کد خبر 865611
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۰:۱۵
یمن

یک منبع نظامی در ارتش یمن از شبه‌نظامیان وابسته به ائتلاف سعودی که از دو روز پیش در جنوب استان الحدیده محاصره شده‌اند، خواست خود را تسلیم کنند.

به گزارش مشرق، یک منبع نظامی در ارتش یمن امروز یکشنبه اعلام کرد که ارتش و کمیته‌های مردمی در جبهه ساحل غربی یمن،‌ از شبه‌نظامیان وابسته به امارات و عربستان خواستند خود را تسلیم کنند.

بیشتر بخوانید:

آغاز فعالیت دولت جدید اردن با مجیزگویی آل سعود

از دو روز پیش که حمله جدید عربستان و امارات به نام «پیروزی طلایی» به جنوب شهر الحدیده ناکام ماند، شبه‌نظامیان وابسته به ائتلاف سعودی در سه منطقه محاصره شده‌اند و ارتباط آنان با خط پشتیبانی قطع شده است. 

به گزارش «متابعات»، ارتش یمن از شبه‌نظامیان وابسته به عربستان خواسته است که بعد از دو روز محاصره بدون اینکه مجروحان درمان کافی دریافت کنند، خود را تسلیم کنند. به گفته ارتش یمن، اشغالگران سعودی و اماراتی توجهی به نیروهای محاصره شده خود نخواهند کرد و آنان حتی کشته‌های خود را نتوانسته‌اند دفن کنند و به همین دلیل متعفن شده‌اند.

برخی منابع خبری از امکان حضور عناصری خارجی از جمله آمریکایی یا فرانسوی و سعودی در میان محاصره شدگان خبر داده‌اند اما هنوز منبع رسمی این خبر را تأیید نکرده است. 

روز گذشته منابع یمنی گفتند که «نیروهای متجاوز در برخی نقاط محاصره‌اند و نتوانسته‌اند خط امداد خود را حفظ کنند و اکنون فقط از طریق دریا کمک دریافت می‌کنند».  مرکز اطلاع‌رسانی انصارالله یمن در توییتر خود اعلام کرد: خط امداد و پشتیبانی دشمن از سه نقطه «الفازه»، «الجاح» و «الدریهمی» قطع شده و تنها راه باقی‌مانده برای آنان، مسیر دریا است.

به گفته این منبع یمنی، محاصره نیروهای اشغالگر در ساحل غربی یمن در جنوب استان الحدیده از چند محور انجام می‌شود و تمام خطوط امدادی و پشتیبانی آنان قطع شده است. این محاصره نتیجه تاکتیک ارتش و کمیته‌های مردمی یمن برای مقابله با حمله اخیر ائتلاف سعودی-اماراتی به جنوب شهر الحدیده و فرودگاه این شهر است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۱:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۷
    9 47
    رو که نیست سنگ پای قزوینه! الان نیروهای ائتلاف رسیدن به 10 کیلومتری حدیده و مشرق همچنان در رویا به نزدیکی های ریاض رسیده!!!!
    • احمد IR ۲۲:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۷
      32 2
      نیروهای آمریکایی و انگلیسی و فرانسوی که به ائتلاف سعودیها پیوستن هنوز نتونستن یه دونه شهر رو از یمنیها بگیرن. اونوقت چهار تا بی شرف هنوز فکر می کنن. آمریکا و اسرائیل و عربستان از خدا بزرگترن!!
    • IR ۲۲:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۷
      17 1
      آره اما چه رسیدنی! هر چی تعارفشون می کنند که وارد بشند خب ...
  • IR ۱۵:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۸
    3 2
    حدیده زمانی سقوط کرد که شهر مخا سقوط کرد بدون موشک های دوش پرتاب و ضدزره چقدر میتوان مقاومت کرد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس