کد خبر 867801
تاریخ انتشار: ۳ تیر ۱۳۹۷ - ۰۱:۲۵
دموکراسی

یک رسانه فاش کرد براساس آخرین نظرسنجی انجام شده در جهان، حکومت‌های غربی مدعی دمکراسی به نظرات مردم خود، گوش نمی‌دهند!

به گزارش مشرق، در این نظرسنجی که بنا به سفارش دو سازمان «راسموسن گلوبال» و «ائتلاف دمکراسی‌ها» (مرتبط با اندرس فوگ راسموسن، دبیرکل پیشین ناتو) در کشورهای غربی انجام شده، اکثریت شرکت‌کنندگان اظهار داشتند که نظراتشان در عرصه سیاست ‌کشورهایشان یا به ‌ندرت شنیده می‌شود یا اصلا شنیده نمی‌شود. همچنین اکثریت شهروندان کشورهای به اصطلاح دمکراتیکی که در این نظرسنجی ‌شرکت ‌کرده‌اند نیز گفته‌اند دولت‌هایشان بر اساس مصالح آنها عمل نمی‌کنند!


مجله «دمکراتیزاسیون» که نظرسنجی فوق را طی گزارشی منتشر کرده، یادآور شده که این نظرسنجی براساس تحقیقاتی با عنوان «انواع دمکراسی» انجام گرفته و بر اطلاعات و داده‌های سه‌هزار کارشناس از سراسر جهان متکی بوده ‌است.


گزارش نظرسنجی فوق را همچنین رادیو صدای آلمان (دویچه‌وله) تحت عنوان «تضعیف شدید دمکراسی به‌ویژه در اروپا و آمریکا» انتشار داده و اضافه کرده که «تحقیقاتی جدید حاکی از پسرفت دمکراسی در سال گذشته در ۲۴ کشور دنیاست». در آن گزارش توضیح داده شده که «تضعیف دموکراسی دو میلیارد و ۶۰۰ میلیون نفر، به‌خصوص در اروپا و آمریکا را شامل می‌شود.»


این درحالی است که رسانه‌های غربی از جمله در همین کشورهای اروپایی و آمریکایی (که بنا به نظرات اکثریت شهروندانشان، اساسا صدای مردم را نمی‌شنوند)، کشورهای مستقل از جمله ایران را همواره به عدم رعایت دمکراسی متهم کرده و علیه کشورمان قطعنامه‌های متعددی صادر نموده‌اند!

منبع: کیهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • US ۱۰:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۳
    3 0
    دموکراسی= دیکتاتوری اکثریت

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس