تلویزیون

چندین سال است که یکی از مجریان تلویزیون ابتکار جالبی را در همه ­ی برنامه های خود به کار می­ بندد که می توان گفت با این ابتکار خود در مسیر عینیت یافتن وصایای امام و نظر رهبری عمل می کند...

گروه جهاد و مقاومت مشرق - امیرحسین انبارداران،‌ نویسنده و ناشر دفاع مقدس در مطلبی به معرفی کتاب های دفاع مقدسی از سوی یک مجری تلویزیون اشاره کرده و مطالبی را در این زمینه در اختیار مشرق قرار داده است:

چندین سال است که یکی از مجریان برنامه های اجنماعی و مذهبی تلویزیون ابتکار جالبی را در همه ­ی برنامه های خود به کار می­ بندد که می توان گفت با این ابتکار خود در مسیر عینیت یافتن وصایای بنیانگذار کبیر جمهوری اسلامی ایران و نیز رضایت خاطر رهبر معظم انقلاب عمل می کند.

سیدکمال هاشم زاده مجری شبکه قرآن سیمای جمهوری اسلامی ایران مبتکر این کار است که با انجام آن قطعاً لبخند رضایت خانواده های معظم شهیدان و ایثارگران را بر رخساره آسمانی ایشان می نشاند.

گفتگو با سیدکمال هاشم زاده را هم بخوانید:

با یاد شهدا حال مخاطبانم را «خوب» می‌کنم

اهالی فرهنگ و رسانه به خوبی از تأکید و عنایت مکرر رهبر معظم انقلاب به کتاب بالاخص کتاب دفاع مقدس باخبرند و می دانند که آن فرزانه حکیم همواره بر معرفی شایسته کتاب دفاع مقدس اصرار دارند، تا جایی که به این مضمون فرموده اند؛ کتاب دفاع مقدس آنقدر مهم است که من حاضرم اعلام کنم شما بیایید در همین حسینیه {امام خمینی} نمایشگاه بزنید تا من اعلام کنم و مردم بیایند از شما کتاب بخرند.

شاید سیدکمال هاشم زاده راضی نباشد راقم این سطور به این حرکت مجاهدانه او بپردازد اما بنا بر توصیه های دینی، موظف هستیم کارهای خوب و پسندیده را معرفی کنیم. لذا وظیفه است تا در مقام مدیرمسئول یک انتشارات اختصاصی دفاع مقدس در بخش خصوصی، و نیز نویسنده بیش از سی کتاب در این حوزه از این اقدام ارزشمند سپاسگزاری نمایم.

هاشم زاده امسال هم در برنامه سحرگاهی خلوت انس از شبکه قرآن تلویزیون ترک عادت نکرد و در اجرای هفتمین سال پیاپی این برنامه هر شب یک کتاب دفاع مقدس را به مخاطبان فرهیخته و شب زنده دار خویش معرفی کرد، ضمن اینکه در برنامه ماه سپید برج میلاد تهران هم که از شبکه سه سیما پخش می­شد به این ابتکار ارزشمند استمرار بخشید که این حرکت باعث امیدواری فعالان این عرصه بود.

شایان ذکر است که بخش کثیری از فعالان حوزه نشر خصوصی کتاب دفاع مقدس در صدد بودند تا با امضای یک طومار – طوماری که پیراهن خونین یک بسیجی شهید هشت سال دفاع مقدس بود – و ارسال آن به دفتر جناب آقای علی عسگری ریاست سازمان صدا و سیما از این حرکت ارزشمند جناب هاشم زاده قدردانی کنند اما این مجری باصفا با خواهش و تمنا از انجام این حرکت آتش به اختیار فعالان بخش خصوصی حوزه کتاب دفاع مقدس جلوگیری کرد و اعلام نمود مایل است حرکتش همچنان برای خدا بماند و بس.

اما شایسته است مدیران محترم صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران با قدردانی از این مجری و کارگردانان و تهیه کنندگان برنامه های یاد شده نسبت به تداوم چنین حرکاتی که به یقین رضایت رهبر معظم انقلاب را به دنبال دارد، در تداوم و استمرار زنده نگه داشتن یاد شهیدان که کمتر از شهادت نیست، اقدامات لازم را مبذول فرمایند.  

در کنار این تحسین و تمجید از اقدام ارزشمند تلویزیون باید به تنها نکته منفی این ماجرا هم اشاره کرد. همگان به خوبی می دانیم که زیربنای برنامه توسعه کشور بر مبنای خصوصی سازی و عدم اتکا به بودجه دولتی استقرار یافته است. لذا شایسته است صداوسیما تا جایی که می تواند بر موضوع حرکت بخش خصوصی و جلوگیری از حیف و میل بیت المال اقدام نماید. اینکه یک مجری خوش ذوق در پناه تدبیر دست اندرکاران یک برنامه به معرفی کتاب دفاع مقدس اقدام می کند حرکتی بسیار ارزشمند است اما این حماسه وقتی رنگ خواهد باخت که درصد بالایی از این کار به معرفی کتابهایی اختصاص یابد که توسط ناشران دولتی و شبه دولتی منتشر شده است.

راقم این سطور در مقام یک ناشر بخش خصوصی حوزه دفاع مقدس اصرار دارد تصریح کند که دولت و نهادها و ارگانهای وابسته به بودجه فقط و فقط باید در این حوزه نقش حمایتی داشته باشند نه اجرا. پر واضح است که بخش عمده ای از عقب ماندگی سرزمین ما در حوزه نشر دفاع مقدس متأسفانه نتیجه حضور بودجه دولتی در این عرصه است و راهی برای چپاول و غارت؛ روزی به اسم حقوق های نجومی و روزی دیگر به اسم نشر کتاب دفاع مقدس.   

 امید است مجری محترم، دست اندرکاران برنامه هایی که این مجری در آن برنامه ها اجرا دارد و نیز متصدیان و مدیران صدا و سیما نسبت به توجه شایسته تر به بخش خصوصی در این زمینه گامهای موثرتری بردارند.

ذکر این نکته هم ضرورت دارد که  تصدیق شود اینکه یک مجری و یک کارگردان بدون آنکه موظف باشند با سلیقه ای خاص در هر اجرای خود یکی از کتاب­های دفاع مقدس را در دوسه دقیقه معرفی کنند به یقین توفیقی است که نصیب همگان نمی شود و امید است که استمرار داشته باشد.

در پایان آرزو می شود ریاست سازمان صدا و سیما و نیز مدیران این دانشگاه آرمانی نسبت به تائید و تکریم متصدیان مربوطه به نحو شایسته عمل نمایند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس