کد خبر 866175
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۰
علی پروین

سرمربی اسبق تیم ملی فوتبال کشورمان گفت: طرفدار آلمان و برزیل هستم.

به گزارش مشرق، علی پروین در خصوص عملکرد تیم ملی فوتبال کشورمان در جام‌جهانی 2018 روسیه و بازی فردای این تیم مقابل تیم ملی اسپانیا صحبت‌هایی کرده است که در زیر می‌خوانید.

 تیم ملی کشورمان موفق شد برد خیلی خوبی را مقابل تیم ملی مراکش به دست بیاورد. نظر شما در خصوص این بازی چیست؟

من هم مثل همه مردم ایران این بازی را با استرس تماشا کردم به اعتقاد من بازیکنان تیم ملی در 20  دقیقه اول خیلی بد بازی کردند و فکر می‌کنم دلیل آن این بود که این بازی را بیش از اندازه حساس کرده بودند. بازی با مراکش مثل دربی شده بود که خیلی  حساس بود و به همین دلیل در ابتدای بازی بازیکنان دو تیم با همدیگر می‌جنگیدند اما بعد از این 20 دقیقه اول بازیکنان تیم ملی موفق شدند خودشان را در زمین پیدا کنند. این موضوع باعث شد که ملی‌پوشان بتوانند بازی خوبی از خود ارائه دهند اما امیدوارم حالا که روحیه خیلی خوبی به دست آوردند مغرور نشوند و فکر نکنند که می‌شود اسپانیا را هم به راحتی شکست داد. باید فردا یک بازی با حساب و کتاب انجام دهیم هر چند که معتقدم کارلوس کی‌روش کارش را به خوبی بلد است و می‌داند که باید در این شرایط چه کاری انجام دهد.

با توجه به شرایطی که وجود داشت فکر می‌کردید که تیم ملی بتواند تیم ملی مراکش را شکست دهد؟

واقعیت را بخواهید من فکر می‌کردم که مقابل مراکش  مساوی می‌کنیم  و فکر بردن را نمی‌کردم اما خدا را شکر که بچه‌های تیم ملی سربلند از زمین بیرون آمدند و حالا که از نظر روحی روانی در شرایط خیلی خوبی هستند نباید مغرور شوند و باید با همه توان مقابل تیم ملی اسپانیا بازی کنند چرا که اصلاً بازی آسانی نیست.

دیروز خبری مبنی بر مصدومیت روزبه چشمی و اینکه این بازیکن جام‌جهانی را از دست داد منتشر شد.
بله، من هم این خبر را شنیدم و واقعاً ناراحت شدم روزبه چشمی خیلی بدشانس بود که در این شرایط مصدوم شد او مقابل تیم ملی مراکش خیلی خوب کار کرد هر چند همانطور که گفتم در 20 دقیقه ابتدایی همه بازیکنان بد بودند اما واقعاً از مصدومیت چشمی ناراحت شدم. حیف شد که او را از دست دادیم چرا که می‌توانست خیلی خوب خودش را نشان  دهد.

فردا با اسپانیا بازی خواهیم داشت. نظر شما درباره این تیم چیست؟

اسپانیا نیازی به گفتن ندارد این تیم بهترین تیم جهان است و خیلی خوب می‌داند که در زمین باید چه کار کند باید بازیکنان ما فوق‌العاده هوشیار بازی کنند و خوشبختانه کی‌روش بلد است که ما باید چه کار انجام دهیم.مهمترین موضوع در بازی فردا این است که ما نباید گل بخوریم حالا اگر گل هم نزدیم مهم نیست فقط گل نخوریم.باید قبول کنیم که انتظارات از تیم ملی بالا رفته و در این چند روز هر جایی که خودم رفتم به من می‌گفتند که تیم ملی باید نتایج خوبی در جام‌جهانی بگیرد اما باید پذیرفت که بازی‌ها در جام‌جهانی فوق‌العاده سخت است. شما دیدید که در همین جام‌جهانی برزیل مساوی کرد و آلمان باخت و این نشان می‌دهد که بازی‌ها چقدر سخت و حساس شده است. همه می‌گفتند آلمان قهرمان جهان است اما این تیم به مکزیک باخت یا حتی تیم آرژانتین در بازی اولش نتوانست برنده شود. به نظر من در همین شرایط تیم ملی فوتبال ایران عملکرد خیلی خوبی داشت حتی در بازی با مراکش سردار آزمون می‌توانست زودتر گل بزند اما به دلیل همین دستپاچه بودن نتوانست آن توپ را تبدیل به گل کند.به نظر من با یک روحیه خوب می‌توان مقابل اسپانیا بازی خوبی انجام داد.

شما به روسیه نمی‌روید تا بازی‌های تیم ملی را ببینید؟

نه، من در خانه و از پای تلویزیون بازی‌های تیم ملی را می‌بینم و با نتایج و بردهایش عشق می‌کنم اگر خدایی نکرده هم نتیجه‌ای نگیریم حرص و جوش خودم را پای تلویزیون می‌خورم به هر حال ما بعداز 20 سال در جام‌جهانی پیروز شویم و انتظارات مردم هم بالا رفته است.

با اینکه پیش‌بینی کردن بسیار سخت است اما چقدر احتمال می‌دهید که تیم ملی بتواند از گروهش صعود کند؟
من فکر می‌کنم از دو بازی آینده اگر یک امتیاز هم بگیریم شانس زیادی برای صعود خواهیم داشت، واقعاً نمی‌دانم درباره بازی با اسپانیا چه بگویم و آن را نمی‌توانم پیش‌بینی کنم اما می‌دانم کار بسیار سختی خواهیم داشت.

به جزء تیم ملی ایران شما در جام‌جهانی طرفدار کدام تیم هستید؟

من به شخصه طرفدار تیم ملی آلمان و برزیل هستم هر چند که شاید این دوره یک تیم پدیده قهرمان جام‌جهانی شود چرا که در بازی‌های دور اول تیم‌های مدعی نتایج خیلی خوبی نگرفتند و هر چند که شاید در مراحل بالاتر عملکرد این تیم‌ها بهتر شود. فقط خدا کند که تیم‌های مدعی تا مراحل بالا به هم نخورند. همین تیم فرانسه که این همه درباره آن صحبت می‌شد دیدید که مقابل استرالیا خیلی بازی خوبی انجام نداد من بازی این تیم را دیدم و به نظرم استرالیا هم خیلی خوب بازی کرد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس