در بازی با مراکش و اسپانیا آموختیم و یک گزینه روبه روی ماست که بهتر باشیم. قبل از پایان صحبت هایم می خواستم از طرف تیم ملی ایران از روسیه تشکر کنم و همچنین هواداران روس که در دو بازی اول و دوم اعجاب آور بود که ما انگار در خانه خودمان بازی می کردیم. طرفداران روس بسیار مهربانانه بودند و به همین دلیل می خواستم از آنها تشکر کنم.

* فرناندو با حیوانات قوی وارد بازی می‌شود که می‌توانند ما را گاز بگیرند!

سرمربی تیم ملی در مورد اینکه ایران بازهم تهاجمی بازی می کند یا می خواهد دفاع بازی کند، گفت: فکر می‌کنم بازی بسیار مشکلی هست، فرناندو سانتوس(سرمربی پرتغال) با حیوانات قوی وارد بازی می‌شود که می‌توانند ما را گاز بگیرند! پرتغال تیم عجیبی است، اما ایران در این بازی می‌تواند تبدیل به تیم بهتری شود.

* پرتغال تیم نامزد محبوب برای قهرمانی جام جهانی است

کی‌روش تاکید کرد: ما فلسفه خودمان را ساخته ایم و اولین اصل ما احترام است و اینکه به حریفان احترام بگذاریم. دومین اصل ما واقع گرایی است. مقابل یکی از قدرتمندترین تیم های جهان بازی می کنیم. پرتغال یک نامزد محبوب برای قهرمانی است.

*ستاره‌های پرتغال در رئال و تیم های بزرگ کار می‌کنند
وی ادامه داد: پرتغال یک تیم قدرتمند است و ما هم یک تیم هستیم که 23 بازیکن داریم. ما در مورد رونالدو صحبت می کنیم و بهترین بازیکنان پرتغال که همگی خوب هستند. پس در یک تیم چند بازیکن می توانید نام ببرید که بازیکنانی در رئال و تیم های دیگر اروپایی داشته باشد.

* سومین اصلی تیم ملی یک اصل رمانتیک است

کی‌روش گفت: سومین اصل ما نیز رومانتیک است و این که بازی هایمان را بر اساس اصول شجاعت، راستی، تعهد و فداکاری استوار کنیم. در تیم ما رهبر اصلی تیم خود تیم است. فردا مقابل تیم پرتغال بزرگ لازم نیست توضیج های بیشتری بدهیم. ما فقط یک گزینه داریم و تلاش می کنیم که بهتر باشیم.

* برای لذت دادن به حریفان به جام جهانی نیامده‌ایم

کی روش تصریح کرد: در بازی با مراکش خوب بازی کردیم و پیروز شدیم و در بازی با اسپانیا نیز می توانستیم بهتر نتیجه بگیریم. فلسفه ما این است که ما برای بازنده های خوب به جام جهانی نیامده ایم و به سایر تیم ها لذت ببخشیم. می خواهیم با کرامت و افتخار کار کنیم.

* قبل از بازی نباید در مورد داور صحبت کرد
سرمربی تیم ملی در مورد استفاده از ویدئو چک در جام جهانی ابتدا شما نظرتان مثبت بود اما بعد یک گل ایران به اسپانیا با این روش مردود شد! گفت: هر بار مربیان در مورد داوران حرف می زنند و فقط در موارد خیلی خاص است که داور ممکن است مساله داشته باشد. می خواهم در مورد کشور خودم تبلیغ کنم؛ کشوری که برج های رکورد شکن و عظیم دارد. وقتی ما مربیان صحبت می کنیم این برج ها انگار بر سر ما می شکند. بنابراین ما مربیان نباید در مورد داوران قبل از بازی صحبت کنم. نباید در مورد داوری صحبت کنم. در چنین جمع زیبایی فرصت برای صحبت کم است. بازی فوتبال به مردم تعلق دارد و تغییر نمی کند.

*نباید برخی نخبگان در مورد فوتبال صحبت کنند

وی افزود: نباید برخی نخبگان در مورد مسایل فوتبال صحبت کنند. همه چیز باید واضح باشد. در 2014 در بازی با آرژانتین داور حکم می داد. در آن زمان می دانستیم که انسان اشتباه می کند و شکست می خورد اما آن زمان سیستم ویدئویی نبود.

آیا بازیکن ضربه مغزی یا غش کند، بازی متوقف می شود؟

سرمربی تیم ملی ایران خاطرنشان کرد: این سیستم ویدئویی آمد تا اشتباه های انسانی را اصلاح کند. اینجا یک اصل مهم مطرح است. می خواهیم بدانیم اگر بازیکنی ضربه مغزی شود یا غش کند بازی متوقف می شود. اگر بازی مشکل امنیتی داشته باشد بازهم مساله را با مدیران درمیان می گذاریم اما وقتی در داوری مشکل داریم می گویند به فیفا نامه بنویسید.

* ما می‌خواهیم بدانیم فردا چه کسی داور بازی ما است؟

کی‌روش گفت: مردم می خواهند بدانند که داور بازی چه کسی است؟ این مساله باید روشن و واضح باشد و حتی اشتباه هات باید واضح باشد. بازی را نمی توان به این شکل داوری کرد. می خواهیم بدانیم فردا چه کسی بازی را داوری می کند. اگر با روش ویدئویی مرتکب اشتباه می شوید این دیگر اشتباه انسانی نیست. مردم حق دارند بدانند قواعد بازی چیست.

*به احترام در فوتبال قائل هستم و این همه موج روی سر را نمی‌خواهم

وی افزود: برای اخلاق در فوتبال احترام قائل هستم و نمی خواهم این موج روی سر من بریزد.

* بازیکنانم در رویا هم تصور نمی‌کردند مقابل رونالدو بازی کنند

کی روش در مورد شناختش از کریس رونالدو گفت: اینجا رسانه های پرتغال حضور دارند و در 30 ثانیه اول نظراتم را شنیده اند و از آن استفاده می کنند. این انتظار ما است که بازی های آسانی نداشته باشیم. برای برخی از بازیکنانم حتی در رویای هم متصور نبودند که با این همه بازیکنان خوب پرتغال از جمله رونالدو بازی کنند. بازیکنان ما به شدت هیجان زده هستند و می خواهیم از دقیقه اول تا آخر مبارزه کنیم. برای یک رویا مبارزه می کنیم و چیزی برای از دست دادن نداریم. حریف هم برای تعهداتش بازی می کند. آنها همه چیز دارند که از دست بدهند ولی ما چیزی برای از دست دادن نداریم.

* شانس بیاوریم، پرتغال را می بریم

وی ادامه داد: اگر کمی شانس بیاوریم که لازم است ممکن است برنده هم شویم. برخی در کشور من می گویند پرتغال مقابل مراکش خوب بازی کرد. پرتغال اگر خوب نبود نمی توانست مراکش را شکست بدهد. برخی بازی ها نیز ما برای فرار از باخت تلاش می کنیم.

*نمی‌دانم این بازی برای رسانه های بین‌المللی اهمیت دارد یا نه!

سرمربی تیم ملی در مورد حضور رکورددار بودنش در جام جهانی گفت: روز خاصی است فردا، دنیا می بینید که قرمز و سبز در میدان حضور دارند و برخی قرمز هستند و برخی از هواداران سبز. در ضمن نمی دانم که برای رسانه های بین المللی این اهمیت دارد یا نه!

*فردا با دوستان مان بازی می‌کنیم، اما برای بردن
وی گفت: من می گویم که در پرتغال ضرب المثلی داریم که می گوییم دوستان دوست هستند ولی فوتبال یک چیز دیگر است. یعنی اینکه ما با دوستان بازی می کنیم اما برای برد تلاش می کنیم و باید برای فوتبال احترام قائل باشیم.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۲۲:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۳
    4 19
    چند سال است خورده و چریده حالا فالگیری می کند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس