کد خبر 867799
تاریخ انتشار: ۳ تیر ۱۳۹۷ - ۰۱:۱۷
بی‌بی‌سی نمایه

درحالی‌که رسانه سلطنتی انگلیس، دلیل عدم حضور یکی از بازیکنان سابق تیم ملی اسپانیا در صداوسیما را وضعیت ظاهری(!) وی اعلام کرده بود، معاون سیما درباره این موضوع توضیح داد.

به گزارش مشرق، برنامه «۲۰۱۸» شبکه سوم سیما باز هم با حاشیه همراه شد. چهارشنبه شب گذشته بنا بود پویول، فوتبالیست سابق اسپانیایی مهمان ویژه این برنامه به مناسبت پخش مسابقه تیم‌های ملی ایران و اسپانیا باشد، اما حضور این مهمان لغو شد.

شایعات مختلفی درباره دلیل لغو حضور وی در رسانه‌ها منتشر شد. بی‌بی‌سی فارسی هم گزارش داد که به خاطر موهای بلند پویول، از حضور وی در این برنامه ممانعت شد.


اما مرتضی میرباقری، معاون سیما در گفت وگو با جام جم توضیح داد و گفت: بعد از دعوت فیگو کاپیتان تیم ملی پرتغال در برنامه سال گذشته حواشی زیادی شکل گرفت که لزومی ندارد یک چهره خارجی برای حضور چند دقیقه‌ای‌اش در برنامه ورزشی، چند صد میلیون پول دریافت کند.


وی ادامه داد: همان موقع رسانه ملی اعلام کرد که هزینه حضور این چهره‌های خارجی از سوی حامیان مالی برنامه بوده و به هیچ وجه از بودجه صدا و سیما هزینه نشده است. این مسئله در رسانه ملی ولو این‌که حامیان مالی هزینه حضور یک کارشناس خارجی را بدهند مورد بررسی قرار گرفت و رئیس شورای ورزش سیما بعد از بررسی، رسما ابلاغ کرد دعوت از کارشناسان خارجی در برنامه‌های ورزشی و پرداخت چند صد میلیونی برای چند دقیقه حضور ولو این‌که از سوی حامیان مالی هم صورت بگیرد، ممنوع و مخالف سیاست‌های رسانه ملی است.


این تصمیم مسئولان رسانه ملی در اوضاع اقتصادی فعلی که مانع خروج ارز از کشور می‌شود با استقبال کارشناسان مواجه شده است. به عنوان نمونه دست‌اندرکاران برنامه ۲۰۱۸ به کارلوس پویول برای حضور چندین دقیقه‌ای‌اش در رسانه ملی نزدیک به یک میلیارد تومان پیشنهاد داده بودند که با توجه به روند مشابه این برنامه پس از اتمام جام جهانی هزاران دلار به این شکل از کشور خارج می‌شد!


معاون سیما در پاسخ به این سؤال که برخی اظهار کرده‌اند که رسانه ملی به خاطر پوشش ظاهری پویول با حضورش مخالفت کرده است؟ توضیح داد: شایعه عدم حضور این کارشناس به دلیل ظاهرش از سوی بی‌بی‌سی بوده و رسانه ملی این مسئله را صددرصد تکذیب می‌کند.


بنابراین باز هم زمستان رفت و روسیاهی به زغال ماند. مردم از حقیقت آگاه شدند و باز هم بی‌بی‌سی، این رسانه استعمار پیر، به عنوان یک دروغگو نقش‌آفرینی کرد.
 

منبع: کیهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۰۲:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۳
    5 10
    بی بی سی در عمرش راست نگفته

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس