کد خبر 864531
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۸
سکه و ارز نمایه

رئیس شورای عالی نظارت کانون صرافان از وجود حباب ۲۰ درصدی در قیمت سکه خبر داد.

به گزارش مشرق، سعید مجتهدی با اعلام این مطلب که هم اکنون ارزش واقعی سکه حدود دو میلیون تومان است، افزود: قیمت هر قطعه سکه به بیش از دو میلیون و 500 هزار تومان رسیده است.

وی همچنین با بیان اینکه طی چند ماه گذشته ارزش پول ملی در برابر ارزهای خارجی کاهش یافته و همین مسئله سبب شده سرمایه گذاران سرمایه های خود را به ارز تبدیل کنند، اظهارداشت: سرمایه های مردم به سمت بازار سکه سوق پیدا کرده است.


رئیس شورای عالی نظارت کانون صرافان با اشاره به اینکه با سرازیر شدن سرمایه های مردمی به سمت بازار سکه تعادل میان عرضه و تقاضا بر هم خورده است، ادامه داد: این مسئله منجر به ایجاد حباب 20 درصدی در قیمت سکه شده است.

بیشتر بخوانید:

گرانی امروز حباب است یا وعده‌های دیروز؟

محتکران گرانفروش دولتی انبارها را خالی کنند


وی با بیان اینکه بانک مرکزی متولی سیستم پولی، سکه و ارز است، گفت: فروش سکه و ارز به صرافی های دارای مجوز از بانک مرکزی واگذار شده است.


مجتهدی ضمن تاکید بر اینکه با تمهیدات بانک مرکزی باید حباب سکه از میان برداشته و به قیمت واقعی نزدیک شود، افزود: مردم باید سکه مورد نیاز را از صرافی های دارای مجوز خریداری و فاکتور معتبر دریافت کنند تا دچار زیان نشوند.


وی در پایان با اشاره به اینکه پول های سرگردان در شرایطی که تورم بالایی وجود دارد به سمت بازار سکه و ارز هدایت می شود، یادآور شد: انتظار می رود بانک مرکزی در سریع ترین زمان ممکن تمهیداتی برای کنترل بازار سکه بیندیشد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۰:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۴
    3 2
    بهترین راه مالیات ارزش افزوده است.
  • IT ۱۰:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۴
    1 1
    قیمت خیلی اجناس تقریبا در کل کشور یکسان است چرا باید ملک و اجاره و خرید ان در تهران تا ده برابر و در کلان شهر ها تا چند برابر سایر ایران باشد باید یک مبنا بر اساس میانگین کشوری در شهرستانها تعیین و اضافه از ان که ناشی از رانت پایتختی و تقاضای زیاد در انجاست تا بیش از نود در صد مالیات اخذ شود تا این پول هنگفت و بی زحمت بالغ بر صد ها هزار میلیاردی که معمولا در بازار دلار و سکه و... وارد میشود بجای ورود به جیب عده ای ایرانی معدود وارد صندوق بیت المال شود
  • IR ۱۰:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۴
    1 1
    داشتن سکه خمس دارد.
  • مهدی IR ۱۱:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۴
    0 2
    آقای مجتهدی شما به همین خیال باش.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس