کد خبر 863343
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۸:۱۸
اف ای تی اف FATF

نمایندگان مجلس امروز بررسی لایحه الحاق جمهوری اسلامی ایران به کنوانسیون بین‌المللی مقابله با تأمین مالی تروریسم (FATF) را دو ماه به تعویق انداختند.

به گزارش مشرق، لایحه الحاق جمهوری اسلامی ایران به کنوانسیون بین‌المللی مقابله با تأمین مالی تروریسم (FATF) در دستورکار امروز (یکشنبه 20 خرداد) قوه مقننه قرار داشت که بررسی این لایحه با حواشی نیز همراه بود.

بیشتر بخوانید:

در گزارش زیر می‌توانید روند بررسی این لایحه در قوه مقننه را بخوانید.

1- FATF در دستور کار مجلس قرار گرفت

لایحه الحاق ایران به کنوانسیون بین‌المللی مقابله با تأمین مالی تروریسم در دستور کار صحنی علنی پارلمان قرار گرفت.

2- احتمال آبستراکسیون 100 نماینده مجلس  برای تصویب نشدنFATF

نصرالله پژمان‌فر نماینده مردم مشهد در مجلس روز گذشته در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی تسنیم گفته بود که اگر رئیس مجلس به نمایندگان این اجازه را ندهد که اعتراضات خود را به تصویب این لایحه در پارلمان ابراز کنند حدود 100 نماینده هم قسم شده‌اند که جلسه علنی قوه مقننه را ترک کنند و آبستراکسیون شکل بدهند.

3-موافقت لاریجانی با تصویب FATF در جلسه ویژه جامعه مدرسین

حجت‌الاسلام محمود رجبی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به جلسه ویژه شب گذشته جامعه مدرسین با علی لاریجانی رئیس مجلس و نمایندگان قم درباره تصویب لایحه ‌FATF، گفته بود که در این جلسه درباره زیان‌های تصویب لایحه FATF،  بحث‌های مطرح شد و  متاسفانه علی‌رغم توضیحات اعضای جامعه مدرسین درباره عواقب تصویب این لایحه، آقای لاریجانی موافق تصویب FATF بود.

4-الحاق به FATF ایران را به بن‌بست می‌کشاند

سید حسین نقوی‌حسینی سخنگوی کمیسیون امنیت‌ملی مجلس که از مخالفان این لایحه بود گفت که  الحاق به FATF ایران را به بن‌بست می‌کشاند.

5-هیچ تهدیدی امنیت ایران را در پیوستن به FATF تهدید نمی‌کند

سید عباس عراقچی معاون حقوقی و بین‌المللی وزارت امور خارجه با بیان اینکه تروریسم بین‌المللی شامل تروریسم تکفیری و دیگر گروه‌های مشابه می‌شود، گفت که هیچ تهدیدی امنیت ایران را در پیوستن به FATF تهدید نمی‌کند و باید به این معاهده بین‌المللی بپیوندیم.

6- حمایت فراکسیون امید مجلس از لوایح چهارگانه  FATF

نشست شورای مرکزی فراکسیون امید(اصلاح‌طلبان) مجلس  صبح امروز  با محوریت بررسی لوایح سه‌گانه پالرمو، مبارزه با پولشویی و مقابله با تأمین مالی تروریسم برگزار شد و این فراکسیون از لوایح چهارگانه دولت ذیل FATF اعلام حمایت کرد.

7- درخواست نمایندگان برای به تعویق افتادن بررسی FATF در مجلس

در جریان بررسی لایحه الحاق دولت جمهوری اسلامی ایران به کنوانسیون بین‌المللی مقابله با تامین مالی تروریسم، نمایندگان با تدوین نامه‌ای و با 50 امضاء خواستار به تعویق افتادن دو ماهه بررسی این لایحه در صحن علنی مجلس شدند.

8-طومار 50 هزار نفری در مخالفت با تصویب "FATF" در مجلس

جمعی از نمایندگان با قرار دادن طوماری با 50 هزار امضا مقابل هیئت رئیسه مجلس خواستار عدم تصویب "FATF" در پارلمان شدند.

9-بررسی FATF در مجلس تعلیق شد

نمایندگان مجلس شورای اسلامی با مسکوت‌ماندن بررسی FATF در مجلس به‌مدت 2 ماه موافقت کردند.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس