کد خبر 867172
تاریخ انتشار: ۱ تیر ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۶
 آرژانتین و کرواسی

آرژانتین حالا شانس کمی برای صعود به مرحله یک هشتم نهایی دارد.

به گزارش مشرق، به نقل از اسکواکا، تیم ملی آرژانتین در شبی تلخ برای هوادارانش با ۳ گل مغلوب کرواسی شد تا با ۱ امتیاز بعد از ۲ بازی، شرایط بغرنجی برای صعود به مرحله حذفی داشته باشد. گل های ربیچ، مودریچ و راکیتیچ به این معناست که آرژانتین حال باید امیدوار باشد بازی ایسلند در مقابل نیجریه برنده نداشته باشد تا بتواند با برتری مقابل نیجریه در روز پایانی و شکست ایسلند مقابل کرواسی، با ۴ امتیاز به مرحله یک هشتم نهایی برسد.

در شب ضعیف آرژانتینی ها به نکاتی می‌پردازیم که قدرت کروات ها و ضعف مفرط بازیکنان آلبی سلسته را در این بازی نمایان می‌کند:

لیونل مسی که در تساوی ۱-۱ مقابل ایسلند ۱۱ شوت روانه دروازه حریف کرده بود، در این بازی تنها یک شوت زد. ۶۴ دقیقه طول کشید تا مسی اولین و آخرین شوت خود را به سمت دروازه کرواسی شلیک کند که این شوت هم توسط مدافعان حریف بلوکه شد. لئو کاملا در جریان بازی محو شده بود.

گل اول کرواسی روی اشتباه مرگبار ویلی کابایرو و با تیزهوشی آنته ربیچ به ثمر رسید. بعد از داوید ده‌خیا، ووژیک شزنی و محمد العویس، کابایرو چهارمین دروازه بان این رقابت هاست که مرتکب اشتباه منجر به گل می‌شود.

آرژانتین در نیمه اول این مسابقه حتی یک موقعیت هم نساخت. بعد از تیم ملی ایران در مقابل اسپانیا، آرژنتین دومین تیمی است که در نیمه اول اول از خلق یک موقعیت عاجز می‌ماند. آلبی سلسته در نیمه اول تنها ۲ شوت در کارنامه اش ثبت کرد. تنها تیمی که در این بخش ضعیف تر از آرژانتین عمل کرده، کره جنوبی بوده که در نیمه اول بازی مقابل سوئد، تنها یک شوت در برگه آمارش دیده می‌شد.

یکی از نمود های بازی ضعیف آرژانتین، حضور دو بازیکن در بین ۵ بازیکن با کمترین لمس توپ در نیمه اول بود. سرخیو آگوئرو در نیمه اول این مسابقه تنها ۷ توپ را لمس کرد. بعد از ربیچ و پریشیچ، در رده چهارم نوبت به لئو مسی می‌رسد که در نیمه اول تنها ۲۲ بار توپ به پایش اصابت کرد.

البته یکی از دلایل کم اثر بودن مسی، ناتوانی یارانش در رساندن توپ به کاپیتان بود. هیچ بازیکن آرژانتین موفق نشد در نیمه اول بیش از ۲ پاس صحیح به مسی بدهد.

همان طور که اشاره شد، آگوئرو کم اثر ترین بازیکن آرژانتین بود که در دقیقه ۵۴ جای خود را به گونزالو هیگواین داد. برای پی بردن به عمق قاجعه کافی است بدانیم آگوئرو در ۲۱ دقیقه و ۱۱ ثانیه پایانی نیمه اول، حتی یک بار هم توپ را لمس نکرد.

لوکا مودریچ گل دوم تیمش را به شکلی تماشایی وارد دروازه ویلی کابایرو کرد. مودریچ که در بازی اول هم مقابل نیجریه گلزنی کرده بود، بعد از داوور شوکر و ایوان پریشیچ به سومین بازیکن این کشور تبدیل شد که موفق می‌شود در دو بازی متوالی جام جهانی گلزنی کند.

آرژانتین برای چهارمین بازی متوالی در جام جهانی موفق به برد در وقت های عادی نشد که این بدترین روند این تیم در تاریخ این مسابقات است. بعد از پیروزی مقابل بلژیک در مرحله یک چهارم نهایی جام جهانی ۲۰۱۴، این تیم در ضربات پنالتی هلند را شکست داد و در فینال مغلوب آلمان شد. یک تساوی و یک شکست نیز حاصل کار مردان سمپائولی در روسیه بوده است.

بعد از شکست ۶-۱ مقابل چکسلواکی در جام جهانی ۱۹۵۸، این شکست ۳-۰ سنگین ترین شکست این کشور در مرحله گروهی جام های جهانی بوده است. در حقیقت بازی مقابل کرواسی تنها دومین باری بود که آرژانتین در مراحل گروهی جام جهانی ۳ گل یا بیشتر دریافت می‌کرد.

برای دومین بار در تاریخ حضور آرژانتین در جام های جهانی، این تیم بعد از انجام دو بازی تنها یک گل زده در کارنامه دارد. مرتبه اول مربوط به حضور آرژانتین در جام جهانی ۲۰۰۲ است که این تیم بعد از برتری ۱-۰ مقابل نیجریه، در بازی دوم با همین نتیجه مغلوب انگلیس شد.

تشابه آماری تیم کنونی با آرژانتین ۲۰۰۲ موجب وحشت هواداران این تیم خواهد بود. چرا که آرژانتین در ۵۲ سال گذشته تنها یک بار در صعود از مرحله گروهی ناکام بوده که آن نیز به جام جهانی ۲۰۰۲ بازمی‌گردد.

جا دارد در پایان این گزارش اشاره ای به آمار دو هافبک خوش نقش کرواسی در میانه میدان داشته باشیم. ایوان راکیتیچ در این بازی دو قطع توپ، چهار تکل موفق و سه دریبل موفق داشت. او کارنامه خوبش را با زدن یک گل تکمیل کرد و البته فرصت آن را داشت که در پایان بازی با ضربه ایستگاهی دیدنی دو گله شود که تیر دروازه مانع شد.

مودریچ نیز موفقیتی صد درصدی در دریبل، نبردهای هوایی و تکل داشت، یک گل زیبا به ثمر رساند، ۴۲ پاس داد و در مجموع ۶۲ بار توپ را لمس کرد.

منبع: وب سایت برنامه نود

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس