کد خبر 864773
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۵
ترامپ و فرزندانش

دادستان عمومی نیویورک، بنیاد ترامپ را متهم کرده که اموال بنیاد را در موردهایی "شخصی و کاری" که مورد علاقه‌شان بوده، مصرف کرده‌اند.

به گزارش مشرق به نقل از دویچه وله، دولت ایالتی نیویورک از دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا، به دلیل مصرف غیرقانونی سرمایه بنیاد خانواده‌اش شکایت کرده است. این شکایت تنها به دونالد ترامپ محدود نمی‌شود. از دو پسر بزرگ ترامپ، دونالد (جونیور) و اریک، و همچنین دختر او ایوانکا نیز شکایت شده است.

در این شکایت آمده است که خانواده ترامپ قوانین بنیاد عام المنفعه را نقض کرده‌اند. باربارا آندروود، دادستان عمومی نیویورک، بنیاد ترامپ را متهم کرده که اموال بنیاد را در موردهایی "شخصی و کاری" که مورد علاقه‌شان بوده، مصرف کرده‌اند.

خانم باربارا آندروود در ادامه می‌گوید که آقای ترامپ برای موردهای گوناگون از بنیاد ترامپ استفاده و اموال این بنیاد عام‌المنفعه را به دلایل گوناگون مصرف می‌کرده و نگران نبوده که آیا قوانین چنین اجازه‌ای را به او می دهند یا نه.

دادستان عمومی نیویورک خواستار پرداخت دو میلیون و 800 هزار دلار جریمه از طرف ترامپ شده و می‌خواهد این بنیاد را تعطیل کند. باربارا آندروود همچنین در نظر دارد بر طبق قانون به مدت 10 سال عضویت ترامپ را در شورای رهبری هر سازمان عام المنفعه‌ای در ایالت نیویورک ممنوع کند.

اریک اشنایدرمان، دادستان عمومی پیشین نیویورک، در پائیز سال 2016 اعلام کرده بود که بنیاد ترامپ حق دریافت کمک مالی را ندارد. روزنامه آمریکایی "واشنگتن پست" در همین رابطه گزارش داده بود که اموال بنیاد ترامپ برای رفع اتهام‌های وارد شده به شرکت ترامپ مصرف شده‌اند.

ترامپ در یک پیام توییتری این اتهام‌ها را "مسخره" خوانده و آن را فعالیت دمکرات‌ها علیه خودش دانسته است. بنیاد ترامپ نیز اعلام کرده که این شکایتی "سیاسی و از بدترین نوع آن" است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس