آذری جهرمی

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به رگولاتوری دستور داد: انتشار پیام دروغ اختصاص اینترنت رایگان به مشترکان یکی از اپراتورهای تلفن همراه پیگیری و رسیدگی شود.

به گزارش مشرق، در پی انتشار پیام جعلی در شبکه های اجتماعی با عنوان استفاده از کد دستوری خاصی برای بهره مند شدن از حجم رایگان اینترنت مشترکان اپراتور اول به مناسبت عید سعید فطر، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی دستور داد تا با شناسایی ارسال کننده این پیام جعلی و معرفی آن به مقامات قضایی، تعداد مالباختگان احتمالی را شناسایی کند و راهکار فوری برای حل این موضوع ارایه شود.

آذری جهرمی فرآیند فعال سازی این گونه سرویس ها در اپراتورهای تلفن همراه را دارای اشکال دانست و خواستار رسیدگی و رفع این مشکل شد.

بیشتر بخوانید:

طی چند روز گذشته و همزمان با عید سعید فطر، پیامی در شبکه های اجتماعی منتشر شد مبنی بر اینکه اپراتور اول به این مناسبت با استفاده از کد دستوری *100*2*6*5*1# به میزان 120 گیگ حجم اینترنت رایگان اختصاص خواهد داد، مشترکانی که فریب این پیام جعلی را خورده اند عضو یک سرویس حجمی با ارزش مالی بیش از 200 هزار تومان شده اند که این مبالغ در صورتحساب آنها لحاظ شده است. 

همراه اول همان زمان در اطلاعیه‌ای جعلی بودن این پیغام را اعلام کرد اما برای برخی از مشترکان کار از کار گذشته بود و مبالغی را متضرر شده بودند.

در گذشته نیز چنین سوء استفاده‌هایی از مشترکان تلفن همراه شده بود برای مثال در مقطعی شبیه این پیغام دست به دست می‌شد که حاوی کد کمک به خیریه و عتبات بود؛ اما هیچ‌گاه این پیغام‌ها پیگیری نشده بودند و اساسا کسی راهی را برای رسیدگی به این شکایات و شکایت‌های مشابه در اپراتورها متصور نبود.

به نظر می رسد با توجه به طرح موضوع و دستور وزیر برای رسیدگی، مالباختگان احتمالی خود نیز می‌توانند شکایت خود را به سامانه 195 وزارت ارتباطات اعلام کنند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۶:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۷
    1 22
    مملکت نیست که گلستانه
    • IR ۱۷:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۷
      17 0
      نظر ندی خیلی سنگین تری ، کد مذکور برای خرید اینترنت یکساله به حجم 120 گیگه .
  • IR ۱۸:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۷
    5 0
    اصولا طمع و مفت خوری و ... چیز خوبی نیست و آدم را خیلی راحت در دام می اندازد .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس