لوپتگی

یک سرمربی موفق بدون باخت و با کلکسیونی از موفقیت های تازه جمع اوری شده، اخراج شد، این همه ماجرا نیست اما توصیف ساده و گویایی از یک خیانت پیچیده خواهد بود.

سرویس ورزش مشرق – خولن لوپتگی یکی از مشکلاتش برای ایرانیان، تلفظ سخت نامش بود که اکنون این مشکل نیز در پی اخراجش برطرف شده و شاید تلفظ فرناندو ایه‌رو (که در ایران هیرو مصلح تر است) برای ما راحت تر باشد. سرمربی موفقی که حتی یک باخت هم نداشت اما به راحتی اخراج شد، او حتی استعفا هم نکرد و با حکم رسمی ریاست فدراسیون فوتبال اسپانیا اخراج شد.

بازیتاب این اتفاق شوک آور را در رسانه های معتبر اسپانیایی بخوانید:

آس اسپانیا:

این تصمیم یکی از عجیب ترین و شگفت انگیزترین موقعیت ها در اردوی تیم ملی کشوری ایجاد کرده که به واسطه توفیق های باشگاهی مثالی بزرگ برای توسعه فوتبال در همه کشورهاست. اما کمتر از 16 ساعت بعد از اعلام خبر توافق لوپتگی سرمربی تیم ملی اسپانیا با رئال مادرید در فصل آینده، فدراسیون فوتبال اسپانیا در نشست مطبوعاتی امروز این مربی را از کار برکنار کرد. یک تصمیم حرفه ای و بسیار خوب اما پر از ریسک و حاشیه!

مارکا اسپانیا:

فوتبال اسپانیا اصول مهمی دارد که باید رعایت شود، حالا یک روز قبل از جام جهانی یا یک روز مانده به فینال جام جهانی، چه فرقی می کند؟ مهم این است که اصول فوتبال اسپانیا رعایت شده باشد، مردم باید به چنین فدراسیون فوتبالی افتخار کنند، این فدراسیون فوتبال تنها به مردم و فوتبال متعلق به مردم فکر می کند.

اسپورت کاتالونیا:

صد البته لوپتگی انتخابی مناسب برای مادرید است که پس از جدایی زین الدین زیدان در جستجو برای انتخاب یک گزینه به بن بست خورده بود اما آیا زمان نشر چنین خبری درست بود؟ آیا واضح نیست که مادرید از تیم ملی آبی و اناری اسپانیا خوشش نمی آید، ردپای مادرید در این خیانت تاریخی به فوتبال اسپانیا کاملا واضح و انکار ناپذیر است.

ال موندو دپورتیوو:

لوپتگی در 20 بازی هیچ شکستی را با اسپانیا تجربه نکرده و 6 مساوی و 14 پیروزی بدست آورده است. این حق سرمربی اسپانیا است که برای آینده خودش تصمیم بگیرد اما مادرید نباید این کار را می کرد، رئال مادرید باید پاسخگوی یک عملکرد بسیار غیر حرفه ای باشد.

فضای رسانه ای فوتبال اسپانیا بسیار مخدوش و پیچیده شده است، عده ای از خبرنگاران با اتفاقی که رخ داده بسیار موافق و معتقد هستند که فدراسیون فوتبال اسپانیا بسیار قاطعانه عمل کرده و به دنیا نشان داده که در مورد آبروی فوتبال اسپانیا شوخی ندارد. عده ای از خبرنگاران نیز بر این باورند که فدراسیون فوتبال اسپانیا خیلی زود تسلیم پول و قدرت رئال مادرید شد، آنها حتی حق دارند باشگاه رئال مادرید را جریمه کنند و از دست این باشگاه می توان شکایت کرد.

گستره عواقب این اتفاق عجیب در فوتبال اسپانیا نیز بسیار زیاد است، تیم ملی اسپانیا البته تیم کوچکی نیست که با چنین حادثه ای نابود شود اما نمی شود نقش مهم مربی را حتی در یک تیم کامل مثل اسپانیا نادیده گرفت.

به گزارش مشرق، تیم ملی اسپانیا در گروه B جام جهانی با پرتغال، ایران و مراکش همگروه است و در اولین دیدار خود روز جمعه ساعت 22:30 با پرتغال دیدار خواهد کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس