کد خبر 867719
تاریخ انتشار: ۲ تیر ۱۳۹۷ - ۱۹:۴۴
کیم تورا

رئیس دولت خودمختار منطقه کاتالونیا از قطع روابط رسمی خود با پادشاهی اسپانیا خبر داد.

به گزارش مشرق به نقل از آسوشیتدپرس، منطقه خودمختار کاتالونیا اعلام کرد که روابط رسمی خود با پادشاهی اسپانیا را قطع کرده است.

«کیم تورا» (Quim Torra) رئیس دولت خودمختار منطقه کاتالونیا در این خصوص اعلام کرد که دیگر از این پادشاهی برای شرکت در هیچ رویداد رسمی دعوت نخواهد کرد و از سوی دیگر نماینده ای را نیز برای مراسم های پادشاهی به اسپانیا نخواهد فرستاد.

بیشتر بخوانید:

اقدام عجیب رییس کاتالونیا در انتخاب وزرا از زندان

در بیانیه صادره از سوی رئیس دولت خودمختار منطقه کاتالونیا در این خصوص آمده است: ما شهروند هستیم نه زیردست.

این در حالیست که ۱۲ خردادماه سال جاری میلادی طی مراسمی رسمی با حضور «کیم تورا» رئیس جدید این منطقه، اولین نشست دولت جدید کاتالونیا نیز برگزار شود.

رئیس جدید این منطقه در سخنانی پیش از نشست کابینه خود گفت: پترو سانچز نخست وزیر جدید اسپانیا بیاید با هم حرف بزنیم. باید پشت میز مذاکره نشسته و رایزنی کنیم.

لازم به ذکر است، دولت محلی کاتالونیا چندی پیش و حدود ۵ ماه پس از انتخاباتی که در این منطقه خودمختار صورت گرفته بود، کیم تورا را به عنوان نخست وزیر انتخاب کرد.

کیم تورا که جدایی‌طلب و بدون وابستگی به حزبی سیاسی محسوب می‌شود، در دومین مرحله انتخابات در پارلمان کاتالونیا در بارسلون توانست اکثریت آرای لازم را کسب کند.

کیم تورا ۵۵ ساله، وکیل دادگستری و نویسنده است و در مقایسه با بسیاری دیگر از سیاستمداران کاتالونیا با مشکلات حقوقی کمتری روبرو بوده است. او جانشین کارلوس پیگدامون رئیس سابق دولت محلی کاتالونیا خواهد شد. تورا را پیگدامون به عنوان نامزد شرکت در انتخابات معرفی کرده بود.

پیگدامون از نامزدی تورا در این انتخابات حمایت کرده بود.

کارلوس پیگدامون رئیس برکنارشده دولت محلی کاتالونیا در پی چند ماه کشمکش با دولت مرکزی در مادرید پس از همه‌پرسی استقلال در اکتبر ۲۰۱۷ که ممنوع اعلام شده بود، روز پنجشنبه ۱۰ ماه می از شرکت در انتخابات چشم پوشید و بدین ترتیب راه را برای نامزدی کیم تورا در انتخابات هموار کرد.

پیگدامون که از سوی دادگستری اسپانیا تحت پیگرد است هم اکنون در برلین به سر می‌برد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۹:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۲
    28 0
    نمی تونستی این کار رو سه چهار روز زودتر انجام بدی؟! :|

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس