کد خبر 864695
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۲:۰۰
سلامت پف زیر چشم

یک متخصص پوست و مو گفت: پف زیر چشم در افراد باعث ایجاد نگرانی می‌شود، زیرا آن‌ها گمان می‌کنند زیبایی شان را از دست داده‌اند.

به گزارش مشرق، زهرا احمدی متخصص پوست و مو  در خصوص راه‌های رفع پف زیر چشم، اظهار کرد: پف زیر چشم در افراد باعث ایجاد نگرانی می‌شود زیرا گمان می‌کنند زیباییشان را از دست داده‌اند؛ دلایل فراوانی در ایجاد این عارضه دخیل هستند.

بیشتر بخوانید:

پف زیر چشم را با این گیاه درمان کنید

این متخصص پوست و مو با تاکید بر اینکه شب بیداری در ایجاد پف زیر چشم تاثیر دارد، بیان کرد: خواب شب تاثیر زیادی در  شکل ظاهری افراد دارد؛ خواب بد و همراه با استرس چشم‌ها را متورم می‌کند، زمانی که دچار استرس هستید غده آدرنال، هورمون کورتیزول ترشح می‌کند و باعث تغییر در هورمون بدن می‌شود، همچنین اگر نمک بدن‌ نامتعادل باشد مایعات جذب آن و در نهایت باعث ایجاد تورم می‌شود.

پف چشمانتان را با کرم‌های مخصوصی درمان کنید

احمدی با بیان اینکه پف دور چشم را با استفاده از کرم‌ها و تزریق مواد مخصوص می‌توان درمان کرد، گفت: اغلب کرم‌های چشمی به کاهش  پف چشم کمک می‌کند؛ همچنین با تزریق موادی مانند Restylane و  Judvederm می‌توان پف چشم را درمان کرد، اما توجه کنید این موارد باید با تجویز پزشک متخصص انجام شود،  همچنین استفاده از کرم‌های مخصوص رفع پف چشم از ضخیم شدن کلاژن اطراف چشم جلوگیری می‌کند.

این متخصص پوست و مو ادامه داد: برای رفع سریع پف چشم استفاده از خیار یا چای کیسه‌ای خیس شده خنک پیشنهاد مناسبی است، آن را به مدت ۳۰ دقیقه روی چشم‌هایتان بگذارید  چرا که خنکی تورم چشم را کاهش می‌دهد.

وی با تاکید بر اینکه یکی از دلایل پف زیر چشم، تغییرات هورمونی است، عنوان کرد: تغییر در هورمون‌ها تاثیر زیادی در عملکرد سیستم ایمنی بدن دارد؛ در این موارد استفاده از کرم چشم برای درمان فایده‌ای ندارد و باید به پزشک متخصص مراجعه کنید.

آیا پف زیر چشم ارثی است؟

این متخصص پوست و مو با اشاره به اینکه ارث و ژنتیک از دلایل ایجاد پف چشم است، تشریح کرد: با افزایش سن، پف چشمان بیشتر خواهد شد؛ مقدار مشخصی از چربی به طور طبیعی زیر چشم وجود دارد که توسط بافتی نگه داشته شده است.

احمدی ادامه داد: به مرور با افزایش سن، این بافت ضعیف‌تر و چربی آن به سمت بیرون کشیده می‌شود در نهایت پف خفیفی زیر چشم ظاهر خواهد شد؛  به مرور زمان این پف بزرگتر می‌شود، پوست خاصیت ارتجاعی خود را از دست می‌دهد و تمام این اتفاقات منجر به تشکیل پف قابل توجه زیر چشمان می‌شود.

شب‌ بیداری عامل اصلی  پف چشم

وی با تاکید بر اینکه یکی از عوامل پف چشم، گریه کردن بیش از حد است، گفت: وقتی فرد بیش از حد گریه می‌کند غده اشک ساز او فعال می‌شود؛ وقتی این غده اشک را بیرون می‌ریزد، مایع درون آن باعث تخلیه آب و نمک می‌شود، غلظت نمک در این اشک باعث ایجاد تغییر در  بافت اطراف آن شده، در نتیجه اطراف چشم پف می‌کند.

این متخصص پوست و مو با اشاره به اینکه پف دور چشم عامل مهمی در کاهش زیبایی صورت است، بیان کرد:  معمولا این عارضه پس از شب بیداری ظاهر می‌شود؛ در بیشتر مواقع تقریبا درمانی ساده دارد که جای نگرانی نیست و می توان آن را درمان کرد.

وی با اشاره به اینکه سرعت وقوع پف کردگی چشم بستگی به ژنتیک بدن فرد دارد، یاد آور شد: ارث در ایجاد پف چشم تاثیر بسزایی دارد اما ارث به تنهایی در این زمینه نقش ندارد بلکه سبک زندگی نیز در ایجاد این عارضه اهمیت دارد.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۲:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۵
    1 1
    لعنت به پیری که هرچی زیباییه از آدم می گیره
    • IR ۱۱:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۵
      0 1
      سيرت زيبا هرگز با پيري از بين نميره

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس