بشار اسد

رئیس‌جمهوری سوریه گفت که در حال حاضر هیچ‌گونه همکاری با دستگاه‌های اطلاعاتی اروپا از جمله سازمان‌های اطلاعاتی انگلیس وجود ندارد.

به گزارش مشرق، «بشار اسد» رئیس‌جمهوری سوریه، روز شنبه در گفت‌وگو با روزنامه «دیلی‌میل» انگلیس، اعلام کرد که بسیاری از سازمان‌های اطلاعاتی در اروپا با سوریه تماس‌هایی داشتند ولی طرف سوری اخیرا این تماس‌ها را معلق کرده است؛ چرا که آنها هیچ جدیتی ندارند و این سازمان‌ها، به رغم این‌که دولت‌های متبوع‌شان سیاست‌های ضد سوری اتخاذ می‌کنند، درصدد تبادل اطلاعات هستند.

بیشتر بخوانید:

چرایی تمرکز بشار اسد بر شرق و شمال شرق سوریه

بشار اسد گفت: «وقتی شما مشروعیت سیاسی برای این همکاری و یا تغییر مواضع سیاسی‌تان دارید ما آماده همکاری با شما هستیم. ولی در حال حاضر هیچ‌گونه همکاری با دستگاه‌های اطلاعاتی اروپا از جمله سازمان‌های اطلاعاتی انگلیس وجود ندارد.»

وی در ادامه، انگلیس را به حمایت از سازمان «کلاه سفیدها» در مناطق مختلف سوریه متهم کرد و متذکر شد که انگلیس از سازمان «کلاه سفیدها» علنا حمایت می‌کند؛ در حالی‌که این سازمان شاخه‌ای از گروه‌های تروریستی «القاعده» و «جبهه النصره» است که در مناطق مختلف سوریه حضور دارند.»

رئیس‌جمهوری سوریه افزود: «انگلیس، فرانسه و ایالات متحده آمریکا نیز همان سیاست را اتخاذ و دنبال می‌کنند.»

اسد عنوان داشت: «ما کلاه سفیدها را ابزاری تلقی می‌کنیم که انگلیس در روابط عمومی از آن بهره می‌برد. تأکید می‌کنیم که این سه کشور مذکور حملات شیمیایی دروغین در سوریه طراحی کردند و انگلیس در این حملات نقش‌آفرینی کرده است.»

بشار اسد درخصوص نحوه تعامل «ترزا می» نخست‌وزیر انگلیس و «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا با پرونده سوریه، گفت: «این امر به می و ترامپ محدود نیست بلکه تمامی سیاسیون غربی و سازمان‌های غربی در این خصوص موضع‌گیری واحد دارند. آنها نظرِ مخالف خودشان را نمی‌پذیرند و قبول نمی‌کنند که هیچ کشور، یا دولت یا شخصیتی نظر و دیدگاهی متفاوت داشته باشد. این، مصداق تعامل‌شان با سوریه نیز هست.»

رئیس‌جمهوری سوریه در عین حال یادآور شد: «ما طرف اصلی هستیم که با پشتیبانی روس‌ها و ایرانی‌ها طی سال‌های گذشته با داعش جنگیدیم و می‌جنگیم.»

اسد گفت: «هیچ طرف دیگری، به غیر از ما، نیست که حتی به صورت جزئی چنین کاری را انجام بدهد. اگر از غرب و ائتلاف نظامی غربی، که تحت فرماندهی آمریکایی‌ها است، سخن می‌گویی باید بدانی که در واقع آنها از داعش حمایت می‌کنند؛ چرا که آنها مانندِ داعش به ارتش سوریه حمله می‌کنند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس