کد خبر 863857
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۳
دژاگه

مسعود شجاعی کاپیتان رسمی تیم ملی در جام جهانی است و تحت این عنوان در مراسم و مناسبتهای مختلف شرکت می کند ولی ترکیب ایران در ماه های گذشته بسیار متغیر بوده و تضمینی در حضور شجاعی در ترکیب اصلی نیست.

به گزارش مشرق، بعد از خداحافظی نکونام از تیم ملی، تا مدتی آندو تیموریان گزینه اول سرگروهی ایران بود ولی پس از کنار گذاشتن این بازیکن از سوی کی روش کاپیتان تیم ملی متغیر بوده است.

در این بازه زمانی، تیم ملی در ۲۰ بازی رسمی و تدارکاتی شرکت کرده و ۵ بازیکن (مسعود شجاعی، اشکان دژاگه، احسان حاج صفی، سید جلال حسینی و امید ابراهیمی) کاپیتان تیم ملی بودند.

در فوتبال ایران فاکتورهای متعارف برای تعیین کاپیتان ، میزان سابقه و سن است. بر اساس میزان سابقه ، احسان حاج صفی با بیش از ۹۰ بازی ملی با سابقه ترین بازیکن اردوی تیم ملی محسوب می شود و بر مبنای سن و سال نیز پژمان منتظری با ۳۴ سال سن، مسن ترین بازیکن حال حاضر تیم ملی است.

اما کی روش برای تعیین کاپیتان با فاکتورهای عرف کاری ندارد و مسعود شجاعی گزینه اول و اشکان دژاگه دومین گزینه کاپیتانی ایران در جام جهانی خواهد بود.

ولی باید دید از بین شجاعی و دژاگه کدامیک شانس بیشتری برای حضور در ترکیب اصلی ایران را دارند.کارلوس کی روش تا مدتها از هر ۲ بازیکن در ترکیب اصلی استفاده می کرد. اما پس از جام ملتهای آسیا و با اوج گیری مهره های هجومی نظیر علیرضا جهانبخش، مهدی طارمی ، کریم انصاری فر، کی روش کمتر تمایلی به استفاده همزمان از دو گزینه کاپیتانی تیم ملی دارد. در ۳۴ بازی گذشته تیم ملی تنها در یک بازی و در دیدار کم ارزش دوستانه مقابل گینه بیسائو هر ۲ بازیکن در ترکیب اصلی حضور داشته اند. هرچند که هم شجاعی و هم دژاگه در اردوهای اخیر تیم ملی حضور صد در صدی نداشتند و اکثرا حضور یکی با غیبت دیگری همراه بوده است.

اشکان دژاگه به خاطر مصدومیت و مسعود شجاعی نیز به علت کنار گذاشته شدن از تیم ملی و آسیب دیدگی در بسیاری از اردوها حضور نداشتند به گونه ای که در ۳۴ بازی اشاره شده بدون در نظر گرفتن دو بازی آخر تیم ملی که به منظور حفظ سلامت دژاگه این بازیکن نیمکت نشین بود تنها در ۷ بازی به صورت همزمان در فهرست نهایی حضور نداشتند که در یک بازی به صورت همزمان و در ۳ بازی شجاعی در ترکیب اصلی دژاگه نیمکت نشین و در ۳ دیدار دیگر دژاگه در ترکیب اصلی و شجاعی نیمکت نشین بود.

آمار نشان می دهد که کی روش به هر ۲ بازیکن به یک اندازه اعتقاد داشته و وابسته به سبک بازی حریف و آمادگی یکی از دو بازیکن را برای حضو در ترکیب اصلی انتخاب می کند. با توجه به بهبود مصدومیت دژاگه و اعتقاد کی روش به او باید دید کدام یک در ترکیب اصلی قرار خواهد گرفت .

با این اوصاف احتمالا کاپیتان تیم در طول بازیهای جام جهانی متغیر خواهد بود. در صورتیکه هر ۲ بازیکن در جمع ۱۱ بازیکن اصلی حضور نداشته باشند.احسان حاج صفی سرگروه ایران در این رقابتها خواهد بود.

منبع: وب سایت برنامه نود

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس