کد خبر 867680
تاریخ انتشار: ۲ تیر ۱۳۹۷ - ۱۸:۲۷
رونالدو

بررسی آمار گل های زده شده توسط رونالدو در ١٦ فصل گذشته بازی او، نشان از عملکرد خارق العاده وی در این فصل دارد.

به گزارش مشرق، در آستانه مسابقه ایران و پرتغال، روزنامه پرتغالی جوگو به بررسی آماری کاپیتان تیم ملی پرتغال پرداخت.

کریستیانو رونالدو در ٢٧ مسابقه ای که در شش ماه اول سال ٢٠١٨ بازی کرده در مجموع ٣٤ گل به ثمر رسانده است. میانگین ١/٢٥ گل در هر مسابقه از نیم فصل دوم ٢٠١٧-٢٠١٨. رونالدو تنها در فصل اول ٢٠١٢/٢٠١٣ با میانگین ١/٣٤ گل در هر بازی، عملکرد بهتری داشت.

فصل هنوز به پایان نرسیده و رونالدو هنوز می تواند آمار خود را با گل زنی در روسیه بهتر و بهتر کند. در روز دوشنبه رونالدو در نوک آتش هجومی تیم برابر ایران قرار خواهد گرفت، او باید راه را برای صعود پرتغال به مرحله بعد هموار کند. رونالدو تا به اینجا تمامی ٤ گل تیم پرتغال در روسیه را به ثمر رسانده. او عملکردی فوق العاده در رهبری و گل زنی از خود به جای گذاشته. تا اینجا در روسیه همه مدل گل زنی کرده؛ پنالتی، شوت، ضربه سر و ضربه ایستگاهی.

او فصل را با زدن گلی فوق العاده در سوپر کاپ اسپانیا به بارسلونا آغاز کرد. پس از آن به علت محرومیت ناشی از کارت زرد های دریافتی بازی نکرد. او اولین گل فصل در لا لیگا را در هفته هشتم مقابل ختافه به ثمر رساند، در ادامه ٤ بازی دیگر بدون گل را پشت سر گذاشت، که باعث بحرانی شدن شرایط برای او شد. البته پس از آن بحران رونالدو در تیم ملی در مسابقه با  آندورا و فاروه آیلند و جام باشگاه های اروپا مقابل، دورتموند و آپوئل گل زنی کرد. در نهایت نیم فصل اول را با ٢٠ گل زده از ٢٣ مسابقه، و میانگین ٠/٨٦ به اتمام رساند.


نیم فصل دوم رونالدو کاملا رویایی بوده است. البته که این ناشی از حمایت های زیدان از رونالدو بود که او را به آمادگی بازگرداند. رونالدو در ١٢ بازی متوالی ٢٢ گل زد، گل ها را وارد دروازه تیم های: رئال سوسیداد(٣)، پاریسن ژرمن (٣)، بتیس(١)، آلاوس(٢)، ختافه(٢)، ایبار(٢)، جیرونا(٤)، یوونتوس(٣)، اتلتیکو مادرید(١)و اتلتیکو بیلباو (١)، شد.

این عملکرد کشنده در نیم فصل دوم و قهرمانی در جام باشگاه ها، به علاوه ٤ گلی که تا اینجا در روسیه به ثمر رسانده، رونالدو را به دستیابی ششمین توپ طلا نزدیکتر کرده.او البته تنها در صورت موفقیت تیمش مقابل ایران قادر به دستیابی به این رویاست ، رویایی که مثل یک سفر شبانه روی کشتی از تنگه هرمز است؛ جایی که ایرانی ها سابقه غرق کردن پرتغالی ها را  در آن دارند .

منبع: ورزش سه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس