فرمانده كل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: توان موشكی ایجاد شده توسط سردار سرلشگر شهید 'حسن تهرانی مقدم'، علاوه بر آنكه در دل دشمنان وحشت انداخت، از عوامل اصلی بازدارندگی در مقابل تهدیدهای آنان به شمار می رود.

 
به گزارش مشرق به نقل از ایرنا ،سردار سرلشگر' محمد علی جعفری' چهارشنبه شب در مراسم اربعین شهدای غدیر اظهار داشت: دشمنان در دهه 1380 تلاش كردند با كامل كردن محاصره ایران و با ایجاد شرایط مناسب در داخل كشور اقدام نظامی علیه ما انجام دهند كه به دلایل مختلف از جمله افزایش توان موشكی ایران، برنامه های آنان به نتیجه نرسید.

وی خاطرنشان كرد: چنانچه شهید مقدم نبود، ایجاد توان موشكی در كشور در هاله ای از ابهام قرار می گرفت و معلوم نبود كه كشور ما صاحب چنین توانایی هایی شود.

وی ادامه داد: آمریكا به بهانه های مختلف به عراق و افغانستان لشگركشی كرد كه در واقع هدف اصلی آنان مقابله با ایران اسلامی بود.

فرمانده كل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ادامه داد: البته آنها اعتراف كردند كه اگر نتوانند با اقدام نظامی حكومت ایران را تغییر دهند امیدوارند با اعمال فشارها، رفتار نظام سیاسی ایران را دچار تغییر كنند.

سردار سرلشگر جعفری در ادامه با اشاره به اقتدار و عظمت ایران در عرصه جهانی گفت: ایمان و باور دینی مردم به نظام اسلامی و اقتدار دفاعی كشور ما از جمله عوامل ایجاد كننده این اقتدار هستند.

وی با بیان اینكه شهید تهرانی مقدم نقش تعیین كننده ای در كسب اقتدار دفاعی كشور ما داشته است، خاطر نشان كرد: این شهید در دوران دفاع مقدس نیز به دنبال استفاده از فناوری ها و سلاح های سنگین و نیمه سنگین علیه دشمنان بود.

وی در ادامه با اشاره به نقش شهید مقدم در راه اندازی یگان توپخانه و یگان موشكی سپاه اظهار داشت: ایشان در پایان جنگ نیز پس از ساماندهی یگان های موشكی به دنبال افزایش دقت و برد موشك ها بود.

فرمانده كل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی همچنین اخلاص و تمایل شهید تهرانی مقدم به گمنام بودن را خاطر نشان كرد و گفت: زمانی كه به فرماندهی سپاه منصوب شدم به ایشان پیشنهاد جانشینی نیروی هوا و فضای سپاه و سپس فرماندهی این نیرو را دادم، ایشان نپذیرفت و اعلام كرد كه می خواهد به قسمت تحقیقات موشكی برود .


** روایت سردار جعفری از آخرین دیدار با شهید تهرانی مقدم

فرمانده كل سپاه پاسداران در ادامه گفت: چند روز پیش از شهادت شهید تهرانی مقدم، جلسه ای با وی برگزار كردیم كه این شهید در آن جلسه اعلام كرد كار پروژه بزرگ و سرنوشت ساز در حوزه نظامی را تمام كرده است.

وی افزود: در این پروژه بیش از 20 فناوری پیشرفته وجود دارد كه شهید تهرانی مقدم اعلام كرد مشكلی كه برای این پروژه در آزمایش یك ماه و نیم قبل پیش آمده بود، رفع شده است .

سردار جعفری گفت: در آن جلسه نوعی نگرانی برای من ایجاد شد كه وی از خدا تقاضای شهادت كرده است .

فرمانده كل سپاه پاسداران اضافه كرد: شهدای بزرگی مانند احمد كاظمی و حسن تهرانی مقدم زمانی كه احساس كنند كار دیگری برای انجام دادن نمانده است به دنبال شهادت می روند كه این مسئله در چهره شهید مقدم هویدا بود .

وی همچنین با اشاره به تاثیرگذاری معنوی شهید تهرانی مقدم اظهار داشت: پس از شهادت تهرانی مقدم نیروهای جوان و متخصص زیادی از دانشگاههای كشور با سپاه تماس گرفتند و اعلام آمادگی كردند كه می خواهند در به نتیجه رسیدن كار شهید مقدم همكاری كنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 7
  • ۲۳:۴۰ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۱
    0 1
    چنانچه شهید مقدم نبود، ایجاد توان موشكی در كشور در هاله ای از ابهام قرار می گرفت و معلوم نبود كه كشور ما صاحب چنین توانایی هایی شود. اين واقعا بي انصافي است كه پيشرفت نظام رو به يك نفر گره بزنيم. اين نظام نظام الهي است و با وجود و يا عدم وجود امثال تهراني مقدم پيش ميره و اگه ايشون نبود مطمئنا هزاران انسان عاشق ديگر اين كار را صورت مي دادند.
    • احمد RO ۰۱:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۴
      0 0
      وقتی یک فرمانده ارشد که مدام در جریان کار شهید مقدم بوده این را میگوید به یقین بدانید همین بوده ایشان گمنام و شبانه روز ب معنای واقعی تلاش کرد با درجه و جایگاهش میتوانست خیلی راحت توی یک دفتر زیر کولر بنشیند نه اینکه اکثر شبها هم پادگان بخوابد هنوز هم ب خاطر مسائل طبقه بندی تلاشهای ایشان و یارانش گمنامانه و غریبانه است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس