صفحه نخست

رسانه های حامی دولت که پیش از این «نقد امام معصوم را نیز جایز می دانستند»! از یادآوری بدعهدی کدخدا! و سراب برجام آشفته شده و به اشعار انتقادی مداح روز عید فطر حمله کردند.

سرویس سیاست مشرق - روزانه می‌توان از لابه‌لای گزارش‌ها و عناوین خبری رسانه‌های مکتوب و حتی غیر مکتوب، نکات قابل‌توجهی استخراج کرد؛ موضوعاتی که می‌تواند برای مخاطبین قابل‌استفاده و محوری برای تحلیل باشد، در گزارش روزانه "ویژه‌های مشرق" نکات و تأملات قابل‌استخراج از رسانه‌ها برای مخاطبین عرضه خواهد شد؛ با «ویژه‌های مشرق» همراه شوید.

*******

حمله گازانبری به میثم مطیعی؛ جماعتی که نمی خواهند صدای مردم را بشنوند

«میثم مطیعی» مداح اهل بیت در مراسم نماز عید فطر، اشعاری در مدح ماه مبارک رمضان، توجه مسؤولان به مشکلات اقتصادی، بدعهدی آمریکا، تجربه پرهزینه برجام، توجه به اقتصادی مقاومتی به جای اقتصادی نفتی و...را خواند.

نکته قابل تأمل اینجاست که در اشعار مطیعی، هر سه قوه مجریه، مقننه و قضاییه مورد خطاب قرار گرفت. اشعار مطیعی با تشویق ها و تکبیرهای مکرر مردم همراه بود. در حقیقت این شعر، حرف دل مردم و به عبارتی صدای مردم بود.

اما رسانه های حامی دولت که پیش از این «نقد امام معصوم را نیز جایز می دانستند»! از یادآوری بدعهدی کدخدا! و سراب برجام آشفته شده و به این مداح اهل بیت حمله کردند.

در همین رابطه روزنامه آرمان در مطلبی با عنوان «پشت پرده اشعار مطیعی مداح» نوشت:

«باز هم تریبونی برای دلواپسان؛ باز هم در روزی که همگان طلب وحدت می‌کنند و تریبون‌داران دلواپس در مسیر تضعیف وحدت شعرخوانی می‌کنند و باز هم میثم مطیعی! مداحی که برای کسب شهرت راهی جز هجمه به آنانی پیدا نکرد که مورد تایید اکثریت افراد جامعه هستند. او شعرخوانی می‌کند و اندکی احسنت‌گویان او را تشویق می‌کنند تا به‌ زعم خودشان، انتقادات پنهان بماند. البته باید در نظر داشت که از این مداح نباید انتظار حمایت از دولت و دکتر حسن روحانی داشت چرا که طیف‌های گسترده‌ای در دانشگاه امام صادق برای عدم موفقیت او در سال‌های ۹۲ و ۹۶ تلاش کرده بودند».

روزنامه شرق نیز در مطلبی با عنوان «کنایه به صف اول در نماز عید فطر» نوشت:

«مطیعی در نماز عید فطر امسال باز با ترجیع‌بند «صف اول» با حرکاتی که به اشعارش شور حماسی می‌داد، مجددا دوباره به رئیس‌جمهور و دولت تاخت و باز هم برجام را مورد نقد قرار داد... صف اول از عید فطر سال ۹۶ آغاز شد. مطیعی قبل از خطبه‌های عید فطر سال گذشته شعری را با ترجیع‌بند «صف اول» خوانده بود که با واکنش‌های جدی‌تری نسبت به امسال مواجه شد... محمدرضا عارف در صفحه توییتر خود در واکنش به شعر خوانده‌شده پیش از اقامه نماز عید فطر، نوشته بود:"سپردن تریبون‌های رسمی و ارزشی نظام که باید وحدت‌آفرین باشد به افراد وحدت‌شکن، اوج بدسلیقگی است"...مطیعی، دانش‌آموخته دکترای دانشگاه امام صادق است. او علاوه بر مداحی، در موضوعات سیاسی هم با همان سبک مداحی و سینه‌زنی، به اجرای برنامه می‌پردازد. موضوعات یمن، سوریه و مدافعان حرم ازجمله این مداحی‌های سیاسی است. با وجود انتقادهای گسترده‌ای که سال گذشته از شعرخوانی مطیعی صورت گرفت، امسال نیز دوباره او را به این مراسم دعوت کردند».

روزنامه جمهوری اسلامی نیز در مطلبی نوشت: «شعرخوانی علیه دولت در نماز عید فطر تهران امسال هم برای دومین سال پیاپی ادامه یافت. این‌بار مداح جوان به جای آنکه به ترامپ که آمریکا را از برجام خارج کرد حمله کند، خودی ها را زیر آتش گرفت».

گویا حمله به جای پاسخ منطقی و کارشناسی به جزو لاینفک رفتار رسانه های حامی دولت تبدیل شده است.

دولت اشتغال ایجاد کرد اما برای کارگران فرانسوی!

روزنامه اعتماد در مطلبی نوشت: «کارلوس گون، رییس گروه رنو – نیسان جمعه گذشته در جمع سهامداران این خودروساز فرانسوی – ژاپنی رسما اعلام کرد که "با وجود احتمال تحریم‌های امریکایی علیه شرکتش اما در ایران می‌ماند و در عین حال اقداماتی را برای اجتناب از ریسک مجازات‌های امریکا به دلیل نقض تحریم‌ها اتخاذ خواهد کرد".خبری کوتاه و در عین حال امیدوارانه در خصوص بقای همکاری یک برند اروپایی – آسیایی با ایران آن هم در زمانی که بازار خودروی ایران بعد از اعلام خروج برندهای اروپایی و آسیایی وارد فاز جدیدی شده است».

گفتنی است ایران پس از فرانسه و برزیل، سومین بازار بزرگ فروش محصولات رنو است و به تنهایی حدود ۸۰ درصد از فروش خاورمیانه‌ای این شرکت را به خود اختصاص داده است.
روحانی- بهمن ۹۴- در گفت‌وگوی زنده تلویزیونی در توضیح تدابیر دولت برای حل معضل بیکاری در کشور گفته بود: «:رئیس‌جمهور فرانسه در نشست خبری به صراحت اعلام کرد که یکی از اهداف ما در ایجاد رابطه با ایران‌اشتغال جوانان ایرانی است»!.
با اظهارات مقامات شرکت فرانسوی رنو مشخص شد که دولت آقای روحانی درحال ایجاد ‌اشتغال است، اما برای کارگران فرانسوی!

تقلای اصلاح طلبان برای تاسیس «لانه جاسوسی شماره ۲»

روزنامه آفتاب یزد در مطلبی با عنوان «فرصت دوباره برای افتتاح دفتر اتحادیه اروپا» نوشت: «یک نماینده پارلمان اروپا پیشنهاد تاسیس دفتر اتحادیه اروپا در تهران برای افزایش همکاری در دوران پساخروج ایالات متحده را داده است».

این روزنامه اصلاح طلب در ادامه نوشت: «در حالی که مقامات آمریکایی بارها اعلام کرده اند به دنبال تشکیل یک ائتلاف بین المللی علیه ایران هستند تا رژیم تحریم ها به شکلی همه جانبه علیه تهران اجرا شود، افتتاح دفتر اتحادیه اروپا در تهران می تواند این سناریو را تا حد بسیار زیادی با چالش روبرو کند و اجماععلیه تهران را به طور کامل نشدنی کند».

روزنامه های اصلاح طلب تلاش زیادی برای افتتاح دفتر اتحادیه اروپا در تهران به بهانه برقراری مراودات اقتصادی دارند. بررسی اظهارات «تهیه‌کننده سند راهبردی اتحادیه اروپا درباره روابط با ایران»، این رویکرد اصلاح طلبان را رمزگشایی می کند.

ریچارد هاویت (تهیه‌کننده سند راهبردی اتحادیه اروپا درباره روابط با ایران) در سال ۹۵ گفته بود: «توافق هسته‌ای، یک نقطه عطف بود؛ هرچند که همه مشکلات ما با ایران درباره اسرائیل، دموکراسی و حقوق بشر حل نشده است...ما باید دفتر نمایندگی اتحادیه اروپا را در تهران افتتاح کنیم و گفت‌وگو درباره حقوق بشر در ایران را از سر بگیریم. پیشرفت واقعی در زمینه حقوق بشر امکان‌پذیر است. نیروهایی در داخل ایران، درحال اعمال فشار بر حاکمیت هستند و ما امیدواریم گزارش ما نیز باعث پیشرفت در این زمینه شود... اکنون اروپا در ایران نفوذ دارد ولی آمریکا از این نفوذ برخوردار نیست. ما می‌خواهیم از این اهرم استفاده کنیم و به جنگ در سوریه و یمن پایان دهیم و به سوی ساختار جدید امنیتی در خاورمیانه حرکت کنیم».

در پیش‌نویس قطعنامه «راهبرد اتحادیه اروپا درباره ایران» - فروردین ۹۳ - از هیئت‌های پارلمانی اروپا خواسته شده تا در سفر به ایران با منتقدان حکومت، فعالان جامعه مدنی و زندانیان سیاسی ایران ملاقات داشته باشند. علاوه‌بر این در متن پیش‌نویس قطعنامه موسوم به «نقشه راه عادی‌سازی روابط اتحادیه اروپا با ایران پس از برجام» آمده است: «میراث انقلابی ایران و قانون اساسی آن به عنوان یک دولت اسلامی نباید به عنوان مانعی بر سر راه یافتن زمینه‌های مشترک درخصوص دموکراسی و حقوق بشر قلمداد شود». این عبارت، حاوی این پیام است که قانون اساسی ایران (بعنوان یک دولت اسلامی) مغایر حقوق بشر و دموکراسی است! لذا تلویحا خواسته شده که پوسته آن را حفظ کنیم و از عمل به آن چشم بپوشیم!

برخی از رسانه‌های حامی دولت و روزنامه‌های زنجیره‌ای تاکید دارند که افتتاح دفتر اتحادیه اروپا در تهران به گسترش روابط اقتصادی و دیپلماتیک خواهد انجامید. این ادعا در حالی است که اتحادیه اروپا حتی پس از برجام نیز به اقدامات خصمانه خود علیه ملت ایران ادامه داده است و هیچ تغییر رفتاری در این خصوص مشاهده نشده است.

«فدریکا موگرینی» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در روزهای گذشته گفته بود: عزم ما برای حفظ توافق هسته‌ای، در راستای منافع آمریکاست.

غرب از طریق حفظ رژیم تحریم‌ها و ساخت معادله‌های «تحریم، هسته‌ای»، «تحریم، منطقه» «تحریم، موشک»، «تحریم، حقوق بشر» و «تحریم، امنیت اسرائیل» می‌کوشد با کمک شبکه همکار داخلی (جریان غربگرا) ابتدا ایران را وادار به پذیرش نُرم‌های آمریکا نموده و سپس ایران اسلامی و انقلابی را در نُرم‌های جهانی‌سازی، بی‌هویت کند.

این یعنی استمرار روند «هسته‌ای رفت، تحریم‌ها ماند» در حوزه‌های دیگر. غرب درپی آن است تا «دستاورد تقریبا هیچ برجام برای ایران» را تکرار کند. بر همین اساس، دفتر اتحادیه اروپا، نه مرکزی برای «گسترش روابط اقتصادی و دیپلماتیک» بلکه در حقیقت لانه جاسوسی شماره ۲ است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 28
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 8
  • محمد IR ۱۶:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۷
    زود باش توله افسادی با فیلتر شکن دست به کار شو مشرق علیه ارباب هات مطلب گذاشت بدو بجنب وگرنه از استخون خبری نیست :)
    • IR ۱۷:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۷
      میثم مطیعی شد مردم؟ چرخی تو جامعه بزن تا ببینی از چه اقلیتی حرف میزنی
    • IR ۲۱:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۷
      خوشم میاد حتی شعرهایش رو هم نه خوندید و نه گوش دادید همین جوری فقط دهن باز میکنید قران به شمادمیگه فی قلوبهم مرض
  • IR ۱۶:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۷
    84 3
    مردم نابود شدن با این گرونی ها
  • IR ۱۶:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۷
    برجام سراب بود. سراب سیراب نمی کند. درود بر حاج میثم مطیعی
    • علی IR ۱۶:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۷
      چه سود که مردم نااگاه و بعضا دنیا پرست ما باز به همین جماعت رای میدند.
    • IR ۱۷:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۷
      به سراب توهین نکن
    • محمد IR ۱۹:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۷
      20 38
      خوبه توله افسادی افرین فعال شدی بعد صرف جیره ارباب باید با وی پی ان منفی بدی :)
  • ۱۶:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۷
    به به. چه جالب. خبرهای خوب اینطوری بفرست مشرق جان
  • IR ۱۶:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۷
    اصلاحات نوکران حلقه به گوش غرب
  • علی IR ۱۶:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۷
    خدا ریشه این دولت بی خاصیت را بکند و به زودی دولتی انقلابی روی کار آورد
  • IR ۱۶:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۷
    ننگ بر اسلاحات
  • IR ۱۷:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۷
    مشرق روغ پرداز
    • IR ۱۷:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۷
      معلومه بدجوری سوختی
    • Mohammad Reza US ۱۷:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۷
      54 94
      مرگ بر امریکا مرگ بر انگلیس مرگ بر صهیونیستهای ملعون مرگ بر منافقین گذشته و حال مرگ بر لیبرالها و افکار پوسیده آنها مرگ بر خائنین و خود فروختگان وطنی
  • IR ۱۷:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۷
    همینجوری کیروش رو پرت میدین آسمون یکدفعه دیدین به افتخار دهها میلیارد پول یامفت بیت المال از اون بالا یک صاعقه بودار ول داد روتون
  • ابوطالبی عسلویه IR ۱۷:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۷
    سلام اسعدالله ایامکم جزاک الله خیرا مخاطب ایشان تمام قوا چه لشکری جه کشوری بو وزبان حال مردم جانا سخن از زبان ما میگویی
  • IR ۱۷:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۷
    چون منتقد دولت اشکالات دولت و مسئولین رو گفته باید بهش حمله کنن والا شبانه روز خود دولتیها و دوستانشون از مدیریت کشور شکایت دارن.
  • IR ۱۸:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۷
    الآن خیلی وقته مصاحبه تلویزیونی انجام نشده . بازم رشیدپور بشه مجری و روحانی زل بزنه تو دوربین و چشمهای مردم بگه بزرگترین دستاورد ما بعد از برجام تورم تکرقمیه . بسم الله
  • IR ۱۸:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۷
    تو روزنامه آرمان نوشته بود دکتر حسن روحانی!!! مگه دکتراش ... نبود؟
  • علی IR ۲۰:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۷
    درود بر میثم مطیعی
  • IR ۲۱:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۷
    زنده باد میثم مطیعی.
  • رضا IR ۲۱:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۷
    احسنت بر دکتر مطیعی. حرف دل دلسوزان مملکت رو زدی
  • DE ۲۲:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۷
    16 2
    الی برکت الله
  • IR ۱۱:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۸
    9 210
    درود بر آقا میثم .مچکریم
  • IR ۱۱:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۸
    درود بر آقا میثم .مچکریم
  • IR ۱۲:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۸
    نتیجه رای حرام. برجام بی محتواست. مومنین انقلابی هرگز با فتنه گران وطنفروش وحدتی ندارند.
  • DE ۱۳:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۸
    6 1
    الی برکته الله

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس