طائب

کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به فرمان حضرت آیت‌الله خامنه‌ای مبنی بر از سرگیری فعالیت‌های هسته‌ای در چارچوب برجام گفت: خواهیم دید که طرف مقابل، در شدّت عمل خود تجدیدنظر خواهد کرد و رام‌تر می‌شود.

به گزارش مشرق، مهدی طائب، کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به بیانات رهبر معظّم انقلاب در حرم مطهر امام(ره) اظهار داشت: همان خطری که در مذاکرات با 1+5 وجود داشت، اکنون و با خروج آمریکا از برجام، در مذاکرات با 1+4 هم وجود دارد. آمریکایی‌ها خسارت هسته‌ای به ما وارد کردند، بعد آمدند گفتند ما دیگر نیستیم. اکنون نیز همان احساس خطر وجود دارد.

وی، هشدارهای رهبر انقلاب مبنی بر بدعهدی دشمن، در مذاکرات هسته‌ای را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: همان احساس خطر، اکنون هم وجود دارد؛ چرا که اروپا تابع آمریکا است.

ببینید:

طائب ادامه داد: کسانی که برای اروپا، استقلال قائل هستند، خود را به نادانی می‌زنند؛ زیرا همه عالم می‌دانند که اقتصاد اروپا، به اقتصاد آمریکا بند است.

وی افزود: این، دو دوتا چهارتای اقتصادی است و می‌فهمند که اروپا، به خاطر هشت یا ده میلیارد مبادلات اقتصادی با ما، نمی‌آید مبادلات شصت یا هفتاد میلیارد دلاری با آمریکا را از دست دهد. از نظر نظامی هم اصولاً اروپایی‌ها در برابر آمریکا عددی نیستند. 

کارشناس مسائل سیاسی تصریح کرد: عقلا می‌گویند هر زمان جلوی ضرر گرفته شود، منفعت است. بنابراین اگر ما تا الان ضرر کردیم و تولید هسته‌ای، که نیاز کشور است را به خاطر آن‌ها کنار گذاشتیم، الان باید جلوی این ضرر گرفته شود. رهبر انقلاب با فرمانی که صادر کردند، جلوی این ضرر را گرفتند.

طائب در مورد اثر فرمان هسته‌ای رهبر انقلاب در مذاکره با اروپایی‌ها گفت: ما هر گاه در ارتباط با منافع‌مان با قاطعیت عمل کنیم، نه تنها در حرکت طرف مقابل اشتداد نمی‌بینیم، بلکه شاهد تجدیدنظر طرف مقابل در شدّت عمل خود خواهیم بود.

وی ادامه داد: خواهیم دید که طرف مقابل، در شدّت عمل خود تجدید نظر خواهد کرد و رام‌تر می‌شود. حضرت امام تعبیری دارند مبنی بر اینکه دشمنان ما، مانند سگ‌های حمله‌ور هستند که اگر حمله کردند و ما عقب‌نشینی کردیم، آن‌ها پای ما را می‌گیرند، امّا اگر بایستیم، عقب نشینی می‌کنند.

طائب با بیان اینکه دستور هسته‌ای رهبر انقلاب، اروپا را مجبور می‌کند که در رفتار با ما، نرمش‌های ویژه خودش را نشان دهد، تصریح کرد: نه‌تنها اروپا، بلکه حتی آمریکا هم که برجام را کنار گذاشته است، با قاطعیت رهبر انقلاب، یک‌سری نیت‌هایی که در سر داشته را کنار می‌گذارد.

وی افزود: البته بعداً مشخص می‌شود که این بیانات رهبر انقلاب، چه اثراتی برای ما، از لحاظ عقب‌نشینی اروپا از مواضعش خواهد داشت.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس