کد خبر 866063
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۱:۳۶
دانش آموزان

مسئولان استان لرستان ماجرای دروغین تعرض به ۶ دانش آموز لرستانی را تشریح کردند.

به گزارش مشرق، خبرنگار یک رسانه سراسری روز گذشته با مطرح کردن شایعه تعرض به ۶ دانش آموز در لرستان، موجی از نگرانی و تشویش در استان و کشور ایجاد کرد.

این خبرنگار در مطلبی که منتشر کرد گفت: یکی از همکاران رسانه‌ای خبر داد که گویا در لرستان شش دانش آموز مورد تعرض قرار گرفته‌اند و بابت این موضوع شکایت هم ثبت شده اما نهادهای مربوطه مثل بهزیستی و مرکز اورژانس اجتماعی مدعی هستند محتوای شکایت محرمانه هست و اطلاع رسانی نمی‌کنند.البته خبر هنوز رسما تائید نشده.

بازی با آبروی مردم لرستان

بعد از انتشار این توئیت، رسانه‌های نزدیک به دولت شروع به بازنشر این شایعه کردند و حتی برخی از این رسانه‌ها پا را فراتر گذشته و از قطعیت این موضوع سخن گفتند.اما امروز، مسئولان بهزیستی، اورژانس اجتماعی، آموزش و پرورش و دادگستری قویا این موضوع را تکذیب کردند.

در تماس تلفنی با مسئول اورژانس اجتماعی لرستان، وی خبر منتشر شده را کذب دانست و عنوان کرد: هیچ‌گونه تماس تلفنی از سراسر استان لرستان مبنی بر بروز چنین اتفاقی با اورژانس اجتماعی گرفته نشده است و این موضوع واقعیت ندارد.

دروغی به نام تعرض

حجت حق‌نظری رئیس بهزیستی شهرستان خرم‌آباد نیز تعرض به دانش‌آموزان را تکذیب و بیان کرد: هیچ شکایتی مبنی بر تعرض به دانش‌آموزان به اداره بهزیستی ارجاع داده نشده و پرونده‌ای تشکیل نشده است و این موضوع واقعیت ندارد.

وی افزود: بعد از شنیدن این موضوع با خبرنگاری که این  خبر را انتشار داده بود تماس گرفتیم و از منبع خبرش سئوال کردیم که جواب داد یکی از دوستانم در لرستان این خبر را به من داده و حاضر نشد اسم دوستش را هم بگوید!

رئیس بهزیستی شهرستان خرم‌آباد گفت: سازمان بهزیستی استان از طریق دستگاه قضایی شکایتی را از شایعه‌سازان به‌علت انتشار این خبر به دستگاه قضا تحویل داده است.

پیگیری قضایی عامل انتشار خبر دروغ

فرید بهرامی معاون تربیت‌بدنی و سلامت آموزش و پرورش لرستان نیز این خبر تعرض به ۶ دانش‌آموز در استان لرستان را کذب دانست و اظهار داشت: تاکنون هیچ‌گونه گزارشی مبنی بر صحت این موضوع به آموزش و پرورش گزارش نشده و این موضوع کذب است.

رضا زینی‌وند مدیرکل آموش و پرورش استان لرستان نیز با اشاره به واقعیت نداشتن تجاوز به ۶ دانش آموز در لرستان اظهار داشت: پس از دیدن این خبر در شبکه‌های اجتماعی موضوع را از بهزیستی و اورژانس اجتماعی پیگیری کردم که این دو دستگاه موضوع را تکذیب کردند.

وی افزود: شایعه‌سازان عنوان کرده بودند که دانش‌آموزان شکایت خود را به بهزیستی و اورژانس اجتماعی دادند که واقعیت نداشت و این موضوع تکذیب می‌شود. منتشرکنندگان این خبر کذب پیگیری قضایی می‌شوند و اجازه نمی‌دهیم با آبروی استان بازی شود.

دریغ از یک عذرخواهی!

علی سبزواری مدیر روابط‌عمومی و معاون دادگستری لرستان نیز با بیان اینکه هیچ گونه شکایتی مبنی بر تجاوز به دانش آموزان لرستانی به مراجع قضایی و دفاتر دادستانی در مرکز استان و کل حوزه‌های قضایی اعلام نشده است و این موضوع صحت ندارد.

وی افزود: اقدامات قضایی حوزه دادستانی درباره منتشرکنندگان خبر صورت خواهد گرفت.

حالا که بعد از یک شایعه بی‌اساس که با آبروی مردم یک استان بازی شده و سبب ناراحتی و اعتراض مردم به این خبرنگار شده و مسئولان لرستان هم این موضوع را قویا تکذیب کردند، امروز این خبرنگار مطلبی دیگر منتشر کرد و بدون اینکه از مردم شریف لرستان عذرخواهی کند، توضیحی کوتاه داده و در آخر هم نوشت خوشبختانه این خبر صحت نداشته و توئیت قبلی را پاک کردم!

اعتراض مردم و درخواست برخورد قضایی

محمد حسنوند یکی از شهروندان خرم آبادی در مورد این شایعه و بازی با آبروی مردم استان لرستان اظهار داشت: به خاطر این شایعه که از روز گذشته تاکنون در تعدادی رسانه‌های خاص منتشر شده، نگرانی‌های زیادی در بین مردم استان ایجاد شد و حتی خیلی از دوستان و فامیل که خارج از استان هستند با ما تماس گرفته و پیگیر این موضوع شدند.

وی افزود: خوشبختانه امروز مسئولان استان این موضوع را تکذیب کردند اما دیدیم که فرد شایعه پرداز به خاطر این مطلب کذب که آبروی لرستان را زیر سئوال برد از مردم استان عذرخواهی نکرد.

این شهروند خرم آبادی عنوان کرد: چطور می‌شود موضوعی به این مهمی را بدون سند و تنها بر اساس شنیده‌ها منتشر کرد؟ آیا هر شنیده‌ای را می‌شود انتشار داد و بعد هم راحت گفت واقعیت نداشت؟!

وی بیان کرد: از مسئولان قضایی می‌خواهیم با فرد خاطی برخورد قاطع کنند چراکه با آبروی مردم یک استان بازی کرده است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۲۱:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۸
    11 0
    چرا وزارت اطلاعات خواب است؟ این همه انتشار خبر پی در پی تجاوزات آنهم به صورت یکطرفه و بدون مشخص بودن متجاوز چه معنایی جز یک بازی خطرناک امنیتی دارد؟
  • P IR ۲۲:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۸
    6 0
    تا پاییز خبر تجاوز به دانش آموزان همه جا رو پر میکند دریغ از اینکه بدانن تابستان است و مدارس تعطیلن..

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس