سازمان برنامه و بودجه نمایه

در دستورالعمل ابلاغی سازمان برنامه و بودجه، اسناد بالادستی در بخش اول تعریف شده است اما از همه سیاست‌های کلی ابلاغی رهبر معظم انقلاب، فقط سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در نظر گرفته شده است.

 سرویس اقتصاد مشرق - سازمان برنامه و بودجه در دستورالعمل تدوین برنامه‌های اجرایی ذیل برنامه ششم، ابلاغیه‌های رئیس‌جمهور را در عرض قانون برنامه و احکام دائمی، به عنوان اسناد بالادستی قابل استناد دانسته اما سیاست‌های کلی ابلاغی رهبر انقلاب درباره برنامه ششم را نه.

بر اساس اعلام سایت سازمان برنامه و بودجه، دستورالعمل تهیه و تدوین برنامه اجرایی احکام قانون برنامه ششم توسعه (۱۴۰۰-۱۳۹۶)، قانون احکام دائمی برنامه‌های توسعه و اولویت‌های ابلاغی رئیس‌جمهور به وزرا و معاونین در تاریخ ۱۳۹۶/۱۲/۲۹ توسط محمدباقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه به کلیه دستگاه‌های اجرایی ابلاغ گردیده است.

نگاهی به جزئیات بخشنامه فوق نشان می‌دهد دستورالعمل و فرم‌های مربوط حاوی نکات نگران‌کننده‌ای است.

در دستورالعمل ابلاغی سازمان برنامه و بودجه، اسناد بالادستی در بخش اول تعریف شده است اما از همه سیاست‌های کلی ابلاغی رهبر معظم انقلاب، فقط سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در نظر گرفته شده و حتی سیاست‌های کلی برنامه ششم را هم جزو اسناد بالادستی به حساب نیاوردند.

سازمان برنامه و بودجه در بخش الزامات تدوین برنامه اجرایی دستگاه‌های اجرایی، آنها را مکلف به رعایت اولویت‌های ابلاغی رئیس‌جمهور کرده است، در حالی که مشخص نیست با وجود قانون برنامه ششم و سیاست‌های ابلاغی رهبری، اولویت‌های ابلاغی روحانی چه جایگاهی دارد؟

نکته تاسف‌بارتر آن که در نحوه تکمیل فرم‌های تهیه و تدوین برنامه اجرایی برنامه ششم توسعه، سیاست‌های ابلاغی رهبر انقلاب از اسناد فرادستی که دستگاه‌ها مکلف به رعایت آن هستند حذف شده و صرفاً رعایت قانون برنامه ششم و اولویت‌های ابلاغی روحانی، الزامی شمرده شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس