مدارس آمریکا

آزاد بودن استفاده از سلاح در آمریکا روزانه به بروز خشونت‌های مرتبط با شلیک گلوله در سراسر این کشور منجر می‌شود؛ تا جایی‌که دانش‌آموزان بیش از سربازان قربانی اسلحه می‌شوند.

به گزارش مشرق، نظام تعلیم و تربیت به قدری در تربیت دانش‌آموزان تأثیرگذار است که می‌تواند یک جامعه را سالم و قدرتمند یا ضعیف و فاسد بسازد.

فراهم کردن فضای ایمن، سلامت و همراه با آرامش، ملزومات یک شرایط تحصیلی متعادل برای دانش‌آموزان است؛ در شرایطی که کشورهای غربی خشونت‌های مدارس ایران را بزرگ جلوه‌نمایی می‌کنند، خود آنها نه تنها از این قاعده مستثنی نیستند بلکه بسیار گسترده‌تر و وسیع‌تر درگیر مسائل خشونت علیه دانش‌آموزان‌شان هستند؛ تا جایی‌که دانش‌آموزان هزاران مدرسه متحد می‌شوند و کلاس درس را به منظور راهپیمایی برای آنچه که حقشان است، تعطیل می‌کنند.

بیشتر بخوانید:

بر اساس آمار و ارقام موجود، خشونت در مدارس آمریکا و به طور کل کشورهای اروپایی رو به افزایش است و این در حالی است که اکثر مدارس با دوربین مدار بسته پوشش داده شده‌اند و بسیاری از آنها نیز نگهبان مسلح دارند.

شرایط در مدارس آمریکا به قدری وخیم می‌شود، که کوله‌پشتی‌های ضدگلوله به بازار می‌آید ولی با این وجود باز هم کارساز نیست.

رسانه‌های غربی نوشته‌اند که از ابتدای سال 2018 تاکنون، 23 تیراندازی در مدارس آمریکا رخ داده است. 

عادی شدن خشونت‌های تسلیحاتی در آمریکا و عدم توجه به کاهش این آمار، پیامدهای ناخوشایندی را به همراه دارد که می‌توان به حمله مرگبار به دبیرستان فلوریدا و مرگ 17 دانش‌آموز، اشاره کرد و این تنها یک مورد از حمله‌های مرگبار در مدارس آمریکا است. 

حالا شرایط تحصیلی در مدارس آمریکا به قدری ناایمن و غیر متعارف شده است که حتی رسانه‌های عربی راجع به آن و آمار عجیب حمله‌های مرگبار مدارس این کشور می‌نویسند.

در گزارش زیر به میزان تیراندازی‌ها در مدارس آمریکا و وضعیت نامطلوب آنها می‌پردازیم:

* تیراندازی در مدارس آمریکا، 57 برابر دیگر کشورهای جهان 

سی‌ان‌ان در پی انتشار آمار و ارقامی اعلام کرد: با توجه به تیراندازی‌های متعدد در چند سال اخیر که آمار آنها به بیش از 291 مورد می‌رسد، تیراندازی در مدارس آمریکا، 57 برابر مجموع موارد ثبت شده در سایر کشورهای گروه 7 (کانادا، ژاپن، آلمان، ایتالیا، فرانسه و انگلیس) است.

* هر هفته یک تیراندازی

براساس اعلام شبکه خبری سی‌ان‌ان، تا 25 ماه می که میزان تیراندازی‌ها در مدارس آمریکا بررسی شد، از ابتدای سال 2018 در حالی که تنها 21 هفته از سال جدید گذشته بود، 23 تیراندازی رخ داده بود.

* آموزش واکنش در حادثه تیراندازی به دانش‌آموزان به جای اصلاح شرایط

 دانش‌آموزان مدارس ابتدایی و دبیرستان به‌طور منظم در حال تمرین چگونگی واکنش به شرایط حضور یک تیرانداز فعال هستند و این اقدامی است که دولت ترتیب آن را داده و جایگزین اصلاح شرایط کرده است.

* بیش از 291 حادثه تیراندازی از سال 2013

از ژانویه سال 2013 میلادی تاکنون حداقل 291 مورد تیراندازی در مدارس آمریکا گزارش شده است و در پی وقوع هر کدام از این حوادث، درخواست‌ها برای محدود کردن هرچه بیشتر قوانین مربوط به فروش سلاح و مالکیت آن مطرح می‌شود اما به علت سودی که از فروش سلاح گرم به جیب بعضی از قاچاقچیان، افراد و حتی سازمان‌ها و ارگان‌ها می‌رود، این اتفاق رخ نمی‌دهد. 

* سلاح گرم سومین علت اصلی مرگ و میر در میان کودکان آمریکا

به نوشته رسانه‌های آمریکایی، اسلحه گرم، سومین علت اصلی مرگ و میر در میان کودکان آمریکاست و همچنین میزان خودکشی با اسلحه نیز در این کشور افزایش یافته است.

* مرگ سالانه 1300 کودک با سلاح گرم

طبق تحقیقاتی که در مجله اطفال (Pediatrics) منتشر شد، از سال 2012 تا 2014، به طور میانگین سالانه یک‌هزار و 297 کودک آمریکایی در نتیجه جراحات ناشی از شلیک گلوله جان خود را در آمریکا از دست داده‌اند.

* آمریکا در صدر مرگ و میر کودکان در اثر شلیک گلوله

مطالعه محققان سی‌دی‌سی همچنین نشان داد که ایالات متحده بیشترین میزان مرگ و میر کودکان در اثر شلیک گلوله را دارد.

* اعتراضات دانش‌آموزان به قوانین سلاح گرم 

بنابر اعلام رسانه‌های ایالات متحده آمریکا، ده‌ها هزار دانش‌آموز در ماه‌های اخیر در سراسر آمریکا کلاس‌های درس را ترک کردند تا در تظاهرات برای اعتراض به قوانین مالکیت سلاح شرکت کنند.

* ممنوعیت فروش سلاح گرم خواسته دانش‌آموزان

خواست جمعی دانش‌آموزان آمریکایی ممنوع کردن فروش سلاح‌های جنگی و با خشاب‌های بزرگ و مسلسل‌ مانند است، نظیر آنچه نیکلاس کروز در کشتار دبیرستان مارجوری استونمناز آن استفاده کرد.

(نیکلاس کروز 19 ساله در 14 فوریه 2018 به دبیرستان مارجوری استونمن داگلاس، در فلوریدای ایالات متحده آمریکا حمله کرد، در جریان این حمله هفده نفر کشته و پانزده نفر دیگر در بیمارستان بستری شدند، این مرگبارترین تیراندازی دبیرستان در تاریخ مدرن ایالات متحده است)

* بازی با اسلحه رایج‌ترین علت مرگ‌های غیرعمدی مرتبط با سلاح گرم

بازی با اسلحه، رایج‌ترین علت مرگ‌های غیرعمدی مرتبط با سلاح گرم است که در اکثر موارد کودکان به سمت یکدیگر تیراندازی می‌کنند و به مرگ آنها منتهی می‌شود. 

* لابی قدرتمند سلاح گرم

آزاد بودن استفاده از سلاح در آمریکا روزانه به بروز خشونت‌های مرتبط با شلیک گلوله در سراسر این کشور منجر می‌شود؛ اما لابی سلاح در این کشور به اندازه‌ای قدرتمند است که حتی کنگره این کشور نیز حاضر نشد قوانینی را برای کنترل حمل سلاح در آمریکا به تصویب درآورد.

* «مدرسه امن» شعار دانش‌آموزان

دانش‌آموزان در تظاهرات و راهپیمایی‌ها، شعار خود را «مدرسه امن» و «دیگر بس است» قرار داده‌اند.

* دانش‌آموزان بیش از سربازان قربانی سلاح گرم 

آمار نشان می‌دهد که از ابتدای سال 2018 میلادی تعداد دانش آموزان کشته شده بر اثر حوادث تیراندازی‌ در مدارس آمریکا بیش از مجموع تعداد نظامیان کشته شده آمریکایی در همین مدت است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس