کد خبر 865922
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۵
مرز مکزیک و آمریکا

اجرای سیاست جدید مهاجرتی «دونالد ترامپ» در مرز آمریکا با مکزیک موجب جدا شدن دست کم دو هزار کودک از خانواده ها شده است.

به گزارش مشرق، بنا بر سیاست تازه دولت ترامپ، اشخاصی که به طورغیر قانونی از مرز مکزیک وارد خاک آمریکا بشوند دستگیر و تحت پیگرد قضایی کیفری قرار می گیرند و فرزندان آنها به مراکز اسکان موقت فرستاده می شوند.

بیشتر بخوانید:

ماجرای ترامپ، فاحشه‌ها و تخت‌خواب باراک اوباما +عکس و فیلم

بنابر بر آمار رسمی دولت آمریکا، تا به حال حداقل ۲۰۰۰ کودک که به همراه والدین‌شان به طور غیرمجاز وارد خاک آمریکا شده بودند جدا و در مراکز موقت اسکان یافته اند.

در همین رابطه نیوجرسی و تگزاس شب گذشته صحنه برپایی تظاهرات های اعتراض آمیز در واکنش به اجرای سیاست های مهاجرتی ترامپ و جدایی دست کم دو هزار کودک از خانواده ها در نتیجه این سیاست ها بود.

دموکرات ها و فعالان حقوق بشر حضوری چشمگیر در این اعتراضات دارند. روز یکشنبه به مناسبت روز پدر در آمریکا گروهی از نمایندگان دموکرات کنگره به یکی از بازداشتگاه های پلیس مهاجرت در ایالت نیوجرسی رفتند تا وضع زندگی کودکان در آن را از نزدیک مشاهده کنند.

در ایالت تگزاس هم سناتور دموکرات «جف مرکلی» (دموکرات از ایالت اورگان) و شماری از نمایندگان دموکرات کنگره از یکی از مراکز مرزبانی آمریکا که محل نگهداری کودکان مهاجران غیرمجاز است بازدید کردند. هم زمان، در تورنیلوی تگزاس معترضان در نزدیکی یک اردوگاه اسکان موقت این کودکان اقدام به راهپیمایی کردند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس