کد خبر 865493
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۱
عطوان

تحلیلگر مشهور جهان عرب با اشاره به نبرد الحدیده به مقاومت سرسختانه رزمندگان انصارالله در برابر متجاوزان ائتلاف عربی-غربی پرداخت.

به گزارش مشرق، عبدالباری عطوان تحلیلگر مشهور جهان عرب در مطلبی در رای الیوم با اشاره به نبرد الحدیده در ساحل غربی یمن آورده است: جنگی که سه سال از آن می گذرد و قبل از آن جنگهایی که حوثی ها با علی عبدالله صالح و نیروهایش داشتند، ثابت کرده است که تسلیم و سازش در قاموس انصارالله یمن جایی ندارد. ممکن است که تحت شرایطی از جبهه ای عقب نشینی کنند اما جنگ در جبهه های دیگر را ادامه می دهند و بر زمین گذاشتن سلاح و تسلیم شدن هرگز نزد آنها معنایی ندارد.

بیشتر بخوانید:

امیر عبداللهیان: متجاوزان جنگ را در یمن باخته‌اند

وی در ادامه با هشدار درباره بستن شدن بندر الحدیده و تخریب آن بیان کرد: این به مفهوم فاجعه انسانی است که هشت میلیون یمنی را در معرض خطر گرسنگی قرار می دهد.

عطوان نوشت: اخباری که ائتلاف سعودی از الحدیده مخابره می کنند قابل اعتماد نیست زیرا فقط از سوی رسانه های این ائتلاف و امپراتوری رسانه ای آن با توجه به ضعف رسانه ای انصارالله است اما سقوط شهر و پایان جنگ آن بی اساس است. علی رغم وجود اخباری مبنی بر بمباران شدید و حملات زمینی و دریایی ائتلاف سعودی و پیوستن نیروهای حزب اصلاح اما جنگ الحدیده به طول می انجامد.

این تحلیلگر عرب می نویسد: با وجود اینکه حوثی ها با نیروی نظامی جباری که قدرت آنها در برابر آن کمتر است می جنگند اما آنها در موضع دفاع هستند و طبق تئوری های نظامی در این موقعیت ۵ نفر از تازیان نیاز است تا یک مدافع را از پای دربیاورد یا بازداشت کند. مهمتر و خطرناکتر از آن این است که حوثی ها نیروهای مهاجم را به جنگ شهری فرسایشی بکشانند که در این صورت بر تعداد تلفات مهاجمان ائتلاف سعودی و متحدان آنها( نیروهای فرانسوی) افزوده خواهد شد.

وی بیان کرد: نمی دانیم که شهر الحدیده چه زمانی سقوط خواهد کرد و چقدر نیروهای ائتلاف برای تحقق این هدف زمان نیاز دارند و واکنش جامعه بین المللی در صورت افزایش تعداد تلفات غیرنظامیان و افزایش رنج های آنها چه خواهد بود اما آنچه به خوبی می دانیم این است که حوثی ها شکست ناپذیرند و به جنگ ادامه خواهند داد و جنگ را به جنگ سخت تر سوق می دهند یعنی جنگ کوهستانی که حوثی ها در آن مهارت بالایی دارند و این اولا به دلیل تجربه و دیگری به دلیل وجود بستر عظیم در حمایت از آنهاست.

عطوان اعلام کرد: حوثی ها هنگامی از عدن عقب نشینی کردند که دریافتند که توان دفاع از آن را ندارند و شاید از الحدیده هم به همین دلیل عقب نشینی کنند اما آنها در جنگ های شهری بسیار ورزیده و خبره شده اند و می دانند که الحدیده خط دفاع قوی برای دفاع از صنعا در مرحله بعد است.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۵:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۷
    2 19
    باز این حرف زد!
    • IR ۱۶:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۷
      15 0
      ۱۵:۲۹ :باز تو نظر دادی؟
  • GR ۰۵:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۸
    5 0
    ولی با سقوط الحدیده ، انصار الله باید به صعده بره راه دیگری ندارن ، اون قسمتهای ساحلی که شاید بتونن با جنگ فرسایشی حفظشون کنن با وجود حضور نیروهای ائتلاف کمک رسانی از ان سواحل برای حوثی ها نیز امکان پذیر نیست...
  • IR ۱۶:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۸
    4 0
    خدا خودش کمکشون کنه.مرگ بر آل سعود و مزدورانش

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس