ضیافت شام عون و حریری

رئیس‌جمهور لبنان تصریح کرد که از ارتش این کشور در انجام مأموریت‌هایش در بخش شرقی کشور حمایت کامل می‌کند.

به گزارش مشرق، میشل عون رئیس جمهور لبنان در جریان سخنرانی خود به مناسبت 157 مین سالروز تاسیس مدیریت عمومی نیروهای امنیت داخلی کشور تاکید کرد که شرایطی که موسسات نیروهای امنیت داخلی در آن شکل گرفتند، شرایط خوبی نبود، اما این موسسات به پیشرفت خود ادامه دادند تا اینکه امروز به این مرحله رسیده اند. ما امروز به تمامی نیروهای امنیتی در رابطه با دستاوردهایی که محقق کرده‌اند، تبریک می‌گوییم.

بیشتر بخوانید:

طرح اولیه حریری برای ساختار دولت جدید لبنان

رئیس جمهور لبنان تاکید کرد که نیروهای امنیتی لبنان به صورت ویژه از زمان قیمومیت فرانسه بر این کشور تاکنون از نظر تکنولوژیک و فعالیت‌های خود پیشرفت داشته‌اند.

وی ادامه داد: ما به صورت کامل از ارتش حمایت می‌کنیم تا بتواند ماموریت‌های خود را در بخش شرقی کشور انجام دهد. امنیت و ثبات، پایه و اساس شکوفایی است و همکاری میان موسسات امنیتی نیز برای حفظ امنیت و ثبات در لبنان ادامه خواهد داشت.

عون تأکید کرد که امنیت در کشور برقرار است و مواضع سیاسی نیز چه در سطح داخلی و چه در سطح بین‌المللی بسیار خوب مطرح می‌شود، با این وجود تنها اخبار منفی مبتنی بر مسایل بیهوده است که شنیده می‌شود.

وی ابراز امیدواری کرد که چهره بدبینانه موجود در کشور از بین برود و مردم از لحاظ روانی به آرامش برسند. عون رسانه‌ها را مسئول اصلی این موضوع دانست و به مردم اطمینان داد: همه لبنانی‌ها بدانند که باید به خودشان اطمینان داشته باشند و کار خود را به پایان برسانند. ما در پیشاپیش ملت به کار خود ادامه می‌دهیم و اطمینان می‌دهیم هر بحرانی که به وجود آید، ما قادر به خروج از آن هستیم.

میشل عون همچنین دیشب در یکی از رستوارن‌های بیروت ضیافت شام را با سعد حریری نخست وزیر مامور تشکیل کابینه صرف کرد.

پیش از این قرار بود نشستی میان عون و حریری برای رایزنی در خصوص نتایج مذاکرات انجام شده توسط حریری برای تشکیل دولت برگزار شود.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس